// شنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی موبایل بازی سلاطین؛ ساخت امپراطوری با بیشترین جزئیات

بازی سلاطین یک بازی موبایل نقش آفرینی با المان‌های استراتژی است که توسط استودیو BuzzyBuzz بومی سازی شده است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

در این قسمت از معرفی بازی موبایل به‌سراغ یک بازی محبوب و پرطرفدار رفته‌ایم. بازی اندروید Game of Sultans یکی از بهترین بازی‌‌های شبیه‌ساز سلطنت با عناصر نقش‌آفرینی و استراتژی است که در اختیار کاربران قرار گرفته است. رسانه‌های خارجی از بازی سلاطین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی موبایل در سبک شبیه‌ساز و استراتژی یاد می‌کنند که مکانیسم‌های متفاوت و عمیقی دارد. ساختار Game of Sultans و المان‌های شبیه‌سازی و از همه مهم‌تر حال‌وهوای داستان در مورد امپراطوری ترکیه است؛ موردی که باعث می‌شود قشر وسیع‌تری از کاربران سرگرم بازی سلاطین شوند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بازی سلاطین، ارائه یک تجربه کامل و از زندگی یک شاه و راه‌اندازی یک حکومت است. استودیو BuzzyBuzz با بومی‌سازی یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز در تلاش است تا تجربه‌ای بهتر را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد. بازی سلاطین، روایت‌گر داستان شاهزاده‌ای است که پدر خود را به‌خاطر مریضی از دست می‌دهد.

دانلود «بازی سلاطین» با لینک مستقیم

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar

ازاین‌رو شما هستید و سرزمینی که شاه خود را به‌تازگی از دست داده است و حس می‌کنید که برای حکم‌فرمانی شاید شخص لایقی نباشید. اولین موردی که نظر شما را حسابی به‌خود جلب می‌کند، تاثیر تصمیم‌های شما روی روند داستان است. Game of Sultans بیش از ۲۰۰ فصل داستانی را برای کاربران خود درنظر گرفته است که در جریان هر فصل باید کارهای مختلفی را انجام دهید. از موضوعاتی که اهمیت بالایی دارند، انتخاب دوراهی‌هایی است که برای شما درنظر گرفته شده است. برای مثال، پس از اینکه در جنگ‌های مختلفی موفق می‌شوید، بعضی از حاکمان همسایه هدایای مختلفی را ارسال می‌کنند یا قصد ملاقات شما را دارند. در ادامه می‌توانید انتخاب کنید که چه عکس العملی داشته باشید. نوع واکنش شما روی داستان بازی و حکومتی که تشکیل می‌‌دهید، تاثیر مستقیم می‌گذارد. به‌عبارتی می‌توانید انتخاب کنید که یک شاه خوب و لایق باشید یا اینکه سرزمینی را بسازید که پر از آشوب و هرج‌ومرج است.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

اگر به ساختار بازی‌های شبیه‌ساز و استراتژی روی پلتفرم موبایل هیچ آشنایی ندارید، نیازی نیست نگران باشید، زیرا Game of Sultans دارای سیستم راهنمای انجام مأموریت‌ها است. در پایین و سمت راست صفحه‌نمایش می‌توانید مأموریت‌ها را به‌ترتیب انتخاب و آن‌ها را کامل کنید. از دیگر موضوعاتی که بازی‌های شبیه‌ساز را به یک محصول سرگرم کننده و جذاب تبدیل می‌کند، پرداختن به جزئیات است. بازی سلاطین دوران پادشاهی و حال‌وهوای گذشته خاورمیانه و اروپا را به‌نمایش می‌گذارد. طراحی‌ها به‌گونه‌ای است که به‌خوبی حس‌وحال آن زمان را کسب می‌کنید و از نظر بصری هم Game of Sultans یکی از بهترین تجربه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

پرداخت صحیح و کامل به‌ جزئیات موردی است که بازی سلاطین را به بزرگ‌ترین و غنی‌ترین بازی موبایل در سبک استراتژی و شهرسازی تبدیل کرده است

تیم سازنده بخش‌های متعددی را برای بازی خود تدارک دیده است. با پیشروی در خط داستانی می‌توانید وزیرهای جدیدی را به خدمت بگیرید. هر وزیر در دسته‌بندی مخصوصی قرار می‌گیرد. همچنین وزیرها دارای سیستم ارتقای سطح و ویژگی هستند و می‌توانید آن‌ها را قوی‌تر کنید و حتی آن‌ها را برای افزایش دانش آموزش دهید. بعضی از آن‌ها گزینه‌های بسیار خوبی برای رهبری لشکر و نبردها هستند و بعضی دیگر، در مواردی مثل داد و ستد یا تحقیق روی موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های گیم‌پلی بازی سلاطین، بازار است. در بازار بازیکنان می‌توانند وارد قسمت‌های مختلفی مثل خانه ارباب، بازار بزرگ یا باغ‌ها شوند. در هر یک از بخش‌های بازار شاهد کاراکترهای داستانی متعددی هستیم که هرکدام مأموریت‌های خاص خود را دارند و به مرور زمان می‌توانید آن‌ها را کامل و شخصیت‌های مربوطه را استخدام کنید.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters
با تشکیل خانواده و به خدمت گرفتن وزیرهای جدید، می‌توانید یک امپراطوری بزرگ را راه‌اندازی کنید

شما یک شاه برای سرزمین خود به‌حساب می‌آیید و قطعا باید جانشین داشته باشید. با گذر زمان می‌توانید ازدواج کنید و صاحب فرزند شوید. مانند تاریخچه ترکیه، امکان ازدواج متعدد و همسرگزینی برای شاه فراهم شده است. نکته‌ی جالب بازی سلاطین، این است که می‌توانید بچه‌ خود را ارتقا دهید. درواقع ارتقای فرزند، به‌واسطه‌ی بازی کردن و وقت گذراندن با او انجام می‌شود؛ در جریان بازی محبت به همسر نیز روی تربیت نهایی فرزند تاثیرگذار است. این کار باعث می‌شود تا بزرگ شود و به سن نوجوانی و جوانی برسد. همچنین تشکیل خانواده دهد. به‌عبارتی با انجام تمامی این موارد می‌توانید خاندان سلطنتی خود را گسترش دهید و یک امپراطوری یکپارچه و بزرگ را بسازید. نکته‌ی جالب‌تر این است که پسر یا دختر بودن فرزند شما روی روند بازی تاثیر گذار است. اگر صاحب دختر شوید، باید او را برای ملکه بودن آماده کنید و اگر صاحب پسر شدید، باید یک ولیعهد لایق را تربیت کنید. یکی از مواردی که به روند توسعه امپراطوری کمک می‌کند، گشت‌وگذار در شهر است. این کار باعث می‌شود تا با کاراکترهای جدیدی آشنا شوید و با انجام مأموریت‌های آن‌ها، قدرت خود را افزایش دهید. البته همان‌طور که گفته شد، تمامی این موارد به‌واسطه‌ی سیستم انتخاب خودکار مأموریت‌ها انجام می‌شود و تنها کافی است از داستان و انجام فعالیت‌های مختلف در جهان بازی لذت ببرید. قلعه شما پر از ساختمان‌ها و بخش‌های مختلف از جمله سرسرا، بازار، اتحاد، مرکز شهر و مکان‌های دیگر است که هرکدام شامل بخش‌های مختلف با شخصیت‌ها متفاوت می‌شود.

مبارزات و نبردها روی دیگر Game of Sultans است. بازیکن با لشکرکشی به شهرها و امپراطوری‌های مختلف، باید اهداف خود را تعقیب و آن‌ها را شکست دهد. ارتقای وزیرها در نبردهای بازی نقش مهمی دارد. هرقدر که وزیر شما قدرت بیشتری داشته باشد، در نبردها موفق‌تر عمل می‌کنید. البته ارتقای کلی امپراطوری هم در درجه سختی مبارزات نقش دارد که باید به‌ این موارد توجه داشته باشید. سیستم مبارزات هم بدین شکل است که هر سرزمین دارای قلعه‌های مختلفی است که باید آن‌ها را فتح کنید تا به ساختمان اصلی برسید. نبرد در هر قلعه هم شامل موج‌های مختلفی از لشکرکشی می‌شود و در انتها، یک مبارزه نهایی میان شما و ارتش دشمن صورت می‌گیرد. با استفاده بخش مالیات می‌توانید در کنار جمع‌آوری سکه، از روستاها افرادی را برای گسترش ارتش جمع‌آوری کنید. درکنار موارد ذکر شده، بد نیست به حالت آنلاین بازی هم اشاره کنیم. Game of Sultans دارای یک حالت رقابتی یک‌به‌یک است که در جریان آن می‌توانید قدرت وزیرهای خود را در نبرد با دوستان خود محک بزنید. این کار باعث می‌شود تا به نقطه ضعف‌های امپراطوری خودتان هم شناخت پیدا و آن‌ها را حل کنید. جدا از این مورد یک بخش اتحاد یا همان Clan هم برای بازی سلاطین درنظر گرفته شده است تا گروه خود را درکنار سایر دوستان و بازیکنان جهان بازی تشکیل دهید. 

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

از دیگر ویژگی‌های بازی Game of Sultans هم می‌توان‌به سیستم میدان نبرد اشاره کرد. در این قسمت بازیکن می‌تواند با وزیرهای خود به نبرد تن‌به‌تن بپردازد و درکنار مبارزات و همچنین ساختار شبیه‌ساز بازی، وجود میدان نبرد می‌تواند حس‌وحال متفاوتی را برای کاربران به‌وجود آورد. همچنین شورای امپراطوری هم به شما اجازه می‌دهد با سفیرهای سایر امپراطوری‌ها ملاقات کنید و آیتم‌های ارزشمندی را کسب کنید. البته برای آزادسازی سفیرها باید مأموریت‌های متعددی را انجام دهید و فصل‌‌های داستانی را پشت سر بگذارید.

موردی که دراین‌میان حائز اهمیت است، نحوه بومی‌سازی بازی است. استودیو BuzzyBuzz برای لذت بخش‌تر شدن روایت داستانی، از صداپیشه‌های ایرانی برای روایت داستان و توضیحات بخش‌های مختلف بازی استفاده کرده است. ازاین‌رو می‌توانید به‌خوبی به بخش‌های مختلف بازی آشنایی پیدا کنید. همچنین نوشته‌های داخل بازی و دیالوگ‌ها به‌ بهترین شکل ممکن به فارسی روان بازگردانده شده‌اند. قطعا در میان کاربران، افرادی هستند که به‌خوبی روی زبان انگلیسی تسلط ندارند و وجود یک بازی بومی‌سازی شده، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها باشد. آن هم زمانی‌ که صحبت از یک بازی نقش‌آفرینی با المان‌های استراتژی و شهرسازی بزرگی مثل Game of Sultans است که تابه‌امروز توانسته است مخاطبان زیادی را سرگرم کند و بازخوردهای خوبی را از سوی منتقدان و رسانه‌های خارجی زبان کسب کند. 

دانلود بازی سلاطین

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده