نویسنده: سالار بدیری
// شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Physics Puzzle Idle؛ هدایت توپ‌ها با ماشین روب گلدبرگ

بازی موبایل Physics Puzzle Idle یک بازی بسیار ساده اما سرگرم کننده است که در آن توپ‌ها را با مکانیزم‌های مختلف به مقصد می‌رسانید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های بسیاری در سبک Idle یا کلیکی برای موبایل ساخته شده‌اند. یکی از منابع الهام سازندگان برای این نوع بازی‌ها، ماشین روب گلدبرگ (Rube Goldberg machine) است. ماشین روب گلدبرگ یک ماشین مکانیکی است که در آن، یک سری عملیات پیچیده با ظرافت و هنرمندی خاصی طراحی می‌شود تا یک کار ساده تحقق یابد. استودیو Gismart با استفاده از این مکانیزم بازی Physics Puzzle Idle را برای اندروید و آیفون طراحی کرده است، با این تفاوت که بازیکن نیاز به انجام هیچ کار سخت و پیچیده‌ای در جریان تجربه آن ندارد. در ادامه ‌می‌خواهیم نگاهی کوتاه به این بازی داشته باشیم.

در هر مرحله شاهد به کارگیری ابزارهای متنوعی برای انتقال توپ‌ها هستیم و همین عامل نیز، دلیل اصلی جذابیت بازی است.

بازی اندروید و آیفون Physics Puzzle Idle در سبک Idle یا Clickers است. سبکی که می‌توان گفت از گیم‌پلی بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و در آن کاربر، بیشتر تماشاگر است تا بازیکن. با اولین ورود به بازی، یک دستگاهی را می‌بینیم که در آن توپ‌ها در مسیر خاصی به مقصد خود هدایت می‌شوند. هر توپی که به مقصد می‌رسد، بازیکن مقداری سکه دریافت می‌کند. در قسمت پایین صفحه، چند مورد اسباب و ادوات مکانیکی نظیر چرخ دنده، اهرم و تسمه دیده می‌شوند. بازیکن می‌تواند با جمع‌آوری سکه‌ها، سازه‌های بیش‌تری خریداری کرده و ماشین روب گلدبرگ خود را گسترش دهد. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، تنها کاری که بازیکن باید انجام دهد زدن ضربه‌های سریع و متوالی روی یک دکمه است. در واقع با زدن دکمه Speed Up و تسریع کردن فرآیند انتقال توپ‌ها، با سرعت بیشتری سکه به دست می‌آورید و زودتر ابزارهای بعدی را باز می‌کنید. در نگاه اول شاید بازی چندان جذاب به‌نظر نرسد، اما با پیشرفت در بازی و آزاد کردن مکانیزم‌های جالب و متنوع برای انتقال توپ‌ها، در کنار گیم‌پلی ساده به جذابیت بازی افزوده می‌شود.

Physics Puzzle Idle

Physics Puzzle Idle

Physics Puzzle Idle

بازی در کل از ۳ فصل تشکیل شده و هر فصل نیز دارای تعدادی مراحل است. در هر مرحله شاهد به کارگیری ابزارهای متنوعی برای انتقال توپ‌ها هستیم و همین عامل نیز، دلیل اصلی جذابیت بازی است. هر مرحله‌ای که بازیکن پشت سر می‌گذارد، یک قطعه بیشتر به مجموعه‌ی ماشین هدایت توپ، افزوده می‌شود و با پیچیده‌تر شدن آن میزان سکه دریافتی نیز بالاتر می‌رود. در هر مرحله هدف رسیدن به تعداد سکه از پیش تعیین شده است که با پیشروی در مراحل به طور تصاعدی افزایش می‌یابد. البته با نصب سازه‌های پیچیده‌تر در هر مرحله جایزه بسیار بیشتری نیز به ازای عبور هر توپ از آن‌ها، به بازیکن اهدا می‎شود. هم‌چنین می‌توان با ارتقای اجزای کنونی ماشین، نرخ تولید سکه‌ها را افزایش داد. یکی دیگر از راه‌های به‌دست آوردن سکه در بازی، تماشای ویدیوهای تبلیغاتی است. برای مثال با تماشای یک ویدیو، می‌توان به مدت ۳ دقیقه، تعداد سکه‌های دریافتی را دو برابر کرد یا این‌که به مدت ۳ دقیقه نیازی به لمس کردن دکمه Speed Up نباشد. علاوه‌بر این موارد، در مواقعی که بازی را تجربه نمی‌کنید و آفلاین هستید نیز سکه به حساب شما واریز می‌شود. کلمه Idle در اسم بازی نیز به همین مورد اشاره می‌کند.

Physics Puzzle Idle

Physics Puzzle Idle

Physics Puzzle Idle

در نهایت اگر می‌خواهید کمی به تماشای مکانیزم‌های جالب و خلاقانه هدایت توپ‌ها در ماشین روب گلدبرگ بنشینید بدون اینکه زحمت زیادی به خود بدهید، Physics Puzzle Idle گزینه مناسبی برای شما است.

بازی موبایل Physics Puzzle Idle یک عنوان رایگان است که بدون اتصال به اینترنت نیز قابل تجربه است، اما بدون تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، مدت زمان نسبتا زیادی را باید برای باز کردن یک قطعه صبر کرد و این کمی آزاردهنده خواهد بود. هم‌اکنون می‌توانید بازی Physics Puzzle Idle را برای اندروید و آیفون از لینک‌های زیر دریافت کنید. همچنین با مراجعه به صفحه بهترین بازی های اندروید می‌توانید به فهرست کاملی از بهترین بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

دانلود بازی Physics Puzzle Idle

 

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع برندهای گوشی نظیر  قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده