نویسنده: مرتضی بحرینی
// چهار شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Alley؛ عبور از کوچه های تاریک

Alley یک بازی جذاب و سرگرم کننده با محیطی تاریک و روشن است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ثبت رکورد بسیار هیجان انگیز باشد!

بعضی از کاربران در میان بازی‌های موبایلی به‌دنبال گزینه‌های هستند که بتوانند با استفاده از آن رکوردهای متنوعی ثبت کنند. ژانر و گیم‌پلی بازی‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید با آن برای روزها سرگرم باشید. اما همه بازی‌های موجود ارزش نصب و تجربه کردن ندارند. ما درکنار شما علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی هستیم تا پس از بررسی آثار مختلف، یک بازی جذاب را به شما معرفی کنیم.

همان‌طور که گفته شد بازی اندروید و آیفون Alley با گیم‌پلی منحصر‌به‌فرد خود، اجازه می‌دهد تا رکوردهای بسیاری ثبت کنید. داستان بازی در مورد دختری است که از کابوس‌ها رنج می‌برد. بازیکنان مأموریت دارند تا دختر تنها را از دل تاریکی‌ها و مسیرهای پیچ در پیچ عبور دهند. آن سوی مسیری که در آن قرار گرفته‌اید نوری است که باعث می‌شود دخترک از محیط اطراف خود هراسی نداشته باشد.

مسیر پر پیچ و خم در دل تاریکی شب و ستاره های درخشان در بازی Alley

منوی اصلی بازی Alley با گزینه های مختل حافظه تنظیمات

دخترکی تنها در مسیری با ستاره های درخشان بازی Alley

با اجرای بازی، مستقیم وارد شب اول می‌شوید. در هنگام هدایت دخترک نکات لازم برای پشت سر گذاشتن چالش‌ها نیز گفته می‌شود. مسیری که در اولین‌بار می‌بینید بسیار ساده بوده و خبری از چالش‌های مراحل بالاتر نیست. پس از این وارد منوی ساده‌ای می‌شوید که با چند گزینه اساسی طراحی شده است. برای ثبت رکورد روی دکمه Play ضربه بزنید تا وارد شب اول شوید. گفتنی است که با نگه داشتن یکی از انگشتان دستتان روی صفحه باعث حرکت کردن دخترک می‌شوید. با جدا کردن انگشت هم دخترک از راه رفتن می‌ایستد. اما باید در یاد داشت که شخصیت بازی مدت زیادی در حالت ساکن زنده نمی‌ماند. با ساکن ماندن قلب دخترک به‌صورت تند تند شروع به زدن می‌کند و به‌نظر اخطاری جدی به بازیکنان را می‌دهد که من درحال مردن هستم.

دختربچه ای کوچک در دل تاریکی شب با دامنی زرد رنگ بازی Alley

دخترکی در دل تاریکی با لباسی قرمز رنگ در بازی Alley

دختری در محیطی تاریکی و دریچه ای نور در پست او بازی Alley

با گرفتن قاصدک‌های درون مسیر به جهانی دیگر منتقل خواهید شد؛ جایی که دخترک درحال پرواز در آسمان است و با هدایت او ستاره جمع آوری می‌کنید!

در مسیری که شخصیت بازی در حال پیش‌روی است، ستاره و موارد دیگری وجود دارد؛ ستاره‌هایی که به‌صورت خودکار با عبور از روی آن‌ها جمع آوری می‌شوند. در مورد المان‌های دیگر باید گفت که برای دستیابی به آن‌ها باید چند لحظه‌ای کنارشان ایستاد. هر کدام از المان یا اشیاء موجود در مسیر کاری خاص انجام می‌دهد. برای مثال به عروسکی خرسی اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود دور دخترک حبابی حفاظتی ایجاد شود. البته در مقابل تله‌هایی مانند تار عنکبوت نیز وجود دارد که باعث می‌شوند در جای خود ثابت بمانید یا باعث می‌شود تا از شب اول بازی را شروع کنید. درکنار این موارد، دختر بچه‌های دیگری نیز به شکل سایه وجود دارند که در مسیر به این طرف و آن طرف می‌روند. برخورد با یکی از آن‌ها باعث می‌شود سطح سلامتی خود را از دست داده و از شب اول کار ادامه پیدا کند.

مسیری با تله تارعنکبوت و دخترکی که در آن گیر افتاده بازی Alley

آسمان آبی با ابرهای سفید و دختری در حال پرواز بازی Alley

مسیری در دنیای تاریک با ستاره های درخشان و حبابی که دور دخترک کشیده شده در بازی Alley

مقاله‌های مرتبط:

فرقی ندارد که در کدام مرحله گیم‌آور شده باشید، باید دوباره و از شب اول ثبت رکورد را آغاز کنید. البته در اینجا یک تبصره وجود دارد و آن دیدن ویدیوهای تبلیغاتی برای ادامه مسیر از جایی است که گیم‌آور شده‌اید. رکوردهای بازیکنان براساس تعداد قدمی که در هر شب یا مرحله بر میدارند ثبت می‌شود. آن‌ها می‌توانند رکوردهای خود را در هر شب با تعداد قدم بیشتر شکسته و بالاتر ببرند. گیم‌پلی بازی Alley به‌گونه‌ای بی پایان طراحی شده است و بحث اصلی آن ثبت رکوردهای مختلف است.

دانلود بازی Alley

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط به معرفی بازی های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده