// چهار شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Dr. Mario World؛ نابودی ویروس‌ها با ماریو و دوستان

Dr. Mario World یک بازی موبایل سبک Matching است که سعی دارد تجربه‌ی لذت‌بخش سری دکتر ماریو را در دسترس کاربران موبایل قرار بدهد.

در معرفی بازی موبایل امشب به‌سراغ نسخه‌ جدید یک مجموعه محبوب، دوست داشتنی و قدیمی رفته‌ایم. دیروز بازی اندروید و آیفون Dr. Mario World یک روز زودتر از انتشار جهانی در دسترس کاربران پلتفرم موبایل قرار گرفت. شرکت نینتندو با عرضه بازی آیفون و اندروید Dr. Mario World سعی دارد تجربه‌ی لذت‌بخش و اعتیادآور مجموعه دکتر ماریو را احیا کند و اتفاقا در این امر موفق نیز بوده است؛ زیرا این بازی موبایل تجربه‌ی لذت‌بخشی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. داستان بازی موبایل Dr. Mario World از این قرار است که ویروس‌ها به سرزمین Mushroom Kingdom حمله کرده‌اند و حال ماریو و سایر کاراکترهای جهان بازی، باید دست‌به‌دست هم دهند تا ویروس‌ها را از بین ببرند.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters
ترکیب چالش‌های طراحی شده باعث به‌وجود آمدن ساختار معمایی و پازل محور برای بازی اندروید و آیفون Dr. Mario World شده است

با شروع بازی Dr. Mario World وارد اولین مرحله می‌شوید که درواقع مرحله‌ی آموزشی است. در اینجا سیستم آموزشی بازی به‌خوبی ساختار گیم‌پلی را به شما یاد می‌دهد. نحوه‌ی بازی کردن در بازی موبایل Dr. Mario World بدین صورت است که ویروس‌ها به رنگ‌های قرمز، زرد و آبی دسته‌بندی می‌شوند و قرص‌هایی هم برای شما طراحی شده است که هم‌رنگ با ویروس‌های بازی هستند. وظیفه‌ی شما این است که قرص‌ها را به‌صورت افقی یا عمودی (باتوجه‌به نوع قرار گیری ویروس‌ها) در جای مناسب قرار دهید تا ویروس‌ها از بین بروند. سؤال اصلی این است که نینتندو چه چالشی را سر راه بازیکنان قرار داده است؟ اولین مورد این است که نوع چینش قرص‌ها روی ویروس‌ها یا درکنار آن‌ها موردی است که شما را به‌چالش می‌کشد. بعضی از قرص‌ها، ترکیب دو رنگ مختلف (مثلا زرد و آبی) هستند و با از بین رفتن یکی از ویروس‌ها، نیمه دوم قرص مسیر خود را ادامه می‌دهد. باید این نوع قرص‌ها را به‌گونه‌ای در محیط قرار بدهید که مانع ازبین‌بردن سایر قرص‌ها نشوند و راه شما را مسدود نکنند. چالش دوم، تعداد قرص‌های بازی است. در هر مرحله نمی‌توانید از بی‌نهایت قرص استفاده کنید؛ بلکه تعداد مشخصی در اختیار شما قرار دارد. ترکیب این دو مورد، باعث به‌وجود آمدن ساختار معمایی و پازل محور برای بازی اندروید و آیفون Dr. Mario World شده است.

ویروس‌ها به سرزمین Mushroom Kingdom حمله کرده‌اند و حال ماریو و سایر کاراکترهای جهان بازی، باید دست‌به‌دست هم دهند تا ویروس‌ها را از بین ببرند

البته نینتندو از موارد مختلفی برای کمک کردن به کاربران استفاده کرده است. برای مثال در هر مرحله می‌توانید آیتم‌های مختلفی را استفاده کنید. این آیتم‌ها در طول بازی در دسترس قرار می‌گیرند و به‌عنوان مثال نوار مهارت شخصیت شما را پر می‌کنند. جدا از این مورد، موارد دیگری در محیط قرار داده شده است که نقش دستیار را دارد. به‌عنوان نمونه، لاک‌پشت‌های دوست داشتنی سری ماریو در بعضی از مراحل قرار دارند که با ترکیب کردن آن‌ها با قرص مربوطه (هم‌رنگ) می‌توانید یک ردیف از ویروس‌ها را بدون درنظر گرفتن رنگ آن‌ها از بین ببرید. بازی آیفون و اندروید Dr. Mario World دارای کاراکترهای مختلفی نظیر دکتر بوزر، دکتر یوشی، دکتر لوئیجی و سایر شخصیت‌های جهان Super Mario است که می‌توانید آن‌ها را آزاد یا خریداری کنید. هرکدام از این شخصیت‌ها مهارت مخصوص‌به خودشان را دارند و باتوجه‌به شیوه‌ی بازی کردن خود، می‌توانید یکی از کاراکترها را انتخاب کنید. برای مثال مهارت ویژه دکتر ماریو چند قرص مختلف را در محیط بازی به‌صورت تصادفی قرار می‌دهد تا ویروس‌ها از بین بروند. این در حالی است که مهارت ویژه دکتر بوزر، بخشی از ویروس‌ها را به‌صورت کامل از بین می‌برد. همچنین بازی دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که برای خرید الماس و آیتم‌های دیگر می‌توانید از آن استفاده کنید.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

مراحل ابتدایی، نقش مراحل تمرینی و آموزشی را ایفا می‌کنند، اما رفته رفته با مراحلی روبه‌رو می‌شوید که حسابی شما را به‌چالش می‌کشند و پیش از استفاده از هر قرص، باید نحوه‌ی قرار گیری آن در محیط را برای خود شبیه‌سازی کنید. لذت‌بخش و سرگرم‌کننده بودن بازی موبایل Dr. Mario World زمانی شکل واقعی خود را نشان می‌دهد که حالت ورسوس (Versus) آن را تجربه کنید. در این حالت باید با سایر بازیکن‌های جهان بازی رقابت کنید. هر شخصی که بتواند زودتر ویروس‌ها را از بین ببرد، برنده است. اگر به‌دنبال یک بازی خاطره‌انگیز و اعتیادآور هستید که بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، Dr. Mario World بهترین گزینه برای شما است. در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید. در ادامه می‌توانید تریلر بازی Dr. Mario World را در زومجی تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Dr. Mario World


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده