// یکشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶

معرفی بازی موبایل Tombshaft؛ کاوش مقبره‌های باستانی

بازی موبایل Tombshaft از جنبه‌های زیادی به بازی ماریو شباهت دارد و می‌توانید در مراحل اعتیادآور آن تا مدت‌ها سرگرم شوید. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Tombshaft یکی از بهترین آثار اعتیادآوری است که این روزها می‌توانید تجربه کنید و دست‌پخت جدید استودیو Lucky Kat Studios را در برنامه‌های خود قرار دهید. این بازی اندروید در سبک آرکید عرضه شده است و حس و حال جذابی بسیار شبیه به ماریو دارد. گیم‌پلی بازی و موزیک تماما یادآور نوستالژی دوران کودکی است و سازندگان نشان می‌دهند که هنوز هم آثاری که از قدیم الهام می‌گیرند، می‌توانند موفقیت بیش‌تری نسبت به بازی‌های مدرن داشته باشند.

از همان ابتدا بازی آیفون Tombshaft بدون مقدمه شما را به‌دنیایی جذاب و اسکرولی وارد می‌کند و باید آرام آرام به ته یک مقبره باستانی حرکت کنید و به‌دنبال گنجینه‌ای باشید که پایان‌بخش تمام مراحل است. این گنجینه در انتهای هر مرحله قرار دارد و پس از آن هم طی روندی مشابه بازی ماریو توسط دو هیولای سنگی به پایان مرحله دعوت می‌شوید. کاوش این مقبره‌های باستانی چندان کار ساده‌ای نیست و باید برای عادت کردن به گیم‌پلی بازی، چندین بار آن را تجربه کنید. مطمئن باشید که این کار شدیدا لذت‌بخشی است و هیچ‌گاه از انجام آن خسته نخواهید شد. یک موسیقی جذاب ۸‌ بیتی هم بازی را همراهی می‌کند و نشان می‌دهد که سازندگان کاملا از نوستالژی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند. مراحل بازی کاملا تصادفی ایجاد می‌شود و هیچ‌گاه تکرار نخواهد داشت. مهم‌ترین چیزی که باید در طول مراحل به آن توجه کنید سکه‌ها هستند. این سکه‌ها چندین کاربرد دارند و شما برای بازکردن کاراکترهای منحصربه‌فرد و جدید به آن‌ها نیاز دارید. کاراکتر فعلی شما سه قلب دارد که با برخورد به تله‌ها و هیولاهای ترسناک از میزان آن‌ها کاسته می‌شود. اگر قبل از رسیدن به انتها نتوانید این نوار سلامت را حفظ کنید، به ناچار باید از مرحله ۱-۱ کار خود را شروع کنید و چندین مرحله به عقب بازخواهید گشت. برای جلوگیری از این روند باید سکه‌های خود را بیشتر کنید و هربار با مصرف آن شانس خود را برای همان مرحله حفظ کنید. البته این کار با دیدن فیلم تبلیغاتی هم ممکن است ولی محدودیت در این امر بازهم شما را به‌سمت سکه‌ها سوق می‌دهد.

Tombshaft
Tombshaft
Tombshaft

شخصیت‌های بیش‌تری را می‌توانید در ادامه آزاد کنید و از جست و خیز با آن‌ها لذت ببرید. این بازی ماجرایی ریزه‌کاری‌های نابی را در گیم‌پلی خودش قرار داده است و با تسلط روی آن‌ها می‌توانید با سرعت حرکت و دشمنان خود را نابود کنید. برای نابودی تنها کافی است روی سر آن‌ها بپرید و با کشتن‌شان یک سکه‌ به کیسه خود اضافه کنید. کاراکتر بازی با رسیدن به لبه‌ سنگ‌ها یک پرش کوچک انجام می‌دهد و همین نکته بسیار مهمی برای دریافت سکه‌ها و استفاده از ترفندی برای پریدن روی سر دشمنان‌تان است. از دیوارها نهایت استفاده را ببرید و سعی کنید همه سکه‌های موجود روی آن‌ها را دریافت کنید. گاهی باید چندین بار به دیوارها مراجعه کنید یا اینکه از خود هیولاها برای خوردن سکه‌ها استفاده کنید. برای این منظور باید پس از پریدن روی سر هیولاها، از پرشی که ایجاد می‌شود برای رسیدن به سکه‌های دور از دسترس استفاده کنید.

گیم‌پلی بازی شدیدا اعتیادآور است و ریزه‌کاری‌های زیادی در آن دیده می‌شود که تجربه آن را ارزشمندتر می‌کند

به‌ اسکرول بازی Tombshaft دقت کنید تا در هنگام تعلل زیاد جان‌تان به‌خطر نیفتد. در این حالت دیگر نوار سلامتی کارساز نیست و در هر موقعیتی که باشید خواهید سوخت. پس از به‌پایان بردن هر مرحله چند آپگرید خاص به‌شما پیشنهاد داده می‌شود که شامل پریدن از یک مرحله و سکه‌ دوبرابری است. بزرگ‌ترین دشمنان شما باس‌هایی هستند که می‌توانید در انتهای چند مرحله خاص به آن‌ها برسید. این باس‌ها جثه بزرگی دارند و باید سرعت و تمرکز بالایی داشته باشید. با شکست دادن باس‌ها جهان بازی عوض می‌شود و وارد مقبره‌هایی با ترکیب رنگی متفاوت و دشمنان قوی‌تر خواهید شد. در این حالت شما دیگر حرفه‌ای شده‌اید و تجربه ریزه‌کاری‌های مراحل بیش‌ از پیش به شما مزه خواهد داد.

Tombshaft
Tombshaft
Tombshaft
بازی Tombshaft از جنبه‌های زیادی به بازی ماریو شباهت دارد و موسیقی جذاب ۸ بیتی هم هیجان آن را بالا می‌برد

گنج‌های پنهان زیادی در بازی Tombshaft دیده می‌شود که باید آن‌ها را پیدا کنید. هرکدام از کاراکترها انیمیشن ریز خاص خودشان را دارند و همین مورد ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد. قدرت‌ها و پاورها مورد مهم دیگری هستند که سرعت و اکشن بازی را بالا می‌برند و برای مدت محدودی می‌توانید روند امتیازگیری خود را چندبرابر کنید. شما تنها با دو دکمه سروکار دارید و برای پرش می‌توانید از پورتال‌ها استفاده کنید. تبلیغات بازی کمی زیاد هستند ولی نمی‌توانند اشتیاق و شور بازیکنان را نسبت به تجربه این اثر کم کنند. فراموش نکنید که هر روز می‌توانید با مراجعه به صفحه بهترین بازی های اندروید از آثار شاخص این پلتفرم لذت ببرید و به سراغ بازی‌هایی بروید که کمتر شناخته شده هستند.

بازی Tombshaft ظرافت جذابی در گیم‌پلی دارد و مراحل هم به‌خوبی آن را همراهی می‌کنند. روند بازی طوری است که انگیزه لازم را برای ادامه دادن ایجاد می‌کند و بازیکن می‌خواهد که تمام سکه‌های سرراهش را جمع‌آوری کند. این روند را می‌توانید با شخصیت‌های بیشتری تجربه کنید و وارد دنیاهای تصادفی شوید. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دریافت کنید. گیم‌پلی کوتاهی از بازی را هم می‌توانید در ادامه مشاهده و در صورت تمایل دانلود کنید.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Tombshaft


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده