// سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۳

بهترین بازی های داستان محور اندروید

در این مقاله بهترین بازی‌های داستان محور اندروید را برای شما معرفی کرده‌ایم که اگر از علاقه‌مندان این سبک از بازی‌ها باشید، قطعا از تجربه آن‌ها لذت خواهید برد.

از نظر بسیاری بازی‌های موبایلی صرفا برای گذراندن وقت است و شاید از نظر داستان چیز خاصی را بیان نکنند. شاید این موضوع در اوایلی که بازی‌های موبایل کمی پیشرفت کردند و برای اندروید و آیفون منتشر شدند، صدق می‌کرد ولی قضیه به سرعت تغییر کرد و شاهد انتشار بازی‌های داستان محور بسیار موفقی برای موبایل بوده‌ایم. گاهی بعضی از این بازی‌ها از نظر داستانی و حتی گیم‌پلی آنقدر موفق شدند که توجه بسیاری را به سمت خود جذب کردند.

حال در این مقاله قصد داریم به سراغ بهترین بازی‌های داستان محور اندرویدی برویم که برخی از آن‌ها حسابی شما را مجذوب خود می‌کند. با ادامه مقاله و معرفی ۲۵ بازی داستانی اندروید همراه زومجی باشید. مقاله رتبه‌بندی خاصی ندارد.


بهترین بازی های داستانی اندروید

بازی اندروید Spiritfarer

۲۵. بازی Spiritfarer Netflix Edition

  • استودیو: Thunder Lotus Games
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی Spiritfarer داستان شخصیتی به نام استلا را تعریف می‌کند که وظیفه انتقال ارواح به دنیای مردگان را برعهده دارد. درواقع بازیکنان در یک کشتی که هرروز بزرگ‌تر می‌شود قرار دارند و باید وسیله آن مردگان به مقصد ابدی برسانند. هریک از ارواح ظاهر یک حیوان را دارند که در نوع خود روایت هریک از آن‌ها را جالب می‌کند. البته بازی صرفا در کشتی خلاصه نمی‌شود که با گاهی در بین مسیر باید به گشت‌و‌گذار در مناطقی که به آن می‌رسید، بپردازید. همچنین در طول مسیر در کشتی می‌توانید به مینی‌گیم‌های مختلفی مانند ماهگیری مشغول شوید که حقیقتا با موسیقی جذابی که در حین آن پخش می‌شود،لذت ماهیگیری را دوچندان می‌کند. بازی پرشده از شخصیت‌های مختلفی که می‌توانید باهریک از آن‌ها به مکالمه بپردازید که هریک از آن‌ها روایت خاصی را تعریف می‌کنند. ساخته استودیوی Thunder Lotus Games یک بازی روایت‌ محور با محیط‌های به‌شدت چشم‌نواز است که می‌تواند مخاطب‌های مختلفی را جذب دنیای خود کند.

دانلود بازی Spiritfarer Netflix Edition

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید و داستانی Papers, Please

۲۴. بازی Papers, Please

  • استودیو: Lucas Pope
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۳

اگر می‌خواهید یک بازی داستان محور فوق‌العاده را در موبایل خود تجربه کنید، بدون تردید Papers Please یک از بهترین بازی‌های این فهرست است. بازی در شهر کمونیستی و خیالی Arstotzka جریان دارد و شما در نقش یک مامور گیت باید با بررسی کارت شناسایی مسافران از عبور مردم غیر بومی جلوگیری کنید، اما همه چیز به همین سادگی نیست و در ادامه با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوید. دربرخی از قسمت‌های بازی گاهی باید دستور‌های خاصی مانند اجازه عبور برخی از مسافرین از جایگاه‌های خاص را انجام دهید. گیم‌پلی Papers Please به‌صورت اشاره و کلیک است و شما باید با جابه‌جا کردن عناصر مختلف به بررسی آن‌ها بپردازید. یکی از عواملی که بازی را بسیار جذاب کرده است گرافیکی پیکسلی و موسیقی متن عجیب آن است. در مجموع ساخته استودیوی Lucas Pope یک بازی داستانی بسیار جذاب است که می‌تواند مخاطبان تا پایان روایت خود به‌راحتی سرگرم کند.

دانلود بازی Papers, Please

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Happy Game

۲۳. بازی Happy Game

  • استودیو: Amanita Design
  • قیمت: ۶ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

Amanita Design از آن دسته استودیوهایی است که در همه آثار خود جهانی زیبا و تقریبا شادی را به نمایش می‌گذارد ولی در آخرین ساخته آن‌ها یعنی Happy Game همه چیز به طرز عجیبی ترسناک و جنون آمیز است. بازی داستان رویاهای ترسناک یک پسربچه را روایت می‌کند. درواقع در هرقسمت وارد یکی از خواب‌های آن پسربچه می‌شوید که در ابتدای هریک از آن‌ها همه چیز شاد به نظر می‌رسد که البته فقط در چند لحظه ابتدایی به این‌گونه‌ است و در ادامه همه چیز هولناک می‌شود. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با گشت‌و‌گذار در محیط‌های مختلف و همچنین حل معماهای گوناگون مراحل بازی پیش ببرید. معماهای بازی از همان جنس بازی‌های این استودیوی خلاق است و قرار نیست به‌راحتی معمایی را حل کنید. اگر شما جزو آن دسته از طرفداران بازی‌های ترسناک و داستان محور هستید، قطعا از تجربه Happy Game لذت خواهید برد.

دانلود بازی Happy Game

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید و داستانی To the Moon

۲۲. بازی To the Moon

  • استودیو: Freebird Games
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۱

بازی‌ To the Moon یکی از بهترین و موفق‌ترین بازی‌های مستقل یک دهه اخیر است که می‌تواند به‌راحتی و هرچند کوتاه بازیکنان را در دنیای خود غرق کند. داستان بازی در رابطه با دو مهندس است که برای برآورده کردن آرزوی پیرمردی به نام جانی، که می‌خواهد به ماه سفر کند به خانه آن می‌روند که این موضوع شروع یک ماجراجویی به‌شدت دلچسب و جذاب است. بازی به‌صورت پیکسلی و پرشده از جلوهای صوتی و بصیری کم‌نظیر است. گیم‌پلی بازی پیچیدگی خاصی ندارد و باید با کنترل‌های مشخص شده شخصیت بازی را کنترل کنید و با کلیک روی آیتم‌های مختلف با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

دانلود بازی To the Moon

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید و داستانی KIDS

۲۱. بازی KIDS

  • استودیو: Playables
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

گاهی بازی‌هایی منتشر می‌شود که در آن هیچگونه مکالمه‌ای وجود ندارد و حتی روایت مشخصی را نمی‌توان در آن پیدا کرد ولی انگار می‌خواهند داستانی را برای مخاطب خود تعریف کنند که بازی Kids از همان دسته آثار است. Kids کنترل بیش از ده‌ها کودک را در دست دارید و باید آن‌ها را به مسیر درست هدایت کنید. شاید در اوایل بازی روند آن برای شما کمی عجیب باشد و دلایل این کارها را ندانید ولی رفته رفته هدف بازی را متوجه می‌شوید. در بازی چاله‌ای بزرگ وجود دارد که می‌توان از آن به‌عنوان نماد اصلی بازی اشاره کرد؛ زیرا در بیشتر مواقع بازی کودکان به سمت آن می‌روند و خود را در درون آن می‌اندازند. گیم‌پلی بازی بسیار ساده و تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن روی قسمتی خاصی است که در قسمتی به نحوی برای بازیکن مشخص می‌شود. به‌طورکلی Kids خارج از بحث بازی شاید نشان‌دهنده برخی از ویژگی‌های انسان است که در قالب بازی به ما نشان می‌دهد که البته بسیار جذاب نیز کارشده است.

دانلود بازی KIDS

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید و آیفون Superbrothers: Sword & Sworcery EP

۲۰. بازی Superbrothers: Sword & Sworcery EP

  • استودیو: Superbrothers
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۱

در اولین معرفی به سراغ بازی Sword & Sworcery ساخته استودیوی Capybara Games می‌رویم که یک ماجراجویی جذاب را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در بازی شما کنترل دختری از قوم ساکا را برعهده دارید که به‌دنبال به‌دست آوردن سه سنگ مرموز و معروف Trigons است. در طول بازی شما با معماهای مختلفی روبه‌رو می‌شوید که با وجود اینکه حل کردن هریک از آن‌ها وقت زیادی را نمی‌گیرد اما ترکیب و نوع هریک از آن‌ها بسیار جذاب و سرگرم کننده است. بازی مخاطب را در محیط‌های مختلف قرار می‌دهد که با وجود پیکلسی بودن آن جذابیت فوق‌العاده‌ای را دارند.

همچنین می‌توانید با زوم کردن روی هریک از آن‌ها از تماشای آن‌ها بیشتر لذت ببرید. Sword & Sworcery در بخش موسیقی به‌شدت جذاب و منحصربه‌فرد است و شنیدن آن‌ها در طول مراحل بازی قطعا لذتبحش خواهد بود. بازی Sword & Sworcery از آن دسته آثاری است که طرفداران بازی‌های پیکسلی قطعا از آن لذت خواهند برد مخصوصا اینکه با یک داستان بسیار جذاب ترکیب شده است.

دانلود بازی Superbrothers: Sword & Sworcery EP

دانلود گوگل پلی Google Play


شهر ویران‌شده در بازی This War of Mine

۱۹. بازی This War of Mine

  • استودیو: 11 Bit Studios
  • قیمت: ۱۴ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

بازی This War of Mine یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های این فهرست است که در آن کنترل دسته‌ای از انسان‌هایی را برعهده دارید که در گذشته زندگی بسیار خوب و شادی را داشته‌اند اما هم‌اکنون درگیر جنگ و کمبود مواد غدایی شده‌اند. هریک از این افراد مهارت‌های خاصی دارند که باتوجه‌به موقعیت‌های مختلفی که در روند داستان به آن برخورد می‌کنید، می‌تواند مفید باشند. بازی از نمای دو بعدی جریان دارد و باید با گشت‌و‌گذار در طبقه‌های مختلف ساختمان‌ها و مکان‌های دیگر به‌دنبال منابع مختلف بگردید.

ساخته استودیوی 11 Bit Studios شما را در موقعیت‌های احساسی زیادی مانند دزدی از سالمندان، دلال‌های مواد غذایی و دیگر موارد قرار می‌دهد که هریک به نوبه خود جالب است. اگر می‌خواهید یک بازی متفاوت داستانی را تجربه کنید که لحظات احساسی خاصی را پیش‌روی شما قرار دهد، بازی This War of Mine می‌تواند گزینه خاص و جذابی است.

دانلود بازی Superbrothers: Sword & Sworcery EP

دانلود گوگل پلی Google Play


پوستر بازی Oxenfree

۱۸. بازی Oxenfree

  • استودیو: Night School Studio
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۶

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های دیالگوگ محوری هستید که با هر انتخاب شما جهت داستانی بازی تغییر کند، بازی Oxenfree یکی از بهترین‌ گزینه‌های این فهرست است. بازی روایتگر چند دوست است که برای تفریح و خوش‌گذرانی به جزیره‌ای به نام Edwards Island می‌روند که از بد روزگار گرفتار ارواح می‌شوند. روند بازی خلاصه می‌شود به انتخاب دیالوگ و جست‌وجو در محیط‌های مختلف و گاهی کارکردن با رادیویی که مهم‌ترین المان بازی است. همان‌طور که اشاره شد بازی انتخاب محور است و گاهی در قسمت‌هایی از بازی باید انتخاب‌هایی را انجام دهید که مسیر بازی را تغییر می‌دهد. به‌عنوان مثال، در قسمتی از بازی باید بین دو شخصت یکی را انتخاب کنید که همراه‌با اون وارد یک مسیر تازه شوید. همین موضوع باعت ارزش تکرار بازی می‌شود که یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. ساخته استودیوی Night School Studio با وجود اینکه گیم‌پلی خاصی را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد اما با روایت داستانی جذابی که دارد می‌تواند بازیکنان سرگرم کند.

دانلود بازی Oxenfree

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید distraint 2

۱۷. بازی DISTRAINT 2

  • سازنده: Jesse Makkonen
  • قیمت: ۷.۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

گاهی اوقات آدم‌ها در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که بین یک کار انسان دوستانه و یک موقیعت برای کسب ثروت و پیشرف باید یک مورد را انتخاب کنند. دومین قسمت از مجموعه DISTRAINT دقیقا چنین موقیعت را به تصویر می‌کشد. در بازی DISTRAINT 2 باردیگر شما کنترل Price، شخصیت اصلی بازی را برعهده دارید که مسئولیت توقیف‌ خانه‌هایی را دارد که اجاره آن‌ها عقب افتاده است. حال در این نسخه ادامه ماجرای این شخصیت را دنبال می‌کنید که همه آن‌ها نشات گرفته از پایان نسخه قبلی است که به نوبه بسیار عجیب و غیرمنتظره است.

در ساخته تک‌نفره Jesse Makkonen شما با شخصیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که با برخورد با هریک از آن‌ها اتفاقات مختلفی پیش‌روی شما قرار می‌دهند. بازی پرشده از معما‌ها و پازل‌های مختلفی که برای حل آن‌ها باید حسابی حواستان به گوشه‌ و کنار محیط بازی باشد که راه حلی را از این طریق پیدا کنید. در مجموع بازی DISTRAINT 2 یک تجربه منحصربه‌فرد داستانی است که اگر می‌خواهید آن را تجربه کنید بهتر است در ابتدا به سراغ قسمت اول این مجموعه بروید.

دانلود بازی DISTRAINT 2

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید White Night

۱۶. بازی White Night

  • استودیو: OSome Studio
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

تصور کنید طی یک حادثه به اجبار باید وارد یک خانه متروکه و بسیار بزرگ شوید که اطلاعی از وقایعی که در گذشته در آن افتاده است ندارید و شما را وارد یک کابوس بسیار ترسناک می‌کند. بازی White Night ساخته استودیوی OSome Studio شما را در نقش مردی قرار می‌دهد که پس از به‌هوش آمدن از یک تصادف رانندگی به اجبار باید وارد یک عمارت بزرگ و متروکه نزدیک خود شود. کل روایت بازی در این خانه رخ می‌دهد. یکی از نکات اصلی بازی، دست نوشته‌هایی است که در گوشه و کنار خانه افتاده است و اگر از خواندن‌ آن‌ها صرف‌نظر کنید، عملا چیزی از داستان بازی را متوجه نخواهید شد.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و با انتخاب قسمتی از محیط بازی کارکتر را به آن قسمت هدایت می‌کنید. دوربین بازی یادآور نسخه‌های ابتدایی بازی‌های رزیدنت ایول و سایلنت هیل است که می‌تواند برای طرفداران این دو اثر، جذاب و خاطره انگیز باشد. White Night یک بازی ترسناک با داستانی جذاب است که با تم سیاه و سفید منحصربه‌فردی که دارد می‌تواند علاقه‌مندان بازی‌های ترسناک را به‌شدت جذب کند.

دانلود بازی White Night

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Detention

۱۵. بازی Detention

  • استودیو: Red Candle Games
  • قیمت: ۴ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

بازی Detention ساخته استودیوی Red Candle Games داستان دو دانش‌ آموز را در سال ۱۹۶۰ در کشور تایوان را تعریف می‌کند که طی یک اتفاق سر از یک مدرسه متروکه در می‌آورند. البته این مدرسه یک مدرسه معمولی نبوده است و در گذشته اتفاقات وحشتناکی در آن رخ داده است. حالا باید با جست‌وجو در این مدرسه و روبه‌رو شدن با اتفاقات عجیب‌وغریب، به گذشته ترسناک این مدرسه پی ببرید. در طول بازی با معماهای مختلفی روبه‌رو می‌شوید که برخی از آن‌ها به‌راحتی حل می‌شوند و برخی دیگر شما را تا حدی با چالش روبه‌رو می‌کند.

همچنین در طول بازی با موجودات ترسناک روبه‌رو می‌شوید که البته هیچ شما راه دفاعی را ندارید و باید با فکر و منطق، راهی برای فرار از آن‌ها پیدا کنید. اگر از علاقه‌مندان آثار شرقی باشید قطعا متوجه فضا سازی شرقی بازی می‌شوید که کمک زیادی در القای حس ترس به مخاطب می‌کند. تیم سازنده با طراحی دقیق یک محیط ترسناک توانسته جو حاکم بر بازی را تا انتهای آن همراه مخاطب کند. استودیو Red Candle Games بازی‌ ترسناک دیگری با نام Devotion را در سال ۲۰۱۹ برای کامپیوترهای شخصی منتشر کرد که آن بازی نیز با استفاده از تم شرقی حسابی طرفداران آثار ترسناک را مجذوب خود کرد.

دانلود بازی Detention

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Stilstnad

۱۴. بازی Stilstand

  • استودیو: Ida Hartmann
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی Stilstand ساخته‌ی استودیوی Niila ApS یک تجربه‌ی داستان محور منحصربه‌فرد است که روزمرگی‌های تکراری شخصیت اصلی بازی را نشان می‌دهد. داستان بازی حول زنی است که به‌تنهایی زندگی می‌کند و این موضوع باعث به وجود آمدن توهم‌هایی در آن شده است و حال می‌خواهد به‌گونه‌ای خود را از شرایط جدا کند که البته کار ساده‌ای را ندارد. می‌توان گفت که بازی عملا گیم‌پلی خاصی ندارد و صرفا به انتخاب چند دیالوگ و همچنین چند کلیک ساده خلاصه می‌شود. اما داستان بازی آنقدر جذاب است که بخواهید به هرشکلی که شده است آن را ادامه دهید.

تم سیاه و سفید و نقاشی شده‌ی محیط بازی و همچنین دیالوگ‌هایی که به‌صورت نوشتاری در بازی نمایان می‌شوند جذابیت خاصی را در بازی ایجاد کرده است. در طول بازی با چندین شخصیت مختلف روبه‌رو می‌شوید که تاثیراتی را داستان بازی می‌گذارند که برخی از آن‌ها واقعا تامل برانگیز هستند. اگر می‌خواهید یک تجربه عجیب داستان محور را در موبایل خود تجربه و با پایانی خاص و شاید کمی عجیب روبه‌رو شوید، Stilstand حتما ارزش وقت گذاشتن را دارد.

دانلود بازی Stilstnad

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید The Silent Age

۱۳. بازی The Silent Age

  • استودیو: House On Fire
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۲

The Silent Age داستان جو، شخصیت اصلی بازی را روایت می‌کند که کارگر ساده یک سازمان بزرگ است. بازی از جایی آغاز می‌شود که در یکی از روزهای کاری با مردی روبه‌رو می‌شوید که در حال مرگ است و در عین حال از آینده خطرناکی برای دنیا خبر می‌دهد و اکنون شما تنها امید این دنیا می‌شوید. البته دست خالی نخواهید بود و آن مرد در آخرین لحظات زندگی خود وسیله‌ای را به شما می‌دهد که می‌توانید با آن در لحظه در زمان سفر کنید. زمانی‌که شما در یک مکان پر از رنگ و لعاب هستید و اگر در آن لحظه دکمه سفر در زمان بزنید با همان مکان ولی شبیه به یک ویران روبه‌رو می‌شوید.

گیم‌پلی The Silent Age به‌صورت اشاره و کلیک است و پرشده از معماهای مختلفی که باید همه مکان‌ها را برای پیدا کردن جواب یک معما جست‌وجو کنید. در مجموع ساخته استودیوی House On Fire یک بازی داستانی و پراز معما‌های به‌شدت سخت است که می‌تواند تا چند ساعت حسابی مخاطب خود را سرگرم کند.

دانلود بازی The Silent Age

دانلود گوگل پلی Google Play


Old Man's Journey

۱۲. بازی Old Man's Journey

  • استودیو: Broken Rules
  • قیمت: ۲ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

اگر تا به این لحظه بازی Old Man's Journey را تجربه نکرده‌اید، اکنون بهترین فرصت است به سراغ این بازی بروید. بازی با روایت جالب و همچنین محیط‌های به‌شدت چشم‌نوازی که دارد شما را وارد یک ماجراجویی به‌شدت جذاب و شاد می‌کند. داستان بازی در رابطه با پیرمردی است که در یک روز، نامه‌ای به‌دست او می‌رسد و سریع بار خود را جمع و راهی سفری طولانی می‌شود. در بین بازی شاهد یک سری کات‌سین‌هایی خواهید بود که خاطرات گذشته پیرمرد را به تصویر می‌کشند که در نوع جذاب کار شده‌اند.

گیم‌پلی بازی در عین سادگی‌‌ که دارد ولی پرشده از معماهای مختلفی که برای حل آن‌ها باید دقت خوبی داشته باشید. استودیوی Broken Rules در طراحی موسیقی بازی نیز به خوبی عمل کرده است و هر زمان که وارد یک محیط جدید می‌شوید موسیقی بازی کار خود را در انتقال حس محیط به مخاطب به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید کمی از بازی‌هایی پرهیاهوی این روزها فاصله بگیرید و یک تجربه آرمشبخش را تجربه کنید، بازی Old Man's Journey این کار با شما می‌کند.

دانلود بازی Old Man's Journey

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید CHUCHEL

۱۱. بازی CHUCHEL

  • استودیو: Amanita Design
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

شاید باور نکنید که یک گیلاس چقدر می‌تواند یک داستان بامزه را برای یک بازی ایجاد کند. بازی CHUCHEL روایتگر شخصیتی پشمالو به نام CHUCHEL است که زمانی‌که گیلاس خود را به‌سادگی از دست می‌دهد وارد یک ماجراجویی به‌شدت بامزه برای به‌دست آوردن دوباره آن گیلاس می‌شود. در هر موقعیت که بازیکن در آن قرار می‌گیرد باید معمایی را برای به‌دست آوردن گیلاس حل کند که البته در آخر بازهم دستش به آن گیلاس لعنتی نمی‌رسد و باید ماجراجویی خودش را دهد. همان‌طور که اشاره شد بازی پرشده از معماهای مختلفی که حسابی فکر بازیکن را برای پیدا کردن راه‌حل به کار می‌اندازد که هرکدام از آن‌ها در نوع خود جالب و خلاقانه هستند.

طراحی بصری CHUCHEL در یک کلام عالی است که این مورد از طراحی محیط بازی گرفته تا تک، تک شخصیت‌های بازی که هرکدام به شکلی عجیبی بامزه و دوست‌داشتنی هستند. در یک کلام ساخته استودیوی Amanita Design را به هیچ وجه از دست ندهید حتی اگر علاقه‌ چندانی به بامزه کوچک ندارید.

دانلود بازی CHUCHEL

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Forgotten Memories

۱۰. بازی Forgotten Memories

  • استودیو: Psychose Interactive Inc
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

بازی ترسناک Forgotten Memories شما را در نقش رز هاوکینز قرار می‌دهد که کار او رسیدگی به پرونده‌های جنایی است. آخرین پرونده‌ او مربوط‌به گم شدن دختر بچه‌ای به ادن است که شما را وارد یک ماجرای ترسناک می‌کند. بازی از جایی آغاز می‌شود که پس از یک سانحه درحالی بهوش می‌آیید که در یک مکان نامشخص قرار دارید و همینطور چیزی از گذشته را به یاد نمی‌آورید. حال باید با جست‌وجو در این مکان راهی برای خروج پیدا کنید که البته به هچی وجه کار ساده‌ای را در پیش ندارید. در طول بازی با دشمنانی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید با سلاح‌های سرد و گرمی که در طول بازی به‌دست می‌آورید از خود دفاع کنید.

استودیوی Psychose Interactive معماهای مختلفی و البته گاهی پیچیده را برای شما در طول بازی در نظر گرفته است. Forgotten Memories از آن دسته بازی‌هایی است که طرفداران آثار ترسناک احتمالا از آن لذت ببرند مخصوصا اینکه از المان‌های آثار ترسناک بزرگی مانند Resident Evil و Silent hill بهره برده است.

دانلود بازی Forgotten Memories

دانلود گوگل پلی Google Play


FRAMED 2

۹. بازی Framed 2

  • استودیو: Loveshack Entertainment
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

بازی Framed از استودیوی Loveshack Entertainment یکی از آثاری است که با انتشار در سال ۲۰۱۴ سروصدای زیادی را به پا کرد. یکی از نکات برجسته بازی سیستم گیم‌پلی جالب آن است. در هرمرحله شما باید یک سناریو را به‌گونه‌ای بچینید که به درستی عمل کند. درواقع در هرمرحله شما با چندین مربع کوچک روبه‌رو هستید که با جابه‌جا کردن آن‌ها با یکدیگر و چند بار آزمون و خطا به سناریو درست برسید. به‌عنوان مثال در قسمتی از بازی باید از پلیس‌ها فرار کنید که در این جا اگر مربعی را به درستی در جای قرار ندهید و دکمه اجرا را بزنید زمانی‌که به این مربع می‌رسد گرفتار پلیس‌ها می‌شوید.

در بازی Framed 2 شما ادامه داستان نسخه اول را باید طی کنید، جایی که یک محموله مرموز وارد یک کشتی می‌شود و شما باید به ‌گونه آن را به‌دست بیاورید. همچنین در این نسخه، دو خط داستان وجود دارد که در بین مراحل بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. در مجموع اگر می‌خواهید یک بازی کاملا متفاوت را تجربه کنید مجموعه بازی Framed به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Framed 2

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Heal

۸. بازی Heal: Pocket Edition

  • سازنده: Jesse Makkonen
  • قیمت: ۵.۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

جسی مک‌کونن یکی از بازی‌سازان مستقل است که به شخصه از بازی‌هایی که تا به امروز منتشر کرده است لذت برده‌ام که در این فهرست یکی دیگر از بازی‌های او یعنی DISTRAINT 2 معرفی شده است. در بازی Heal دیگر ساخته Jesse Makkonen شما کنترل پیرمردی را برعهده دارید که با کمک عصا و قدم‌های کوچکی که برمی‌دارد وارد یکی ماجرای عجیب و احساسی می‌شوید. در روند بازی با پازل‌هایی روبه‌رو می‌شوید که هرکدام چالش‌هایی را برای شما در نظر گرفته است.

یکی از نکاتی که بازی را به شکل عجیبی زیبا کرده است طراحی بصری محیط بازی و همچنین طراحی شخیصت پیرمرد که کاملا حس درون بازی را به مخاطب منتقل می‌کند. همچینن موسیقی و صداگذاری بازی به نحوه احسنت در بازی پیداسازی شده است. Heal از آن دسته از بازی‌هایی است که شاید در ظاهر ساده باشد اما با روایت خاصی که دارد می‌تواند حتی افرادی را که به بازی‌های اینچنینی علاقه ندارند به خود جذب کند.

دانلود بازی Heal: Pocket Edition

دانلود گوگل پلی Google Play


دو برادر در بازی Brothers: A Tale of Two Sons

۷. بازی Brothers: A Tale of Two Sons

  • استودیو: Starbreeze Studios
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۳

بازی Brothers: a Tale of two Sons روایتگر دو برادر است که برای یافتن دارویی خاص برای پدر بیمارشان وارد یک ماجراجویی پرپیچ و خم می‌شوند. یکی از نکات جالب بازی کنترل کردن همزمان هردو شخصیت‌های بازی است. درواقع برای پیشروی در بازی باید هردوی آن‌ها را کنترل کنید و همینطور به کمک یکدیگر معماهای مختلفی که در طول بازی به آن‌ها برخورد می‌کنید، حل کنید.

از نظر داستانی شخصیت‌های بازی سن‌های متفاوتی دارند برای همین در برخی از موقیعت‌های بازی باید از یک شخصیت خاصی استفاده کنید. به‌عنوان مثال در قسمتی از بازی با مانعی سنگین روبه‌رو می‌شوید که در این مواقع باید به کمک برادر بزرگ‌تر که توانایی بیشتری دارد موانع بین راه را بردارید. ساخته استودیوی Starbreeze Studios یک اثر ماجراجویی جذاب و غم‌انگیز است که تجربه آن می‌تواند دلنشین باشد.

دانلود بازی Brothers: A Tale of Two Sons

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید The Wolf Among Us

۶. بازی The Wolf Among Us

  • استودیو: Telltale Games
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سال انتشار: ۲۰۱۳

استودیوی تل تیل گیمز را همگی به خاطر بازی‌های داستان محور خاص خودش می‌شناسند و حقیقیت این است این کار را در تمام آثارش به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. The Wolf Among Us یکی از ساخته‌های این استودیو است که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. داستان بازی در شهری به نام fable جریان دارد و شما در نقش شخصیت اصل بازی یعنی Bigby قرار دارید. این بازی همانند دیگر آثار این استودیو مملو از دیالوگ‌های مختلف است که با سیستم انتخاب دیالوگی که دارد می‌تواند جهت داستانی بازی را تغییر دهد.

البته بازی صرفا به انتخاب دیالوگ و گشتن در محیط‌ها خلاصه نمی‌شود و گاهی باید درصحنه‌های دکمه زنی به مبارزه‌های مختلفی بپردازید. بازی شامل ۵ قسمت است که با به پایان رساندن هریک از آن‌های قسمت‌های بعدی باز می‌شوند. بازی‌های استودیوی Telltale Games معمولا پراز اتفاقات داستانی هیجان انگیز و غیرمنتظره است و این روند را در بازی The Wolf Among Us ادامه داده است که اگر شما نیز از طرفداران این دسته از بازی‌های باشید از این بازی نهایت لذت را خواهید برد.

دانلود بازی The Wolf Among Us

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Beholder: Adventure

۵. بازی Beholder: Adventure

  • استودیو: Warm Lamp Games
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۶

می‌توان گفت که بازی Beholder: Adventure یکی از تاریک‌ترین بازی‌های داستانی این فهرست است که توسط استودیوی Warm Lamp Games توسعه یافته است. در بازی شما کنترل شخصیتی به نام کارل را برعهده دارید که توسط دولت مامور شده است که با جاسوسی از افراد مختلف برای‌ آن‌ها پاپوش درست کرده و به نحوی منجر به دستگیری آن افراد شود و شاید گاهی اوقات از کاری که کرده‌اید احساس عذاب وجدان پیدا کنید. اما با گذشت زمان قضیه کمی تغییر می‌کند که بهتر خودتان آن را تجربه کنید.

موسیقی بی‌نظیر بازی که در پس‌زمینه اتفاقات عجیبی که در طول بازی رخ می‌دهد کاملا روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید گشت در طبقه‌های مختلف ساختمان‌ها، آیتم‌های مختلف را بردارید و همینطور با افراد مختلفی روبه‌رو شوید که روند داستان بازی را شکل می‌دهند. اگر می‌خواهید یک اثر داستانی عجیب و غم‌انگیز را تجربه کنید Beholder: Adventure یکی از همین موارد است.

دانلود بازی Beholder: Adventure

دانلود گوگل پلی Google Play


Samorost 3

۴. بازی Samorost 3

  • استودیو: Amanita Design
  • قیمت: ۶ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۶

اگر می‌خواهید یک بازی‌ داستانی جذاب و بامزه را درکنار معماهای به‌شدت سخت را تجربه کنید وقت آن رسیده به سراغ بازی Samorost 3 ساخته استودیوی خلاق Amanita Design بروید. بازی با فضای سازی بسیار زیبایی که دارد شما را وارد ۹ جهان مختلف می‌کند که باید با پیش‌روی در هریک از آن‌ها به رازی که در ابتدای بازی برای شما سؤال می‌شود پی ببرید.

Samorost 3 به‌صورت اشاره و کلیک کنید و با مکانیزیم خاص دیگری روبه‌رو نمی‌شوید. اما معماهای بازی کاری با شما می‌کند که شاید گاهی اوقات باید چند ساعت را برای پیدا کردن راهی حلی وقت بگذارید. باتوجه‌به سابقه درخشانی که استودیوی Amanita Design در خلق چنین بازی‌هایی دارد قطعا اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های معمایی و داستانی باشید، بازی Samorost 3 به‌راحتی شما را مجذوب خود می‌کند.

دانلود بازی Samorost 3

دانلود گوگل پلی Google Play


41148

۳. بازی 41148

  • سازنده: Mahdi Fanaei
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

بازی 41148 ساخته تک نفره مهدی فنائی یکی از موفق‌ترین بازی‌های ایرانی است که در زمان انتشار خود مورد استقبال کاربران و حتی کاربران خارجی قرار گرفت. بازی در رابطه با سینا، شخصیت اصلی بازی است که در حالی از یک مکان نامشخص بهوش می‌آید که چیزی از گذشته را به یاد نمی‌آورد. حال باید با گشت‌و‌گذار در محیط بازی و همینطور بررسی اسناد مختلف پی به داستان بازی ببرید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید انتخاب قسمت‌های مختلف کاراکتر را هدایت کنید.

بازی 41148 معماهای مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد که برای حل آن‌های باید با دقت به جزئیات محیط توجه کنید. ساخته مهدی فنائی از حیث طراحی بصری خوب کار شده است و این موضوع را می‌توان در نورپردازی و همینطور طراحی موقعیت‌های مختلف به خوبی مشاهده کرد. در مجموع بازی 41148 یکی از موفق‌ترین بازی‌های ایرانی است که اگر به‌دنبال یک بازی ماجراجویی گاهی ترسناک‌ هستید، می‌تواند گزینه جذابی باشد.

دانلود بازی ۴۱۱۴۸

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Lucid Dream Adventure: Mystery

۲. بازی Lucid Dream Adventure: Mystery

  • استودیو: Dali Games
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Lucid Dream Adventure ساخته استودیوی Dali Games داستان به‌شدت تلخی را روایت می‌کند که و این روند تا انتهای بازی نیز همراه است. بازی روایتگر دختری به نام لوسی است که از بچگی فلج است و تمام زندگی خود را از روی صندلی چرخ‌دار سپری می‌کند.. پدر لوسی سال‌ها قبل به قتل رسیده و درنهایت مادر او باتوجه‌به تمام این مشکلات دچار یک نوع افسردگی شده است. روند بازی در خواب‌های لوسی جریان دارد که در آن می‌تواند به‌سادگی راه برود اما در خواب‌ها خود وارد دنیای شیاطین می‌شود.

اما دلیلی خاصی برای ورود به چنین دنیایی وجود دارد بهتر است خودتان آن را تجربه کنید. Lucid Dream Adventure پازل‌های مختلفی را برای شما در نظر گرفته است که هریک از آن‌ها چالشی برای شما ایجاد می‌کند که البته برخی از آن‌ها آنقدر سخت هستند که می‌توانید با کتاب راهنمایی که خود بازی آن را در نظر گرفته است تا حدودی به روش حل پازل پی ببرید. Lucid Dream Adventure یک مجموعه سه قسمتی است که در این جا به معرفی کوتاه قسمت اول پرداخته شده است که اگر مشتاق به تجربه این بازی شده‌اید بهتر است در ابتدا به سراغ همین نسخه بروید.

دانلود بازی Lucid Dream Adventure: Mystery

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Machinarium

۱. بازی Machinarium

  • استودیو: Amanita Design
  • قیمت: ۶ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۰۹

در آخر می‌رسیم به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های‌ این فهرست یعنی بازی Machinarium از استودیوی Amanita Design که در مقاله به معرفی چند بازی دیگر این استودیو پرداخته‌ایم. در این بازی شما در نقش یک ربات نگون بخت قرار دارید که طی اتفاق به قسمتی دور افتاده از شهر، جایی که پراز آشغال‌ و وسایل دور ریخته است منتقل می‌شوید. حال شما باید به شهر برگردید و به هدفی که می‌خواهید برسید. می‌توان به جرعت گفت که Machinarium یکی از چالش برانگیزترین بازی‌های این فهرست است.

تقریبا در هیچ یک قسمت‌های از بازی قرار نیست به‌راحتی عبور کنید و درگیر معماهای مختلفی می‌شوید. این معماها آنقدر پیچیده هستند که در بازی آیکونی وجود دارد که با کلیک روی آن و حل یک مینی‌گیم ساده دفترچه‌ای برای راهنمایی حل آن معما در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این دفترچه جواب معما را به شما نمی‌دهد بلکه با چند نشونه سعی در راهنمایی شما دارد. فارغ از تمام این موارد، محیط و جزیئات بازی به طرز شگف‌انگیزی جذاب و چشم‌نواز هستند که استودیوی Amanita Design این کار را در سایر آثار خود ثابت کرده است . اگر می‌خواهید یک تجربه شیرین داستانی را انجام دهید که پراز معماهای مختلف و سخت است، بازی Machinarium می‌تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند.

دانلود بازی Machinarium

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بازی داستانی اندروید چه بازی کنیم؟

اول از همه به‌سراغ Superbrothers: Sword & Sworcery بروید. بعد از آن می‌توانید بازی Forgotten Memories و سپس Machinarium را تجربه کنید. البته تمام بازی‌های فهرست زومجی جذاب هستند.

بهترین بازی های داستان محور اندروید دیگر چه داریم؟

فهرست زومجی شامل بازی‌های مختلفی می‌شود اما شما می‌توانید بازی‌های دیگری مانند Her Story را نیز دانلود و تجربه کنید که با داستان تعاملی منحصر‌به‌فرد خود درنهایت دریافت جوایز مختلف را برای سازندگان به‌همراه داشت. بازی‌های Life is Strange یا The Wolf Among Us نیز گزینه‌های عالی برای دانلود هستند.

در این مقاله سعی کردیم تا نگاهی به بهترین بازی‌های داستان محور اندرویدی بیاندازیم که برخی از آن‌ها حسابی می‌تواند شما را در دنیای خودش غرق کنند. نظر شما چیست؟ آیا بازی داستان محور دیگری را می‌شناسید که جذاب باشد. آن را در بخش دیدگاه به دیگران کاربران معرفی کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده