// پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Arknights؛ شوالیه‌های Rhodes

Arknights یک بازی موبایل استراتژی با المان‌های کارتی است که داستان دکتری را روایت می‌کند که به همراه تیم خود در جزیره Rhodes، به افراد بیمار کمک می‌کند.  

در معرفی بازی موبایل امروز، به‌سراغ یک بازی استراتژی رفته‌ایم که طراحی‌های انیمه‌ای و شرقی دارد و به‌واسطه‌ی المان‌های گیم‌پلی خود می‌تواند ساعت‌ها کاربران را سرگرم کند. بازی اندروید و آیفون Arknights، ساخته استودیو Yostar Limited، یک بازی استراتژی با المان‌های بازی‌های کارتی است که داستان قابل قبول و درگیر کننده‌ای هم دارد. داستان بازی آیفون و اندروید Arknights روایت‌گر دکتری است که پس از حادثه‌ای که رخ داده است چیزی به یاد نمی‌آورد. او یکی از اعضای گروه Rhodes است. گروهی که وظیفه دارند علت شیوع بیماری ناشناخته‌ای را پیدا کنند که دکتر داستان، شخصی که شما هدایت او را برعهده دارید، یکی از محقق‌های حرفه‌ای در این زمینه است. ازاین‌رو گروه دیگری هم به‌دنبال شما هستند تا بتوانند از اطلاعاتی که در مورد پادزهر کسب کرده‌اید، برای پیش‌برد اهداف شوم خود استفاده کنند.

Arknights

 با شروع بازی موبایل Arknights، بازیکنان بخش پیش درآمد بازی را آغاز می‌کنند. بخش پیش درآمد Arknights جایی است که نحوه‌ی بازی کردن و ساختار گیم‌پلی به بازیکنان آموزش داده می‌شود. Arknights یک بازی استراتژی با المان‌های کارتی است. با شروع هر مرحله، در محیطی قرار می‌گیرید که یک ورودی و خروجی‌های قرمز و آبی رنگ را مشاهده می‌کنید. ورودی قرمز رنگ، محلی است که دشمنان به سمت شما حرکت می‌کنند. ازاین‌رو باید نیروهای خود را به‌گونه‌ای در محیط قرار دهید که مانع از عبور آن‌ها از خروجی آبی رنگ شود. به‌عبارتی خروجی آبی رنگ حکم پایگاه شما را دارد که خروج هر نیروی دشمن، به‌معنی آسیب دیدن پایگاه است. در بالای صفحه‌نمایش، میزان آسیبی که پایگاه شما می‌تواند در یک مرحله تحمل کند، نوشته شده است. استودیو Yostar Limited از المان‌های بازی‌های کارتی برای مبارزات در بازی موبایل Arknights  استفاده کرده است. بازیکن می‌تواند یک تیم ۱۲ نفره از کاراکترهای مختلف را در تیم خود قرار دهد که هرکدام از آن‌ها کلاس مبارزه‌ای مخصوص‌به خود را دارند. ازاین‌رو می‌توانید کارت مبارزه‌ای آن‌ها را در میدان نبرد قرار دهید. یکی دیگر از مواردی که در طول نبردها باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از کارت‌ها است. هر کارت انرژی مصرفی مخصوصی دارد. ازطرفی باتوجه‌به نوع دشمنانی که روبه‌روی شما قرار می‌گیرند، کارت‌ها عملکرد متفاوتی دارند. برای مثال، کارت‌‌های مربوط‌به کاراکترهای دوربرد، بهترین گزینه برای سربازهایی هستند که سپر (Shield) دارند و ضربات نزدیک، به آن‌ها آسیب جدی را وارد نمی‌کند.

باتوجه‌به نوع دشمنانی که روبه‌روی شما قرار می‌گیرند، کارت‌ها عملکرد متفاوتی دارند

مراحل ابتدایی شاید آنطور که باید و شاید شما را به چالش نکشد، اما رفته رفته با دشمنانی روبه‌رو می‌شوید که هرکدام از آن‌ها قدرت و عملکرد متفاوتی دارند. ازاین‌رو مجبور می‌شوید که نکات استراتژی و مبارزی مختلفی را به‌هنگام نبرد پیاده کنید. تیم ۱۲ نفره خود را هم باید به‌گونه‌ای تشکیل دهید که شامل کاراکترهای Melee و کاراکترهای دوربرد و پشتیبان شود. کاراکترهای Melee که شامل کاراکترهای تانک و آسیب‌رسان می‌شود، در محیط اصلی مبارزه قرار می‌گیرند. در اطراف محیط هم سکوهایی قرار داده شده است که می‌توانید کاراکترهای دوربرد و پشتیبان را قرار دهید. همچنین بازیکنان می‌تواند جهت قرار گرفتن کاراکترها در میدان نبرد را هم تعیین کنند. درواقع می‌توانید محدوده‌ی ضربه‌زدن کاراکترها را تعیین کنید که این مورد سبب می‌شود تا شخصیت‌های شما تمامی قسمت‌های محیط مبارزه را پوشش دهند و دشمنان نتوانند از شما عبور کنند. تیم سازنده از یک سیستم ارتقای شخصیت هم برای کاراکترهایی که آزاد کرده‌اید، درنظر گرفته است. کاربر با کسب منابع مخصوص، می‌تواند شخصیت‌های خود را نسبت‌به اولویت استفاده خود، ارتقا دهد تا قدرت بیشتری کسب کنند. همچنین بخش شخصی‌سازی ظاهری هم در دسترس شما قرار داده شده است. ازاین‌رو اگر لباس و اسکین‌های جدیدی را برای شخصیت‌های خود آزاد کردید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و ظاهر جدیدی به کارت‌های خود بدهید.

Arknights

از نظر طراحی و جلوه‌های بصری، بازی اندروید و آیفون Arknights در سطح بسیار خوبی قرار دارد. استودیو Yostar Limited از طراحی‌های انیمه‌ای و شرقی برای شخصیت‌های خود استفاده کرده است که حس و حال جالبی به بازی بخشیده است. همچنین رابط کاربری بازی آیفون و اندروید Arknights هم مورد دیگری است که نظر شما را به خود جلب می‌کند، موردی که کم‌تر توسعه‌دهنده‌ای روی پلتفرم موبایل به آن توجه می‌کند. درکنار تمامی این موارد بد نیست به موسیقی‌های بازی Arknights هم اشاره کنم که در نوع خود هیجان‌انگیز هستند. بااین‌تفاسیر، اگر به‌دنبال یک بازی موبایل داستان محور با المان‌های کارتی و استراتژی هستید که بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، بازی Arknights گزینه‌ی مناسبی برای شما است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده