// چهار شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی 3eality: واقعیت سه گانه

در ادامه‌ی مقاله‌های معرفی بازی‌های جدید موبایل در زومجی، به سراغ 3eality رفته‌ایم که یک بازی رانر جذاب و متفاوت با داشتن عناصری از سبک پلتفرمر است.

بازی‌های مستقل خوب و با کیفیت در پلتفرم موبایل، با استقبال خوب از سمت دارندگان گوشی‌های هوشمند روبه‌رو می‌شوند و از طرفی پیاده سازی این ایده‌‌ها برای استودیو‌های کوچک‌تر در قالب بازی‌هایی برای سیستم‌عامل اندروید و iOS کار راحت‌تر و کم هزینه‌تری به حساب می‌آید. دومین تجربه‌ی استودیوی کوچک اسکاتلندی Handprint Games، یک بازی جذاب و فانتزی در سبک رانر‌های بی‌انتها به نام 3eality است که توانسته با استفاده‌ از یک ایده‌ی جدید، هیجانی تازه به این سبک ببخشد. بازی اندروید و آیفون 3eality، بازیکنان را در کنترل ۳ واقعیت متفاوت در Multiverse قرار می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا این بازی بین هزاران بازی رانر تکراری، یک اثر متفاوت و جذاب نام بگیرد. این بازی که به صورت رایگان در گوگل‌پلی و اپ‌استور قابل دانلود است، دارای خرید‌های درون برنامه‌ای و تبلیغات متفاوت است. بازیکنان می‌توانند برای یک تجربه‌ی راحت و بدون مزاحمت تبلیغات، بسته‌ی ۰.۹۹ دلاری را خریداری کنند و به ادامه‌ی بازی بپردازند. همچنین زومجی به صورت هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید را معرفی می‌کند که می‌توانید بازی‌های خود را از میان بازی‌های معرفی‌شده انتخاب کنید.

بازی 3eality
بازی 3eality
بازی 3eality

بازی آیفون 3eality، یک تجربه‌ی جدید در سبک رانر محسوب می‌شود. بازیکنان در این بازی نقش یک پروتاگونیست به نام متا را برعهده دارند که می‌تواند با دیگر شخصیت‌های خود در جهان‌های موازی ارتباط برقرار کند. در سال ۲۱۵۵ و در یک جهان سایبری، متا عضو یک گروه شورشی با نام فلاکس است که با یک سازمان شرور دولتی به نام Intellegion در نبرد هستند. طبق این داستان، بازیکنان در هر بار تجربه 3eality، سه نسخه از متا را تحت کنترل می‌گیرند و باید این سه شخصیت را که به طور خودکار رو به جلو حرکت می‌کنند، از خطرات متفاوت که در مسیر آنها موجود است در امان نگه دارند. تجربه‌ی همزمان این سه شخصیت کار بسیاری دشواری است اما بازیکنان می‌توانند با از دست دادن هر یک از این سه کاراکتر، با دو شخصیت به بازی ادامه دهند. بازی حتی با مرگ شخصیت دوم هم ادامه پیدا می‌کند که در این حالت بازیکنان کنترل تنها یکی از شخصیت‌های متا را برعهده دارند.

3eality یک بازی جدید در سبک رانر‌های بی انتها است که با ایده‌های جدید خود، جانی دوباره به این سبک بخشیده است

بازیکنان بازی 3eality را در حالت Portrait (عمودی) تجربه می‌کنند و سه قهرمان را در سه بخش جدا از صفحه نمایش مشاهده می‌کنند. نکته جالب و جذاب بازی 3eality این است که هریک از سه مسیری که هر کدام از قهرمانان در آن در حال دویدن هستند کاملا با دو مسیر دیگر متفاوت است. برای مثال ممکن است در دو مسیر مانعی برای چند ثانیه دیده نشود اما به طور همزمان در مسیر سوم، لازم به پریدن از روی چند مانع باشد. دیگر تفاوت این بازی با دیگر بازی‌های رانر خودکار زاویه دید است که در بازی 3eality کاراکتر‌های مختلف متا در Multiverse از سمت چپ به راست با چند درجه زاویه می‌دوند و مانند اکثر بازی‌های این سبک با نمای از پشت سر دونده روبه‌رو نیستیم.

بازی 3eality
بازی 3eality
بازی 3eality

بازی جذاب و فانتزی 3eality دارای طراحی‌های زیبایی است و تجربه‌ی بصری چشم نوازی در این بازی انتظار بازیکنان را می‌کشد. تجربه‌ی یک رانر بی‌انتها در آینده‌ای دور در این بازی بسیار رنگارنگ و متفاوت طراحی شده است. انیمیشن‌های بازی به خوبی پیاده سازی شده‌اند و در تجربه و کنترل همزمان سه کاراکتر بازی، شاهد گیر کردن یا مشکل فنی خاصی نیستیم. کنترل‌های بازی هم در عین سادگی بسیار کاربردی هستند و در حالت‌های بازی با دو یا سه شخصیت به خوبی عمل می‌کنند. البته این کنترل‌ها در زمان بازی با تنها یک کاراکتر کمی خسته کننده و حوصله سر بر هستند که شاید باعث شود تا بازیکن، از تجربه‌ی بازی در این حالت لذت آنچنانی نبرد.

به طور کلی، بازی اندروید و آیفون 3eality، یک تجربه‌ی متفاوت و جدید در سبک رانر بی انتها است که حضور عناصری از سبک پلتفرمر و چند ایده‌ی جدید، این بازی را برای علاقه‌مندان این سبک جذاب و دوست داشتنی کرده‌ است. اگر از طرفداران این سبک بازی‌ها هستید، می‌توانید بازی 3eality را به طور آفلاین و با حجمی حدود ۳۲۰ مگابایت روی گوشی‌ هوشمند خود تجربه کنید.

دانلود بازی 3eality


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده