// دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی Harry Potter: Wizards Unite؛ به دنبال گمشدگان

Harry Potter: Wizards Unite یک بازی واقعیت افزوده از استودیو نیانتیک لبز است که بازیکنان را در جهان هری پاتر و جادوگری قرار می‌دهد.

شاید تا ۵-۶ سال گذشته سازنده‌ای به‌سراغ ساخت بازی واقعیت افزوده روی موبایل نمی‌رفت. حتی این سبک از بازی‌ها اصلا طرفدار خاصی نداشتند، اما استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) با ساخت بازی Pokemon Go، نشان داد که واقعیت افزوده چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز، سرگرم کننده و صد البته خطرناک باشد. البته اگر استفاده‌ی درستی از این سبک داشته باشید، از لحظه‌به‌لحظه‌ی آن لذت خواهید بود. حال پس از گذشت چند سه سال استودیو نیانتیک لبز به کمک شرکت برادران وارنر، بازی اندروید و آیفون Harry Potter: Wizards Unite را عرضه کرده است. یک بازی واقعیت افزوده دیگر که سعی دارد تجربه‌ی متفاوتی را در دسترس کاربران قرار بدهد. بازی آیفون و اندروید Harry Potter: Wizards Unite، از نظر داستانی شاید آنطور که باید و شاید داستان خاصی را ارائه ندهد، اما در طول بازی رویدادهای داستانی مختلفی برای بازیکنان تدارک دیده شده است. حتی ساختار بازی هم براساس یک داستان پیش‌فرض طراحی شده است.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters
بازی آیفون و اندروید Harry Potter: Wizards Unite دارای سیاه‌چاله‌هایی است که به‌نام Fortress شناخته می‌شوند

در این بازی بازیکنان باید به‌دنبال Foundableها باشد. Foundableها شامل کاراکترها، آیتم‌ها و Artifactهایی از جهان هری پاتر یا همان جهان جادوگری است که پا به سرزمین انسان‌ها گذاشته است. حال شما به‌واسطه‌ی نقشه‌ی GPS و دوربین گوشی موبایل یا تبلت‌تان باید این موارد را پیدا کنید. برای پیدا کردن Foundableها هم باید مدام در محیط‌های اطراف خانه یا سطح شهر در حال گشت‌وگذار باشید. زمانی‌که یک Foundable را پیدا می‌کنید، در نقشه‌ی بازی یک علامت مشخص نمایان می‌شود و باید آن را انتخاب کنید. با انتخاب کردن علامت مورد نظر دوربین گوشی موبایل شما فعال می‌شود و باید به حرکت دادن گوشی موبایل، پازلی که را که برای‌تان در نظر گرفته شده است، حل کنید. پس از انجام این کار هم باید شخص، آیتم یا آرتیفکت مربوطه را آزاد کنید و به‌جهان جادوگری بفرستید. شاید تمامی این موارد و یادگیری‌شان برای شما سخت باشد، اما در ابتدای بازی یک بخش تمرینی برای شما در نظر گرفته شده است که به‌خوبی بازیکن را با حال‌وهوای بازی آشنا می‌کند. برای بهتر متوجه شدن ساختار Foundableها هم این مورد را بگویم که این موارد در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. هر دسته‌بندی، شخصیت و آیتم‌های مرتبطی دارد. برای مثال Foundable هاگرید در گروهی قرار گرفته است که در آن می‌توانید آرتیفکت و آیتم‌های مربوط‌به وی را تماشا کنید که درواقع آن‌ها هم سایر Foundableهای این گروه هستند. به‌همین ترتیب سایر شخصیت‌ها هم در دسته‌های مختلفی قرار گرفته‌اند.

Foundableها شامل کاراکترها، آیتم‌ها و Artifactهایی از جهان هری پاتر یا همان جهان جادوگری است که پا به سرزمین انسان‌ها گذاشته است

البته پیدا کردن Foundableها بخشی از گیم‌پلی بازی اندروید و آیفون Harry Potter: Wizards Unite است. بخش دیگر بر می‌گردد به‌نبردهای کوآپ بازی که باید درکنار سایر جادوگران جهان بازی قرار بگیرید و دشمنان خود را از بین ببرید. درواقع بازی آیفون و اندروید Harry Potter: Wizards Unite دارای سیاه‌چاله‌هایی است که به‌نام Fortress شناخته می‌شوند. این مناطق دارای دشمنانی با سطح‌های مختلف هستند که باید آن‌ها را از بین ببرید. همچنین بعضی از Foundableهای بازی هم متعلق به این مناطق هستند. به‌عبارتی بازیکنان با پیدا کردن Foundableها و انجام چالش‌های مختلفی که برای‌شان درنظر گرفته شده است باید سطح خود را ارتقا دهند تا بتوانند به Fortressها دسترسی داشته باشند. دراین‌میان اشاره کنم که سطح‌های بازیکنان در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. در اول راه شما در دسته Professions قرار می‌گیرید و باید با ارتقای خود به‌ آخرین دسته که پروفسور است، برسید. هر دسته‌بندی جادوهای مختص‌به خودش را دارد و تجربه‌ی متفاوتی را کسب می‌کنید.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

بااین‌حال اگر به‌دنبال یک بازی واقعیت افزوده متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، بازی موبایل Harry Potter: Wizards Unite می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی باشد. شاید در ظاهر این بازی با پوکمون گو شباهت‌های بسیاری داشته باشد، اما در عمل ساختار متفاوتی دارند. در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید. همچنین در ادامه می‌توانید تریلر این بازی را مشاهده کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Harry Potter: Wizards Unite


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده