// چهار شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Stela؛ در جستجوی حقیقت

Stela، یک بازی موبایل ماجراجویی با طراحی‌های دو‌بعدی است که بازیکنان هدایت دختری به نام استلا را به‌دست می‌گیرد که در محیطی بی‌نام و نشان از خواب بیدار می‌شود.

در معرفی بازی موبایل امروز، به‌سراغ پلتفرمر و ماجراجویی رفته‌ایم که به‌واسطه‌ی داستان و گیم‌پلی خود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. بازی آیفون Stela، ساخته استودیو SkyBox Labs، یک بازی پلتفرمر با طراحی‌های دوبعدی است که کاربران می‌توانند به‌واسطه‌ی سرویس اپل آرکید آن را به‌صورت کاملا آفلاین تجربه کنند. از نظر داستانی، بازی موبایل Stela روایت‌گر داستان دختری به نام استلا است که از خواب بیدار می‌شود و خود را در محیط و جهانی ناشناس پیدا می‌کند. او در جریان ماجراجویی خود متوجه اتفاق‌های بزرگ‌تری می‌شود و درکنار آن، باید حقیقت حضور خود در این جهان را هم متوجه شود. داستان در ابتدا شروع نامفهوم و مرموزی دارد، اما همین مرموز بودن، دلیلی است که شما را برای فهمیدن کل داستان سرگرم نگه می‌دارد.

Stela

در بازی Stela، استودیو SkyBox Labs از موش‌ها به‌عنوان دشمنان اصلی شما استفاده کرده است

با شروع بازی موبایل Stela نحوه‌ی هدایت قهرمان داستان به شما آموزش داده می‌شود. البته Stela مکانیسم‌های بسیار ساده‌ای دارد و اصلا قصد ندارد ساختار پیچیده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. نحوه‌ی بازی کردن بدین شکل است که Stela تنها دو کار را می‌تواند در طول بازی انجام دهد. اولین مورد این است که می‌توانید وسایل مختلف را هل دهید تا راه عبوری برای خود پیدا کنید. دومین مورد پرش است. بازیکنان باید با ترکیب این دو مورد، بازی را پیش ببرند. برای مثال در بعضی از محیط‌ها، روی سازه‌های شکننده‌ای راه‌ می‌روید که اگر به‌موقع نپرید، کشته خواهید شد. همچنین با هل دادن جعبه‌های مختلف می‌تواند یک سکو را برای خود بسازید و از دیوار یا صخره‌ها بالا بروید. معمولا در بازی‌های پلتفرمر و ماجراجویی، استودیو سازنده از دشمن یا موانع مختلفی استفاده می‌کند تا بازیکن را به‌چالش بکشد. در بازی Stela، استودیو SkyBox Labs از موش‌ها به‌عنوان دشمنان اصلی شما استفاده کرده است. به‌عبارتی، پس از اینکه دقایق ابتدایی بازی را تجربه کردید، متوجه می‌شوید که گروهی از موش‌ها مدام شما را دنبال می‌کنند و اگر نتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید، قطعا از بین خواهید رفت. ازاین‌رو بازیکن استرس ناکامی را در خود حس می‌کند و می‌خواهد که سریعا محیط‌ها را پشت سر بگذارد. همین مورد سبب می‌شود در بازی اشتباهات مختلفی را مرتکب شوید یا وقت کافی برای فکر کردن و نحوه استفاده از پلتفرم‌های داخل محیط را نداشته باشید.

Stela

به‌عبارتی، اگر می‌خواهید در طول تجربه خود از بازی آیفون Stela موفق باشید، باید مدام به محیط نگاه کنید و عملکرد سریعی در رویارویی با اتفاق‌های مختلف، از خود به‌نمایش بگذارید. بااین‌حال Stela محصولی نیست شما را در این زمینه اذیت کند. سازنده تعادل خوبی را میان بخش‌های فکری و پلتفرمینگ بازی به‌وجود آورده است تا بازیکن درکنار به‌چالش کشیده شدن، از داستان هم لذت ببرد؛ زیرا فلسفه این بازی اصلا به‌چالش کشیدن بازیکن نیست. از نظر بصری، Stela دارای طراحی‌های دوبعدی است که با ساختار گیم‌پلی هم‌خوانی دارد. همچنین طراحی محیط‌های بازی هم متنوع هستند و می‌توانند شما را هیجان‌زده کنند. از نظر موسیقی هم بازی آیفون Stela دارای موسیقی پس‌زمینه‌ای است حس‌وحال ترس و دلهره را برای مخاطب به‌وجود می‌آورد. همچنین با حساس شدن موقعیتی که در آن قرار دارید، موسیقی بازی ریتم متفاوتی پیدا می‌کند که در نوع خود جالب است. اگر از کاربران اشتراک اپل آرکید هستید، بازی موبایل Stela می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد.  

دانلود بازی Stela


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده