نویسنده: شعیب شاهدی
// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Faraway: Galactic Escape؛ فرار کهکشانی

Faraway: Galactic Escape یک بازی موبایل برای اندروید و آیفون در سبک پازل و فرار از اتاق است. با معرفی جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های Faraway همراه زومجی باشید.

استودیو اسنپ‌بریک گیمز پس از توسعه و انتشار پنج بازی موبایل با کیفیت و پرطرفدار از مجموعه Faraway، بالاخره نسخه پایانی را به نام Faraway: Galactic Escape منتشر کرد. این بازی که در سبک پازل، فرار از اتاق و ماجرایی برای اندروید و آیفون توسعه یافته است، ذهن شما را به چالش می‌کشد و حس ماجراجویی را در شما بر می‌انگیزد. طراحی محیط بازی جذاب و مرموز است و موسیقی نقش مهمی در این بین دارد. تمام این موارد درکنار داستان‌پردازی خوب ارزش تجربه این اثر را بسیار زیاد می‌کنند. در این قسمت بالاخره جست‌و‌جوی شخصیت اصلی داستان به نام آلیسون برای پیدا کردن خانواده‌اش پایان می‌یابد.

بازی موبایل faraway galactic escape
بازی موبایل faraway galactic escape
بازی موبایل faraway galactic escape
طراحی معماها فوق‌العاده است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند

در قسمت‌های قبلی دیدیم که شخصیت اصلی با حل کردن پازل‌ها و پیدا کردن یادداشت‌های پدرش، در پایان هر مرحله از پرتال‌های مختلفی رد می‌شد و از جایی دیگر سر در می‌آورد. داستان این قسمت از جایی شروع می‌شود که آلیسون برخلاف گذشته خود را روی یک سیاره کاملا ناشناخته و متروکه در کهکشانی بسیار دور از زمین می‌بیند. آلیسون روی این سیاره آثار یک تمدن بسیار پیشرفته را پیدا می‌کند که انگار ناگهانی و باعجله رها شده است و همه‌ی ساکنان فرار کرده‌اند. به نظر می‌رسد دلیل تمام اتفاقات عجیب روی زمین کسانی هستند که این سیاره را رها کرده‌اند. همین موضوع نوعی ترس فرازمینی را به فضای مرموز بازی اضافه می‌کند. تنها راه ممکن برای فرار از این سیاره و پیدا کردن خانواده آلیسون حل کردن معما‌ها و پیدا کردن یادداشت‌های مختلفی است که پدر آلیسون از خود به‌جای گذاشته است.

بازی موبایل faraway galactic escape
بازی موبایل faraway galactic escape
بازی موبایل faraway galactic escape
اگر طرفدار سبک پازل و فرار از اتاق هستید، بازی‌های قبلی مجموعه Faraway پیشنهاد می‌شود

گیم‌پلی این بازی در بین بازی‌های سبک پازل و فرار از اتاق بی‌نقص است و می‌تواند الگوی سایر بازی‌ها قرار گیرد. طراحی معماها فوق‌العاده است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و هرچه در بازی بیشتر پیش‌روی کنید معماها سخت‌تر می‌شوند و باید خلاقیت به خرج بدهید و وقت بیشتری برای حل آن‌ها بگذارید. گرچه طراحی گیم‌پلی و پازل‌ها شما را به چالش می‌کشد ولی منطق خود را حفظ می‌کند. معماها چند نوع دارند که شامل رسم الگوهای مختلف روی صفحات پازل، برداشتن آیتم‌های مختلف و استفاده از آن‌ها در جایی دیگر، ریاضی، بصری، ساعت‌ها و... می‌شوند. بخشی از گیم‌پلی بازی پیدا کردن یادداشت‌هایی است که به پی‌گیری داستان کمک می‌کند. این یادداشت‌ها در مکان‌های مختلف پنهان شده‌اند و پیدا کردن آن‌ها زمان می‌برد. در آخر هر مرحله بعد از حل کردن تمام معماها نوعی برگه به بازیکن داده می‌شود که روی هر برگه سرنخی برای پیدا کردن یک یادداشت پنهان در مرحله وجود دارد. همین برگه نقش کلید ورود به مرحله بعد را دارد و باید آن‌را روی پرتال قرار دهید تا پرتال فعال شود و بتوانید به مرحله بعد بروید.

بازی به‌صورت رایگان برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید آن‌ را دانلود کنید اما فقط نیمی از مراحل به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. در مجموع بازی دارای ۱۸ مرحله است که تنها ۹ مرحله به‌صورت رایگان در دسترس است و برای تجربه پایان‌بندی مجموعه مانند تمام بازی‌های قبلی استودیو اسنپ‌بریک باید آن را بخرید؛ یعنی بازی دارای خرید درون برنامه‌ای است.

در مجموع اگر طرفدار سبک پازل و فرار از اتاق هستید و بازی‌های قبلی مجموعه Faraway را تجربه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تمام نسخه‌های این مجموعه‌ی زیبا را از اول بازی کنید. لینک دانلود بازی موبایل Faraway: Galactic Escape برای اندروید و آیفون در زیر قرار داده شده است.

دانلود بازی Faraway: Galactic Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده