نویسنده: علی معصومی
// سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل Fearful Tales: Hansel & Gretel: هانسل و گرتل!

داستان هانسل و گرتل را همه می‌شناسیم. حال نوبت آن رسیده که آن را روی گوشی‌های خود تجربه کنیم. داستانی ماجراجویانه، گرافیکی شگفت انگیز و موسیقی فوق‌العاده از جمله ویژگی‌های این بازی است. در یک کلام، به قصه جن و پری خوش آمدید!

از یک خواب عمیق و عجیب بیدار می‌شوید و مشاهده می‌کنید مردان کیک زنجبیلی در حال تمیز کردن خانه شما هستند. اما سوال اینجا است. بچه‌های شما کجا هستند؟! آنها برای خرید، ساعت‌ها پیش به شهر رفته‌اند و هنوز باز نگشته‌اند. یک مرد کیک زنجبیلی به شما قول می‌دهد که در پیدا کردن بچه‌ها به شما کمک کند. اما آیا می‌توانید به او اعتماد کنید؟

قصه‌های جن و پری: هانسل و گرتل

همان داستان کلاسیک، اما در فضایی تیره و تار و پر هیجان

سفری جادویی را به سرزمین‌های مسحور شده آغاز کنید تا کودکانتان را بیابید و به خانه بازگردانید. برای این کار باید از نشانه‌ها بهترین استفاده را ببرید. در طول مسیر، با صحنه‌هایی اعجاب انگیز (و البته نقاشی شده با دست) مواجه می‌شوید که مخفیگاه اشیا و ابزارهای مهم است، پس هوش و ذکاوت خود را به کار بسته و این اشیا را بیابید. همچنین در صحنه‌هایی نیز با پازل‌ها و معماهایی روبرو می‌شوید که باید آنها را حل کنید. در قسمتی از داستان شما برای نجات جان کودک، به استراحت‌گاه جادوگر پیر می‌روید و در این راه، اهالی ده حامل پیام‌ها و بعضی اوقات ابزارهای به درد بخوری برای شما هستند. برای رسیدن به هدف از آنها استفاده کنید.

به خانه بازگردید و دهکده را نجات دهید

پس از گذراندن مراحل مختلف، حالا زمان آن رسیده که به خانه بازگردید. اما این پایان داستان نیست. شما اکنون باید دهکده را از مخاطرات بعدی نجات دهید. بدین منظور سعی کنید در طول بازی با انجام ماموریت‌ها، پیشرفت‌ها و جوایز مورد نظر را از آن خود کرده، کاپ‌کیک‌ها را جمع آوری کنید. در این بین، از صحنه‌های شگفت انگیز و زیبا، گرافیک فوق‌العاده، و هنرهای مفهومیِ بازی لذت ببرید.

hag-02

گرافیک مخوف، موزیک عالی، داستانی خیالی

شاید گرافیک بازی در ابتدا برایتان آشنا نباشد، ولی به مرور عاشق پر رمز و راز بودن آن می‌شوید. موسیقی بازی هم در نوع خود بسیار به‌جا و جذاب است. تلفیقی از یک بازی ماجراجویی و  افسانه‌ای در این بازی صورت گرفته است.

شما در این بازی نقش مادر دو فرزند را، به نام‌های هانسل و گرتل، ایفا می‌کنید که در یک دهکده با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. یک روز، متوجه می‌شوید که یکی از فرزندان شما از زمانی که از خانه بیرون رفته، مدت زیادی گذشته و هنوز باز نگشته است. یکی از مردان کیک زنجبیلی دهکده به شما وعده می‌دهد که شما را در یافتن کودکتان کمک کند. شما باید برای نجات جان کودکتان به استراحت‌گاه جادوگر پیر بروید و او را آزاد کنید.

در جای جای بازی، شما با فریب‌ها و توطئه‌ها مواجه می‌شوید که باید بسیار مراقب اوضاع باشید. در حین بازی مشاهده خواهید کرد که روایت داستان به خوبی توسط متن‌ها و یادداشت‌ها، کلیپ‌ها و هشدارهای مرد زنجبیلی به شما القا می‌شود. در بسیاری از کلیپ‌ها و برش‌های ویدیویی به جای جملات معمولی، از اشعار به شکلی جالب و جذاب استفاده شده است.

گرافیک بازی بسیار جذاب و شیفته‌کننده است. تصاویر با توناژ رنگ‌های خیالی و در عین حال خلاقانه  بر روی صفحه نمایشگر ترسیم می‌شوند و کاراکترها به شیوه‌ای دوست داشتنی عجیب و غریب ساخته شده اند. لوکیشن‌ها به شکلی کم نقص طراحی شده و با کاربر کاملا تعاملی عمل می‌کنند. معماها خیلی پیچیده و خسته کننده نیستند و به شکلی راضی کننده طراحی شده اند.

در مجموع، این بازی تجربه‌ای لذت بخش از ماجراجویی و حل معما به شمار می‌رود. با وجود کوتاه بودن مدت زمان بازی، دیگر جنبه‌های بازی به درستی و استادانه ساخته شده و لذت یک بازی ماجراجویی - معمایی (HOPA) را برای شما رقم می‌زند.

در ادامه، ویدیوی تریلر این بازی را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل پلی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده