// چهار شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۷

بهترین بازی های پورت شده موبایل از کنسول ها

در این مقاله به معرفی بازی‌های موبایلی می‌پردازیم که در ابتدا یا همزمان برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر شده‌‌اند. با معرفی این بازی‌ها در ادامه مقاله همراه زومجی باشید.

توسعه‌دهنده‌های بازی‌‌های موبایل به درستی ‌می‌دانند که بخش بزرگی از بازیکنان از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند؛ این موضوع فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد بیشتر و دیده شدن بازی‌‌ها توسط جامعه‌ای بزرگ است. در گذشته ضعف سخت‌افزار گوشی‌های همراه مانع بزرگی برای تولید بازی‌های پرجزئیات بود. با گذشت زمان و ارتقا تکنولوژی موبایل‌ها و صد البته اضافه شدن سیستم‌ عامل‌های اندروید و آیفون فرصت مناسبی برای ساخت بازی‌های باکیفیت فراهم شد. روند پیشرفت موبایل‌ها آنقدر سریع بود که استودیوهای بزرگ تصمیم به انتشار برخی آثار کنسولی خود برای موبایل گرفتند.

ما نیز در این مقاله می‌خواهیم بازی‌هایی را معرفی کنیم که درکنار نسخه کنسولی‌، برای موبایل نیز پورت شده‌اند و می‌توانید هم‌اکنون آن‌ها را دانلود و تجربه کنید.

به‌روزرسانی: این فهرست در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با بازی‌های جدید به‌روزرسانی شد.


بازی های کنسولی روی موبایل


بازی موبایل Dead Cells

۲۱- بازی Dead Cells

بازی Dead Cells یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل چند سال اخیر است که مورد استقبال بازیکنان و همچنین منتقدین قرار گرفت. همین موضوع باعث شد که استودیو سازنده آن یعنی، Playdigious به فکر انتشار آن روی موبایل‌های هوشمند باشد. این موضوع کمتر از یکسال رخ داد و توانست موفقیت خود را در این پلتفرم نیز تکرار کند. در این بازی خبری از داستان خاصی نیست و خلاصه به نوشته‌هایی می‌شود که در گوشه و کنار بازی پیدا می‌کنید.دنیای بازی بعد از هر بار کشته شدن تغییر می‌کند که تنوع خوبی را به بازی منتقل می‌کند. با پیشروی در بازی آیتم‌ها و توانایی‌های مختلفی را به‌دست می‌آورید که هریک از آن‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلفی به بازی بازیکن کمک کنند. طراحی پیکسلی جهان بازی به‌شدت جذاب و چشم‌نواز و اگر از علاقه‌مندان این دسته از بازی‌ها باشید قطعا از آن لذت خواهید برد. موسیقی نیز کار خود را در انتقال حس هیجان در حین مبارزه به با دشمنان به خوبی انجام می‌دهد.

دانلود بازی Dead Cells

بازی موبایل Oxenfree

۲۰- بازی Oxenfree

اگر به بازی‌های ماجراجویی که باید با سرنخ‌های مختلف داستان بازی را پیش ببرید، علاقه‌مند هستید؛ Oxenfree همان موردی که است که باید تجربه کنید. بازی روایت چند دوست را تعریف می‌کند که طی یک سفر تفریحی وارد جزیره‌ای به نام Edwards Island می‌شوند که این جزیره به نحوی درگیر مسائل ماورا الطبیعی است. بازیکنان کنترل دختری به نام Alexandra را برعهده دارند البته در طول بازی تنها نخواهید بود و دوستان او نیز شما را همراهی می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین المان‌های بازی رادیو است که وسیله آن باید کارهای مختلفی را انجام دهید. همچین در طول بازی گاهی باید انتخاب‌هایی را انجام دهید که مسیر داستانی را دچار تغییر می‌کند. همین موضوع ارزش تکرار بازی را دو چندان می‌کند. بازی پرشده از دیالوگ‌های مختلف که با توجه صداگذاری بسیار خوب شخصیت‌ها تجربه بازی را لذت بخش می‌کند.

دانلود بازی Oxenfree

بازی Night in the woods platforms

۱۹- بازی Night in the Woods

Night in the Woods یک بازی ماجراجویی جذاب است که بازیکنان را وارد دنیای حیوانات می‌کند. بازیکنان در این بازی کنترل گربه‌ای به نام «می» را برعهده دارند. داستان بازی حول همین شخصیت است که پس از پذیرفته شدن در یک دانشگاه، خیلی زود آن را ترک می‌کند و وارد یک ماجراجویی عجیب و گاهی بحث برانگیز می‌شود. گیم‌پلی بازی ساده است؛ درواقع با حرکت در محیط بازی با شخصیت‌های مختلف صحبت کنید و گاهی نیز مشغول به حل مینی‌گیم ساده شوید. طراحی کارتونی محیط و شخصیت‌های بازی ساده ولی در عین حال چشم‌نواز است. درواقع باتوجه‌به گیم‌پلی ساده‌ای که دارد شاید حس تماشای یک کارتونی دو بعدی را مخاطب بدهد. همچنین موسیقی Night in the Woods متناسب با جو بازی است که از شنیدن آن احتمالا لذت خواهید برد.

دانلود بازی Night in the woods platforms


The Walking Dead Telltale Games

۱۸- بازی The Walking Dead Telltale Games

سری بازی بسیار محبوب The Walking Dead ساخته استودیوی Telltale Games اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد و به سرعت در دل گیمرها جای گرفت. این محبوبیت تا جایی ادامه داشت که پس از مدتی این بازی برای اندروید و آیفون نیز عرضه شد و این روند برای دیگر فصل‌های نیز به همین شکل ادامه داشت. فصل اول بازی روایتگر استاد دانشگاهی به نام لی است که به‌دلیل قتل دستگیر شده است.

بازی جایی آغاز می‌شود که در مسیر جابه‌جایی لی توسط ماشین پلیس تصادفی رخ می‌دهد و وی پس از به‌هوش آمدن خود را در محاصره زامبی‌ها می‌بیند. اصلی‌ترین کاراکتری که با آن در ارتباط هستید دختری به نام کلمنتان است که نقش بسیار مهمی در داستان دارد. در بازی شما می‌توانید در محیطی محدود به جست‌وجو بپردازید و با دیگر کاراکترها صحبت کنید. اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته بازی انتخاب‌های شما است و نقش بسیار مهمی در روند داستان دارد.

دانلود بازی The Walking Dead: Season One

Half Life 2

۱۷- بازی Half Life 2

کمتر گیمری را می‌توان پیدا کرد که نام بازی Half Life 2 را نشنیده باشد. این بازی توسط استودیو محبوب ولو توسعه و در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ قسمت اول و دوم بازی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی منتشر شد. در سال ۲۰۱۴ ولو در یک اقدام بسیار جالب Half Life 2 را برای سیستم‌عامل اندروید نیز منتشر کرد. برای درک بهتر داستان نسخه دوم باید نسخه اول را تجربه کرده باشید بااین‌حال، بازی روایتگر گوردن فریمن شخصیت اصلی بازی است که پس از به‌هوش آمدن متوجه می‌شود که دنیا توسط موجودات بیگانه تسخیر شده است و باید دنیا را نجات دهد. گیم‌پلی و داستان بازی به‌شدت جذاب است و همچنین فیزیک کارشده در بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. بازی قرار بود قسمت سومی نیز داشته باشد که بعد از چندین سال هنوز خبری از آن نیست!

دانلود بازی Half-Life 2

White Night

۱۶- بازی White Night

بازی White Night یک اثر ترسناک ماجراجویی به سبک و سیاق سری سایلنت هیل است که در سال ۲۰۱۵ همزمان برای رایانه‌شخصی، کنسول‌های خانگی و موبایل‌ منتشر شد. استودیوی مستقل OSome با خلق یک بازی ترسناک با گرافیک منحصربفرد مخاطب‌های خود به خوبی سرگرم ماجراجویی خودش می‌کند، البته اگر کمی حوصله داشته باشید!

داستان بازی اندروید White Night مانند بیشتر آثار ترسناک دیگر روایت کلیشه‌ای دارد؛ شما پس از یک تصادف وارد عمارتی بزرگ می‌شوید و باید ماجراجویی جالبی را دنبال کنید. گرافیک بازی تم سیاه و سفیدی دارد و همین به نوبه خود بازی را ترسناک‌تر می‌کند. بازی شاید در اوایل کمی حوصله‌سربر باشد ولی بعد از مدتی با رازهای این خانه اتفاقات جالبی را مشاهده خواهید کرد، همینطور معماهای کار شده در بازی می‌تواند سرگرم کننده باشد.

دانلود بازی White Night

Don

۱۵- بازی Don't Starve

اگر به بازی‌های ماجراجویی با تم فانتزی علاقه دارید بازی Don't Starve را نباید از دست بدهید. ساخته Klei Entertainment اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ برای رایانه شخصی و در ادامه برای کنسول و نهایتا برای موبایل‌های هوشمند منتشر شد. در بازی اندروید و آیفون Don't Starve شما در نقش یک دانشمند به نام ویلسون هستید و به‌طور ناگهانی وارد یک محیط جنگل مانند عجیب و غریب می‌شوید که پرشده از موجودات وحشی و باید از دست آن‌ها فرار کنید.

برای اینکه در این دنیا زنده بمانید باید منابع غذایی جمع آوری کنید و همینطور باید برای خود خانه نیز بسازید. به‌طور کلی بازی بسیار جذاب و خلاقانه کارشده و برای اینکه زنده بمانید باید چالش‌های زیادی را رد کنید مثل فرار از دست موجودات ترسناک، تله و دیگر موارد که همه اینا باعث جذاب‌تر بازی می‌شود. همچنین باتوجه‌به موارد اشاره شده با المان‌های بقا را در خود دارد و باید منابع خود را به خوبی مدیریت کنید.

دانلود بازی Don't Starve

Inside

۱۴- بازی Inside

ساخته جدید استودیوی PlayDead بازهم مانند بازی قبلی آن‌ها یعنی Limbo یک اثر منحصربه‌فرد است. بازی Inside ابتدا سال ۲۰۱۶ برای کنسول ایکس‌باکس وان و در ادامه برای پلی‌استیشن 4 و نهایتا برای آیفون منتشر شد ولی هنوز خبری از عرضه بازی برای سیستم‌عامل اندروید نیست.

بازی مانند limbo شروع بی مقدمه‌ای دارد؛ شما در بازی کنترل یک پسربچه‌ را در اختیار دارید و باید بدون اینکه دیده بشوید از بین مردمی که دیگران در کنترل خود دارند عبور کنید. بازی یک اثر به‌شدت تاریک است و بدون اینکه داستانی را به صورت مستقیم تعریف کند، مخاطب را درگیر ماجرای این پسربچه می‌کند. Inside پر شده از معما‌ها و چالش‌های متنوع و بسیار سخت که برای حل برخی از آن‌ها باید حسابی فکر کنید.

دانلود بازی Inside

Life Is Strange

۱۳- بازی Life Is Strange

بازی Life is Stange یکی دیگر از بازی‌هایی است که به‌شدت روایت داستانش به انتخاب‌های گیمر در طول بازی بستگی دارد. بازی داستان دختری به نام مکسین کالفیلد را روایت می‌کند که علاقه خاصی به عکاسی دارد. بعد از مدتی متوجه نیروی خاصی که می‌تواند زمان را به عقب بر گداند می‌شود.

شما در بازی با انتخاب‌های که می‌کنید تاثیر مستقیم بر روایت آن دارید. همچین در بازی قسمت‌هایی وجود دارد که با گشتن در محیط و بررسی و برداشتن آیتم‌ها می‌توانید با آن‌ها تعامل کنید. بازی در بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی و در سال ۲۰۱۷ برای موبایل‌های هوشمند منتشر شد.

دانلود بازی Life Is Strange

Neverending Nightmares

۱۲- بازی Neverending Nightmares

اگر به ژانر ترسناک علاقه دارید قطعا نباید بازی Neverending Nightmares از دست بدهید. این بازی ساخته استودیوی Infinitap Games یک اثر ترسناک دو بعدی است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ در کیک استارتر معرفی شد و به سرعت  توانست به هدف خود برای جذب سرمایه برسد. بازی روایتگر مردی به نام توماس است که درگیر کابوس‌هایی می‌شود. در این کابوس‌های موجودات ترسناکی وجود دارند که باید از دست آن‌ها فرار و در بعضی مواقع باید آن‌ها را نابود کنید. بازی با تم سیاه و سفید تاریکی که دارد حس خوفناک بودن را به بیشتر به گیمر می‌دهد. به هر حال بازی در ۲۰۱۴ برای موبایل‌های هوشمند، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر شد. البته به دلایل نامشخصی بازی از روی گوگل‌پلی حذف شده است.

دانلود بازی Neverending Nightmares

Transistor Game

۱۱- بازی Transistor

برخی اوقات بازی‌های مستقل آنقدر قوی ظاهر می‌شوند که گیمرها را به سمت خود می‌کشانند. بازی Transistor ساخته استودیوی Supergiant Games آنقدر قوی و خوب ظاهر شد که برای بیشتر پلتفرم‌های بازی منتشر شد. بازی روایت خواننده‌ای را دارد که در بر اثر اتفاقی که برای او و کل مردم شهر رخ داده صدایش را از دست داده است، اما صدای او به تسخیر شمشیری به نام ترانزیستور درآمده و باید برای پی بردن به ماجرا آن را دنبال کند.

بازی موسیقی دلنشینی دارد و گاهی پیش می‌آید که نتوانید استراتژی خوبی را بچینید و فقط می‌خواهید از گوش دادن به آهنگ لذت ببرید. Transistor در سال ۲۰۱۴ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی شد، این بازی بعد‌ها در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ برای iOS و Nintendo Switch منتشر شد.

دانلود بازی Transistor

Grand auto theft San Andreas

۱۰- بازی Grand Auto Theft San Andreas

تقریبا نمی‌توان فردی را پیدا کرد نام سری بازی جی تی ای را نشنیده باشد؛ به‌ویژه نسخه San Andreas که یکی از خاطره انگیزترین نسخه‌های این مجموعه است. راک استار با ساخت این نسخه تحولی بزرگ را در بازی‌های جهان باز ایجاد کرد که گیمر را ساعت‌ها مشغول خود می‌کرد.

Grand Auto Theft San Andreas تقریبا برای همه پلتفرم‌ها منتشر شده است ولی جالب‌ترین پورت آن مربوط‌به سال ۲۰۱۳ است که برای اندروید و آیفون نیز منتشر شد. داستان بازی روایتگر سی‌جی، شخصیت اصلی بازی است که بعد از شنیدن خبر درگذشت مادرش به شهر لاس سانتوس بر‌می‌گردد و درگیر یک داستان طولانی و پر از مأموریت‌های متنوع می‌شود. به هر حال تجربه دوباره این بازی در موبایل می‌تواند یادآور خاطره‌ها باشد.

دانلود بازی Grand Theft Auto: San Andreas

Portal

۹- بازی Portal

باردیگر به سراغ شرکت ولو می‌‌رویم؛ این‌بار با بازی محبوب Portal که حسابی گیمر را سرگرم معماهای خودش می‌کند. بازی Portal با کاراکترهای بامزه‌ای که دارد شما را در محیط‌هایی قرار می‌دهد که باید از آن‌ها خارج شوید البته که اینکار آسان نیست و باید حسابی فکر و تحمل کنید و راهی برای آن پیدا کنید. در بازی اسلحه‌ای در اختیار دارید که می‌تواند دو پورتال به رنگ‌های قرمز و آبی ایجاد کند و درواقع ارتباط بین دو مکان را ایجاد می‌کنند. بازی Portal در سال ۲۰۰۷ برای کنسول‌ها و رایانه شخصی و در سال ۲۰۱۴ برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شد. همچنین Portal نسخه دومی نیز دارد که البته هنوز برای پلتفرم موبایل منتشر نشده است.

دانلود بازی Portal

Final Fantasy Vll

۸- بازی Final Fantasy Vll

همین چند روز پیش بود که نسخه بازسازی شده یکی از بهترین نسخه‌های سری فاینال فانتزی بعد از مدت‌ها انتظار منتشر شد و مورد تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفت. نسخه اصلی Final Fantasy Vll در سال ۱۹۹۷ برای کنسول PS1 عرضه شد و آن نسخه نیز در زمان خود بسیار خوب و محبوب بود.

اسکوئر انیکس در سال ۲۰۱۸ همان نسخه اصلی را برای موبایل‌های هوشمند منتشر کرد و همانقدر مورد حمایت طرفدران قرار گرفت. داستان این نسخه در مورد شرکت شینرا که با استفاده بیش از حد از انرژی سیاره در حال نابود کردن سیاره است و ما به شخصیت اصلی بازی یعنی کلاود استرایف و دوستان خود سعی در توقف این شرکت داریم. باتوجه‌به عرضه نسخه بازسازی شده بهتر است که نسخه اصلی آن را در ابتدا تجربه کنید.

دانلود بازی Final Fantasy Vll

Max Payne

۷- بازی Max Payne

سری بازی Max Payne یکی از مشهورترین بازی‌های این صنعت است و یکی از دلایل آن داستان و گیم‌پلی منحصربه‌فرد آن است. نسخه اول بازی در سال ۲۰۰۱ برای کنسول‌های خانگی و رایانه‌ شخصی منتشر شد. بعد از گذشت ۱۵ سال در سال ۲۰۱۶ نیز شاهد انتشار بازی مکس پین برای اندروید و آیفون بودیم. بازی روایتگر شخصیت اصلی بازی یعنی مکس که پلیس شهر نیویورک است؛ زمانی‌که مکس وارد خانه خود می‌شود با صحنه‌ای بسیار بدی روبه‌رو می‌شود. چندین فرد ناشناس همسر و فرزندش را به طرز فجیعی به قتل رسانند. حال شما باید به‌دنبال انتقام از عاملان این قتل فجیع هسیتد.

دانلود بازی Max Payne Mobile

Bully

۶- بازی Bully

باردیگر به سراغ استودیوی راک استار می‌رویم؛ در سال ۲۰۰۶ این استودیو بازی‌ای تحت عنوان Bully را عرضه کرد که بسیار مورد توجه گیمرها قرار گرفت. شما در بازی کنترل پسری به نام جیمی را دارید و در مدرسه‌ای بسیار بزرگ قرار می‌گیرید. داستان بازی در مورد جیمی است که مادرش او را در مدرسه‌ای به نام BullWorth Academy ثبت‌نام می‌کند.

جیمی که فردی پرخاشگر است و با دوستانی آشنا می‌شود که مأموریت‌های مختلفی را در مدرسه و گاهی خارج از آن به او می‌دهند. Bully از آن دسته بازی‌هایی است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد و پس از نصب ساعت‌ها ما را سرگرم خودش می‌کند. نسخه اندروید بازی سال ۲۰۱۶ منتشر شد و همان اندازه مورد استقبال گیمرها قرار گرفت. همچنین شایعاتی در خصوص ساخت نسخه دوم بازی نیز شنیده می‌شود که هنوز خبری رسمی از ساخت آن نیست.

دانلود بازی Bully: Anniversary Edition

	 XCOM: Enemy Within

۵- بازی XCOM: Enemy Within

XCOM: Enemy Within ساخته استودیوی Firaxis Games یک بازی اکشن استراتیک تاکتیکال بسیار جذاب است که در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های خانگی و رایانه شخصی و یک سال بعد برای موبایل‌های هوشمند منتشر شد. داستان بازی در مورد حمله موجودات ناشناخته به پروژه‌ای تحت عنوان Xcom است و ما در نقش یک فرمانده باید نیرو‌هایی برای مبارزه با این حملات را فرماندهی کنیم.

بازی انواع اسلحه‌ها و ابزار جنگی را دارد و شما با ارتقا‌هایی آن‌ها می‌توانید روند بازی را بهتر کنترل کنید. اگر شما به بازی‌های اکشن ماجراجویی علاقه دارید XCOM: Enemy Within می‌تواند یک گزینه‌ بسیار خوب برای شما باشد. همچنین نسخه جدید بازی با نام XCOM: Chimera Squad به‌تازگی منتشر شده است.

دانلود بازی XCOM: Enemy Within

This War of Mine

۴- بازی This War of Mine

اگر دوست دارید روی دیگر جنگ را ببنید قطعا نباید بازی This War of Mine را از دست بدهید. This War of Mine ساخته استودیوی 11 Bit Studios یک بازی بسیار جذاب از تاثیرات جنگ روی انسان‌ها است. داستان بازی در مورد گروهی از مردم است که درگیر جنگ هستند و باید برای زنده ماندن منابع غذایی و سایر نیاز‌هایشان را جمع‌آوری کنند.

بازی به‌شدت داستان جذابی دارد و قطعا در حین تجربه بازی محو آن می‌شوید. This War of Mine در سال ۲۰۱۴ برای کنسول‌ها و رایانه شخصی و نهایتا یک سال بعد برای موبایل‌های هوشمند منتشر شد.

دانلود بازی This War of Mine


	 The Room

۳- بازی The Room

اگر به بازی‌های معمایی پیچیده و سخت علاقه دارید تجربه The Room را نباید از دست بدهید. شما در این بازی درون اتاقی قرار می‌گیرید و باید معماها و پازل‌های درون آن را حل کنید که به هیچ وجه آسان نیستند. در اوایل بازی در حدی که با مکانیزیم‌های بازی آشنا شوید معماهای آسانی را پیش رو می‌گذارد، اما به مرور این معماها مشکل می‌شوند. شاید بتوان گفت برخی از آن‌ها به قصد اذیت کردن گیمر طراحی شده‌اند و گاهی شاید اعصاب شما را بهم بزنند.

اگر به بازی‌های معمایی سخت علاقه دارید The Room را به هیچ وجه از دست ندهید. The Room بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ برای کنسول‌ها، رایانه شخصی و موبایل‌های هوشمند منتشر شد

دانلود بازی The Room

Stardew Valley

۲- بازی Stardew Valley

اگر دلتان یک بازی آرامش‌بخش می‌خواهد، بد نیست نگاهی به بازی Stardew Valley بیندازید. شما در این بازی باید یک مزرعه بزرگ را مدیریت کنید و با کسب درآمد آن را گسترش دهید. در Stardew Valley می‌توانید با کاراکترهای مختلف صحبت کنید و داستان آن‌ها را بشنوید. در فروشگاه‌های داخل بازی می‌توانید مواد اولیه را خریداری کرده و از آن‌ها در مزرعه برای خانه خود استفاده کنید.

شما می‌توانید در کارهای خاصی که این دهکده انجام می‌دهد شرکت کنید و حتی در مسابقات آن‌ به رقابت بپردازید. به‌طورکلی آنقدر بازی جذاب و بزرگ است که بتواند حسابی شما را محو خودش کند و ساعت‌ها مشغول آن شوید. Stardew Valley در سال ۲۰۱۶ به‌طور همزمان برای کنسول‌هاُ رایانه شخصی و موبایل‌های هوشمند منتشر شد.

دانلود بازی Stardew Valley

Fortnite

۱- بازی Fortnite

دیگر همه می‌دانیم که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین چند‌سال اخیر بازی فورتنایت است. بازی‌ای که بعد از عرضه به سرعت در بین گیمرها جا افتاد و مخاطب‌های زیادی را در سرتاسر دنیا پیدا کرد. همینطور مسابقاتی با جایزه‌های بزرگ نیز در طول سال برای این بازی برگزار می‌شود. شما در بازی به‌صورت تک نفره یا گروهی باید با رقیب‌های خود به مبارزه بپردازید. همچنین بازی دارای چندین حالت مختلف است که معروف‌ترین آن بتل رویال است که آخرین تیم/فردی که زنده مانده است برنده مسابقه می‌شود. اگر به بازی‌های آنلاین پر زرق و برق علاقه دارید نباید این بازی از دست بدهید. نکته بسیار جالب نسخه موبایل این است که شما می‌توانید در حالت کراس‌پلی با کاربران دیگر پلتفرم‌ها بازی کنید. بازی Fortnite در سال ۲۰۱۷ برای رایانه شخصی و کنسول‌ها منتشر شد و به فاصله یک سال برای موبایل‌های هوشمند نیز عرضه شد که نسخه گوگل‌پلی آن به‌تازگی در این فروشگاه قرار گرفته است. 

دانلود بازی Fortnite

در این مقاله سعی شد بهترین بازی‌هایی که در ابتدا یا همزمان برای موبایل‌های هوشمند منتشر شده‌اند را معرفی کنیم. شاید برخی از آن‌ها قبلا تجربه کرده باشیم  با بازی کردن مجدد آن‌ها در موبایل‌های خود تجدید خاطر کنیم. برخی‌ از آن‌ها به فاصله طولانی و بیشتر به خاطر فراموش نشدن بازی برای این پلتفرم منتشر شده‌اند که از قرار معلوم محبوب‌تر نیز شده‌اند.

پرسش‌های متداول

کدوم بازی پی سی روی موبایل امده؟ 

بازی‌های زیادی از کنسول و PC روی موبایل هم عرضه شدن از جمله این بازی های می‌توانیم به فورتنایت، Dead Cells و Gris اشاره کنیم که از جمله بهترین‌ها هستند.

بازی سبک کنسولی پورت شده روی موبایل کدام را دانلود کنیم؟ 

شما می‌توانید بازی Stardew Valley و Don't Starve را با حجمی نسبتا کمتر به سایر گزینه‌های فهرست دانلود کنید. 

شما چه فکری می‌‌کنید؟ به نظر شما کدام بازی‌ها کنسولی برای موبایل‌های هوشمند نیز پورت شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده