// یکشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

بهترین بازی های رومیزی موبایل - بردگیم 2023

اگر به‌دنبال بازی های رومیزی دیجیتالی روی اندروید و iOS می‌گردید، در این مقاله جذاب‌ترین‌ها را معرفی کرده‌ایم.

ما در زومجی تاکنون سعی کرده‌ایم تا شما را با بازی های رومیزی مختلف آشنا کنیم. بدون شک تجربه چندنفره یک بازی رومیزی درکنار دوستان و خانواده می‌تواند بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. در چندسال اخیر بازی‌های رومیزی به کشور ما هم راه پیدا کرده‌اند و نسخه‌های ایرانی بسیاری از بازی‌های معروف را می‌توان از فروشگاه‌ها تهیه کرد. اما بااین‌حال بسیاری از بازی‌های رومیزی دنیا شاید در دسترس همگان قرار نداشته باشد یا اگر هم در بازار موجود باشد، قیمت‌شان بسیار بالا باشد. جالب است بدانید که بسیاری از همین بازی‌های مشهور سبک رومیزی، دارای نسخه‌های دیجیتالی هم هستند که بعضا با اقتباس عالی از نسخه فیزیکی، تجربه‌ای وصف‌نشدنی را روی دستگاه‌های موبایل یا کامپیوتر رقم می‌زنند.

در این مقاله قصد داریم برترین بازی‌های رومیزی دیجیتالی که از روی نسخه‌های فیزیکی معروف‌شان برای پلتفرم اندروید و آیفون ساخته شده‌اند، به شما معرفی کنیم. بازی‌هایی که می‌توان آن‌ها را به‌صورت انفرادی، چندنفره روی یک دستگاه (Pass & Play) یا حتی به‌صورت آنلاین تجربه کرد. البته لازم به‌ذکر است که شاید در این فهرست نتوانید نام تمامی بازی‌های رومیزی مشهور را پیدا کنید که دلیل آن پایین بودن کیفیت نسخه دیجیتالی آن‌ها بوده است. بازی‌ها بر اساس کیفیت رتبه‌بندی نشده‌اند. 


بهترین بازی های رومیزی موبایل کدام است؟

  • Wingspan 
  • Tokaido 
  • The Castles of Burgundy
  • Sagrada 
  • RISK: Global Domination
  • Plague Inc
  • MONOPOLY GO!
  • Exploding Kittens
  • Armello 
  • Seven Wonders

بازی رومیزی Wingspan - وینگسپن

۳۶- Wingspan

Wingspan یک بازی کارتی استراتژی درباره جمع‌آوری پرندگان است که بازیکنان آن را می‌توانند به‌صورت انفرادی یا حداکثر ۵ نفره تجربه کنند. هر پرنده‌ای که بازی می‌کنید زنجیره‌ای از ترکیب‌های قدرتمند را در یکی از سه زیستگاه اصلی شما گسترش می‌دهد. در این بازی شما افرادی از مشتاقان، محققان و پرنده‌شناسان را تشکیل می‌دهید که به‌دنبال جذب بهترین پرنده و افزودن آن به شبکه حفاظت‌شده حیات وحش خود هستید. همان‌طور که گفته شد هر پرنده زنجیره‌ای از ترکیب‌های قدرتمندی را در یکی از زیست‌گاه‌های شما گسترش می‌دهد که پیرو آن هر زیستگاه هم بر یک جنبه کلیدی از رشد مناطق حفاظت‌شده شما تمرکز دارد.

در Wingspan حداکثر پنج بازیکن برای ایجاد مناطق حفاظت‌شده طبیعت خود در تعدادی محدود از نوبت‌ها با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند. در طول بازی هر پرنده زیبایی که به محل نگه‌داری خود اضافه می‌کنید، باعث می‌شود که عملکرد شما در تخم‌گذاری، کارت کشیدن یا جمع‌آوری غذا بهبود پیدا کند. بسیاری از ۱۷۰ پرنده منحصربه‌فرد بازی دارای قدرت‌هایی هستند که جلوه‌هایی از دنیای واقعی را برای شما تداعی می‌کنند. برای مثال پرنده شاهین می‌تواند شما را شکار کند، پلیکان‌ها می‌توانند ماهی‌گیری کنند و غازها می‌توانند یک گروه را تشکیل دهند.

دانلود بازی Wingspan

بازی رومیزی Twilight Struggle - نبرد در گرگ و میش

۳۵- Twilight Struggle

بازی Twilight Struggle بازیکنان را در مرکز جنگ سرد قرار می‌دهد که در جریان آن، آن‌ها درگیر مبارزه سیاسی و اقتصادی بین ایالات متحده و جماهیر شوروی از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ می‌شوند. درواقع بازیکنان می‌توانند هرکدام این جبهه‌های قدرت را انتخاب کرده و برای گسترش سلطه خود در سراسر جهان ازطریق نفوذ سیاسی و تلاش برای کوتا استفاده کنند.

کارت‌های رویداد در بازی براساس اتفاق‌های تاریخی واقعی دوران جنگ سرد طراحی شده‌اند. ازطریق انجام این رویدادها با تلاش برای به‌دست آوردن متحدان و کنترل منطقه‌ای جهان، بازیکنان نفوذ ابرقدرت خود را می‌توانند اعمال کنند. از روزهای اولیه استالین‌زدایی گرفته تا بحران موشکی کوبا، جنگ ویتنام و غیره، بازیکنان غرق در رویدادهای واقعی مبارزه بین ملت‌ها می‌شوند تا به ابرقدرت جهان تبدیل شوند.

دانلود بازی Twilight Struggle

بازی اندروید Tsuro - The Game of the Path

۳۴- بازی Tsuro - The Game of the Path

Tsuro - The Game of the Path یک طراحی دقیق از روی بازی رومیزی با همین نام است که استودیو تاندرباکس اینترتینمنت (Thunderbox Entertainment) وظیفه ساخت آن را به‌عهده داشته است. این بازی بازیکنان را در سفری هیجان‌انگیز از خلق مسیرهای کاشی‌شکل قرار می‌دهد؛ جایی که شما باید باتوجه‌به قوه‌ی تفکر خود بهترین قطعه‌ی ممکن از مسیر را انتخاب کرده و کاراکتر مورد نظر را در سفری هیجان انگیز حرکت دهید.

گیم‌پلی بازی بدین صورت است که باید کارت‌های کاشی‌شکل متفاوتی را روی صفحه بازی قرار دهید تا مسیر حرکت کاراکتر سنگی‌تان (اژدها) حک شود. در ابتدای بازی ۳ کارت متفاوت در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد تا به‌وسیله چینش آن‌ها، مسیر ورود کاراکتر خود به درون قسمت‌های داخلی مسیر را باز کند. بازی Tsuro - The Game of the Path تا سقف ۸ بازیکن متفاوت را پشتیبانی می‌کند و مهم‌ترین اصل در بازی بدین شکل است که شما راه حرکت شخصیت خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا اولا با مسیر حرکت دیگر بازیکن‌ها برخوردی نداشته باشد و دوما از گوشه‌های بورد خارج نشود.

هدف اصلی بازیکنان این است که بتوانند مدت زمان بیشتر یا مقدار مسافت بیشتری را در بازی سپری کنند تا به پیروزی برسند. جلوه‌های بصری و جزئیات گرافیکی Tsuro بسیار چشم‌گیر است و تشابه بسیاری با نسخه فیزیکی آن دارد. همچنین صداگذاری بازی هم از کیفیت بالایی برخوردار است و تمامی موارد مذکور باعث شده‌اند تا این بازی به‌اثری لذت‌بخش در گوشی موبایل تبدیل شود. Tsuro - The Game of the Path را می‌توانید با قیمت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Tsuro - The Game of the Path

بازی بوردگیم اندرویدی Tokaido

۳۳- بازی Tokaido

Tokaido با الهام از یک بازی تخته‌ای با همین نام ساخته شده است و بازیکنان را با قهرمانان به تلاشی برای کسب امتیاز پیروزی و کامل کردن ظاهر کوه‌ها و دشت‌ها می‌برد. نکته‌ای که در بدو ورود به بازی توجه شما را به‌خود جلب می‌کند، انیمیشن و طراحی زیبا مشابه با ژاپنی‌های دوران باستان است. در بازی Tokaido شما در نقش ماجراجویی در ژاپن باستان قرار می‌گیرید که باید در طول جاده توکایدو از منطقه‌ای به‌نام کیوتو (Kyoto) به منطقه‌ دیگری به‌نام اِدو (Edo) سفر کنید.

هر بازی چهار روز طول می‌کشد و شما وظیفه دارید تا با انجام کارهای مختلف همانند چشیدن غذا یا خرید سوغاتی، امتیاز کسب کنید. هدف اصلی در بازی صرفا تمام کردن مسیر نیست و بازیکنان باید برای پیروزی از مکان‌های مختلف عبور کنند و امتیاز کسب کنند. به‌عنوان مثال، یکی از قهرمان‌ها در صورتی که در زیارتگاه توقف کند سکه بیشتری را دریافت می‌کند و می‌تواند سکه‌ها را برای خریداری سوغاتی استفاده کند تا امتیاز پیروزی بیشتری را کسب کند. Tokaido را می‌توانید به‌صورت آفلاین با دوستان خود یا با هوش مصنوعی بازی کنید. همچنین حالت آنلاین هم در بازی قرار داده شده است تا بازیکنان بتوانند با دیگر افراد Tokaido را تجربه کنند. بازی Tokaido: A Fun Strategy Game محصولی باکیفیت است که بازیکنان را به مسابقه‌ای پنج نفره برای کسب بالاترین امتیاز پیروزی می‌برد و توسعه‌دهنده نهایت سعی خود را در ارائه محصولی جذاب کرده است. این بازی را می‌توانید با قیمت ۱.۹۹ دلار از فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Tokaido

شهرها و مسیرهای راه‌آهن بازی رومیزیTicket to Ride

۳۲- بازی Ticket to Ride

Ticket to Ride، یک بازی رومیزی با حال و هوای خطوط راه‌آهن است که نسخه اصلی آن توسط آلن آر موون ساخته و در سال ۲۰۰۴ به‌صورت جهانی منتشر شد و در همان سال موفق شد تا جایزه Spiel des Jahres را از آن خود کند. در این بازی بازیکنان تعدادی کارت قطار و کارت مقصد در اختیار دارند که درواقع حکم هدف نهایی آن‌ها را بازی می‌کنند. بازیکنان درواقع باید حداقل دو کارت مقصد را در دستان خود نگه دارند و با استفاده از کوپه‌های قطاری که در اختیار می‌گیرند، دست خود را شروع کنند.

نحوه بازی بلیت حرکت هم به‌این شکل است که در هر نوبت بازیکنان می‌توانند از دسته کارت‌ها، کارت ریل راه‌آهن را با رنگ‌های مختلف انتخاب کنند، تعدادی کارت مقصد اضافه بردارند و حداقل یکی از آن‌ها را در دست خود نگه دارند یا با بازی کردن کارت ریل، مسیری را به خود اختصاص دهند و باتوجه‌به تعداد کوپه‌های قطاری که روی آن کارت نوشته شده است، تعدادی کوپه را روی آن نقطه بگذارند. اصلی شما در این بازی به مقصد رساندن کوپه‌های قطارتان است.

دانلود بازی Ticket to Ride

بازی Through The Ages

۳۱- بازی Through The Ages

نسخه رسمی دیجیتالی بازی رومیزی Through The Ages که توسط استودیو Czech Games Edition برای پلتفرم موبایل توسعه داده شده است. در این بازی نوبت شما است که تاریخ را بسازید. با یک قبیله کوچک بازی را شروع کنید. با توسعه زمین و مراتع خود، پایه و اساس را برای پیشرفت تکنولوژی، دولت قو‌ی‌تر و ساخت عجایب غول‌آسا ایجاد کنید. ارتش شما مهارت‌های سیاسی‌تان را حمایت می‌کند و همزمان شما مردم‌تان را به‌سمت پیشرفت پیش می‌برید. این بازی را می‌توان به‌صورت انفرادی و چندنفره تجربه کرد.

بخش آموزشی بازی به‌خوبی تمامی نکات مورد نیاز Through The Ages را به شما یاد می‌دهد. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که در بالای صفحه میز کارت‌های شما قرار گرفته است. این کارت‌ها برای هر نسل تاریخ تعداد مشخصی دارند و پس از اتمام، نسل جدید و با کارت‌های جدید آغاز می‌گردد. کارت‌های سبز رنگ در نقش رهبر شما می‌توانند قرار گیرند، فقط باید توجه داشته باشید که در هر دور بازی تنها از یک رهبر می‌توانید استفاده کنید. در هر نوبت بازی، شما چهار امتیاز بازی در اختیار دارید. بیرون کشیدن کارت جدید از میز کارت‌ها، ممکن است بسته به نوع کارت، یک، دو یا سه امتیاز بازی از شما کسر کند. علاوه‌بر آن، شما می‌توانید با استفاده از گوی‌های طلایی که تعداد کارگران را نشان می‌دهد، به ساخت‌وساز یا ارتقای ساختمان‌ها بپردازید.

با افزایش منابع غذایی و امتیاز علمی، باید امتیاز Culture جمع‌آوری کنید و در پایان چهار نسل بازی، هر بازیکنی که بیشترین مقدار امتیاز Culture جمع‌آوری کرده‌ باشد، برنده خواهد شد. بازی Through The Ages با یک اقتباس بسیار عالی از نسخه رومیزی خود با قیمت ۹.۹۹ دلار در فروشگاه‌های اپ‌استور و پلی‌استور قابل خریداری است.

دانلود بازی Through The Ages

زمین بازی قلعه های بورگاندی

۳۰- بازی The Castles of Burgundy

بازی موبایل رومیزی The Castles of Burgundy ساخته استودیو DIGIDICED یکی از آثار شاخص سبک خود به‌شمار می‌رود که در جریان آن بازیکنان وظیفه دارند تا با انجام ساخت‌وسازهای مختلف در قلمرو پادشاهی خود به بیشترین امتیاز ممکن برسند. نسخه اصلی این بازی ابتدا توسط استفن فلد طراحی و در سال ۲۰۱۱ به‌صورت عمومی منتشر شد. در گیم‌پلی بازی دو تاس در اختیار شما قرار داده شده است و بازیکنان در هربار نوبت خود باید با انتخاب‌ کارت‌های دلخواه خود به ساخت‌وساز بپردازید.

درواقع شما در هر نوبت می‌توانید کارهای مختلفی همانند تجارت کردن، کشاورزی کردن، ساخت املاک، انجام تحقیقات علمی و غیره را انجام دهید و سطح خود را افزایش دهید. بازی The Castles of Burgundy قوانین پیچیده‌ای دارد که سازندگان در نسخه موبایل آن تلاش کرده‌اند تا به زبانی شیوا آن‌ها را به شما آموزش دهند. در طول بازی شما امتیازهایی به‌دست می‌آورید که در انتها مجموع همین امتیازها برنده بازی را مشخص می‌کنند. جالب است بدانید که گیم‌پلی بازی در هر نوبت عوض می‌شود و نباید انتظار داشته باشید که یک استراتژی یکسان در هر نوبت جواب دهد و خب همین موضوع باعث می‌شود تا قلعه های بورگاندی همیشه چیز جدیدی برای عرضه کردن با مخاطبان خود داشته باشد.

دانلود بازی The Castles of Burgundy

بازی رومیزی سکونت در مریخ در Terraforming Mars

۲۹- بازی Terraforming Mars

اگر از طرفداران آثار علمی-تخیلی باشید، حتما با روایت‌های داستانی سفر به سیاره مریخ و سکونت انسان در این سیاره سرخ آشنایی دارید. از فیلم‌ها و سریال‌های مختلف گرفته تا کتاب‌ها و بازی‌های ویدیویی، همیشه این‌گونه نشان داده شده که در آینده‌ انسان به‌دلیل ازدحام جمعیت و محدودیت منابع کره زمین به این سیاره مهاجرت کرده است. این دقیقا همان‌ چیزی است که شما در بازی Terraforming Mars با آن مواجه می‌شوید.

این بازی که از روی نسخه فیزیکی آن ساخته شده است، منابع مختلفی همانند واحد پولی، واحد انرژی، واحد گیاهی و منابع معدنی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا به‌وسیله آن‌ها فرایند سکونت‌پذیری مریخ را آغاز کنند. درواقع هدف شما در بازی این است که زودتر از حریفان خود میزان دما و اکسیژن سطح سیاره را به میزان مطلوب برسانید و تا حد امکان، اقیانوس و فضاهای جنگلی و سبز ایجاد کنید. بازیکنان درواقع در هر دور به‌صورت نوبتی می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند که در ازای آن‌ها باید منابع مختلف را مصرف کنند. درنهایت هم امتیازات بازیکنان باتوجه‌به عملکرد آن‌ها در طول نسل‌های مختلف محاسبه می‌شود و طبیعتا بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، پیروز این بازی خواهد بود. شما می‌توانید بازی رومیزی سکونت در مریخ را به‌صورت انفرادی و چندنفره بازی کنید و ساعت‌ها از آن روی گوشی‌های هوشمند خود لذت ببرید.

دانلود بازی Terraforming Mars

بازی Shards of Infinity

۲۸- بازی Shards of Infinity

Shards of Infinity یک بازی کارتی است که توسط استودیو Temple Gates Games برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون منتشر شده است. با خراب شدن اینفینیتی انجین در ۱۰۰ سال پیش، شاردهایی به‌وجود آمدن که باعث نابودی بخش اعظمی از جهان شدند. حال بازیکنان در بازی کارتی Shards of Infinity باید یک بار دیگر اینفینیتی انجین را بازسازی کنند تا بتوانند جهان را نجات بدهند. در این بازی می‌توانید ارتش خود را از قهرمان‌های چهار ملیت داخل بازی بسازید و به جنگ دشمنان بروید.

این بازی را می‌توان به‌صورت دو الی چهار نفره تجربه کرد و زمان تجربه آن حدودا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. بازی علاوه‌بر بخش تک‌نفره، دارای بخش چندنفره محلی (Local pass & play) و چندنفره آنلاین است. بازی Shards of Infinity را می‌توانید با قیمت ۷.۹۹ دلار از فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور خریداری و تجربه کنید.

دانلود بازی Shards of Infinity

بازی رومیزی Santorini - سانتورینی

۲۷- Santorini

سانتورینی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های رومیزی موجود در بازار است که شما می‌توانید نسخه موبایل آن رو نیز با دوستان خود تجربه کنید. بازی از مکانیزم گیم‌پلی‌ نسبتا ساده‌ای برخوردار بوده و محوریت آن را ساخت‌وساز ساختمان‌های چندطبقه تشکیل داده است. درواقع هدف شما در بازی این است که درکنار کارگر خود یک ساختمان ایجاد کرده و به طبقات آن اضافه کنید. اولین بازیکنی که موفق شود کارگر خود را روی طبقه سوم ساختمان ساخته شده قرار دهد، پیروز بازی خواهد بود.

البته که پیروزی در بازی به این سادگی نیست و قوانین مختلفی وجود دارد که روند آن را چالش‌برانگیز می‌کند. سازندگان حالت‌های مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که هرکدام تجربه منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. به‌نحوی که در حالت Odyssey بازیکنان می‌توانند بازی را به‌صورت انفرادی تجربه کرده و در حالت‌های Pass-and-play و آنلاین می‌توانند سانتورینی را با دوستان خود بازی کنند.

دانلود بازی Santorini

بازی رومیزی Sagrada - ساگرادا

۲۶- Sagrada

Sagrada یک بازی تخته‌ای سرگرم‌کننده است که توسط استودیو Dire Wolf Digital برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که شما باید تاس‌های رنگی خود را در مکان‌هایی رو پنجره قرار دهید تا زیباترین اثر هنری ممکن را خلق کنید. بدین منظور باید با وجود محدودیت‌هایی که روی رنگ‌ها و اعداد نشان داده شده وجود دارد، برای هر قطعه از پنجره همانند یک پازل قطعه مناسب پیدا کنید.

همچنین قادر هستید به‌عنوان یک هنرمند از ابزارهای خود استفاده کرده تا تاس‌هایی با شکل‌های مختلف ایجاد کنید. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های تخته‌ای و معمایی هستید و می‌خواهید در حین بازی کردن اثری هنری خلق کنید، Sagrada را با برچسب قیمت ۶.۹۹ دلاری از دست ندهید.

دانلود بازی Sagrada

بازی RISK: Global Domination

۲۵- بازی RISK: Global Domination

مجموعه بازی‌های RISK از معروف‌ترین آثار بازی‌های رومیزی به‌شمار می‌روند. حال استودیو SMG بازی RISK را با عنوان Global Domination به پلتفرم موبایل آورده است. در این بازی شما باید از قلمرو خود دفاع کنید، نیرو ایجاد کنید و برای کسب قلمرو جدید به دوستان‌، خانواده و دشمنان‌تان حمله کنید. بازی را می‌توان به حالت‌های مختلف تجربه کرد. در بخش تک‌نفره شما در مقابل هوش مصنوعی کامپیوتر قرار می‌گیرد، در بخش Pass & Play تا تعداد ۶ نفر می‌توانید آن را روی یک دستگاه تجربه کنید و در بخش آنلاین هم می‌توانید آن را با دوستان خود یا دیگر افراد سراسر جهان بازی کنید.

هوش مصنوعی بازی دارای چهار درجه سختی مختلف است. نحوه بازی بدین صورت است که شما باید در سه مرحله نوبت خود را بازی کنید. در بخش اول، نیروهایتان ساخته می‌شود، در بخش دوم به قلمرو همسایگان‌تان حمله می‌کنید و در بخش آخر به استحکام نیروهای خود می‌پردازید. حمله کردن در این بازی بدین صورت است که ابتدا قلمرو خود را انتخاب کرده و سپس مشخص می‌کنید چند نیرو حمله‌تان را باید انجام دهد. سپس دشمن خود را از بین همسایگان‌تان انتخاب می‌کنید و به آن یورش می‌برید. برنده و بازنده هم با تاس‌هایی که انداخته و مقایسه می‌شود، تعیین می‌گردد. حال در این بخش در صورت پیروزی در نبرد، باید مشخص کنید که چه تعداد از نیروهای‌تان در قلمرو قبلی باقی بمانند و چه تعداد به قلمرو جدید حرکت کنند.

نقشه‌های مختلف در بازی جای داده شده است و گرافیک بصری آن بسیار زیبا است. این بازی را می‌توانید به‌صورت رایگان از فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کنید و با پرداخت درون‌برنامه‌ای به نسخه کامل آن دسترسی پیدا کنید.

دانلود بازی RISK: Global Domination

بازی رومیزی Raiders of the North Sea - مهاجمان دریای شمالی

۲۴- Raiders of the North Sea

Raiders of the North Sea یک بازی کارتی جذاب و مهیج است که در جریان آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش وایکینگ‌ها، باید تا حد امکان از بندرهای مختلفی که در دسترس آن‌ها است، غارت کنند. ساختار گیم‌پلی بازی بدین صورت است که باید با قرار دادن تعدادی کارگر در محل مناسب، از محصولاتی که برای شما تولید می‌کنند، بهره ببرید. به‌عنوان مثال با قرار دادن یک کارگر در محل دروازه قلمرو خود، بازی کارت‌های مختلفی از سربازها را در اختیارتان قرار می‌دهد. درواقع شما وظیفه دارید تا با انجام ساخت‌وسازهای مختلف ابتدا آماده‌سازی‌های مختلف را فراهم آورید و سپس خود را برای حمله به بندرهای اطراف آماده کنید.

بندرهای بازی نیز یک نظام سلسله‌مراتبی دارند و برای تصرف بندرهای بیشتر، باید خودتان را قوی و قوی‌تر کنید؛ چرا که در ادامه، این بندرها به قلعه‌ها و غیره تبدیل می‌شود و تصرف کردن آن‌ها سخت‌تر. هر تیم هم که بتواند بندرهای بیشتری را تصرف کند، در پایان، وقتی که تنها یک بندر به‌صورت دست‌نخورده باقی مانده است، به‌عنوان برنده‌ی بازی مشخص می‌شود. سازندگان دو حالت آفلاین و آنلاین را در بازی قرار داده‌اند و بازیکنان می‌توانند در قسمت آنلاین، علاوه‌بر رقابت با دیگر افراد، هوش مصنوعی را هم درگیر مبارزات کنند. بازی چه از لحاظ گرافیک و چه از لحاظ صداگذاری از کیفیت مناسبی برخوردار است و بدون شک لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکنان رقم می‌زند.

دانلود بازی Raiders of the North Sea

بازی Plague Inc

۲۳- بازی Plague Inc

Plague Inc یک بازی استراتژی اعتیادآور از استودیو Ndemic Creations است که در آن شما باید یک بیماری را از بین عوامل مختلفی ایجاد کرده و توسط آن نسل بشر را منقرض کنید. در این بازی شما می‌توانید از بین عوامل مختلف بیماری همانند باکتری‌ها، ویرویس‌ها، انگل‌ها یا حتی سلاح‌های بیولوژیکی یکی را انتخاب کنید و پس از انتخاب یک نام مناسب، سعی کنید تا جای ممکن بیماری را در کره خاکی زمین پخش کنید. بازی از ارزش تکرار بالایی برخوردار است و تصمیم‌های شما تأثیر به‌سزایی روی نتیجه عملکردتان می‌گذارد.

برای مثال مکانی که برای اولین‌بار قصد دارید تا بیماری از آن‌جا پخش شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که اگر کشوری را انتخاب کنید که کم‌تر با دیگر کشورها ازطریق دریا یا آسمان در ارتباط باشد، احتمال واگیردار شدن بیماری شما هم کاهش می‌یابد. با پیش‌روی در بازی و افزایش تعداد مبتلایان، بازی به‌شما امتیازی همانند DNA می‌دهد که می‌توانید به‌وسیله آن ویژگی‌های مختلفی به بیماری خود اضافه کنید. برای مثال می‌توانید قدرت واگیردار شدن بیماری خود را ازطریق هوا، غدا یا پرندگان افزایش دهید، یا کاری کنید که بیماری در شرایط سخت آب‌وهوایی همانند سرما یا گرما مصون بماند. همچنین باید مواظب باشید تا میزان مرگ‌آور بودن بیماری خود را بیش از اندازه بالا نبرید، چرا که باعث می‌شود قبلا از همه‌گیر شدن و انتقال به دیگران، بلافاصله مردم بیمار را به کام مرگ بکشاند. در بازی دوازده نوع بیماری مختلف گنجانده شده است و می‌توانید هم‌اکنون آن را از فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی Plague Inc.

بازی رومیزی Pathfinder Adventures - ماجراجویی‌های مسیریاب

۲۲- Pathfinder Adventures

بازی بعدی این فهرست به یک اثر نقش‌آفرینی جذاب به‌نام Pathfinder Adventure اختصاص دارد که در جریان آن بازیکنان می‌توانند کلاس‌های مختلفی را از میان مبارز، جادوگر و یاغی برای شخصیت اصلی خود انتخاب کنند. شما می‌توانید در طول بازی با به‌دست آوردن آیتم‌ها، همراهان، طلسم‌ها و سلاح‌های مختلف، مهارت‌های شخصیت اصلی را بهبود بخشید.

سازندگان به بازیکنان اجازه داده‌اند تا این بازی را به‌صورت انفرادی با چندنفره با دوستان خود تجربه کنند. بازی از گرافیک زیبایی برخوردار است و طراحی‌ها از کارت‌های نسخه رومیزی بازی به شکل هنرمندانه‌ای به نسخه موبایل انتقال پیدا کرده‌اند که لذت تجربه بازی را دوچندان می‌کند. این بازی به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است و از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بهره می‌برد.

دانلود بازی Pathfinder Adventures

بازی Patchwork The Game

۲۱- بازی Patchwork The Game

مقاله‌های مرتبط:

Patchwork یک بازی رومیزی متفاوت از استودیو Asmodee Digital است که برای سیستم‌عامل اندروید و آیفون منتشر شده است.در بازی Patchwork، دوخت و دوز هیچ‌وقت تا این اندازه رقابتی نبوده است! در این بازی بازیکنان برای پیروزی باید از وصله‌هایی با اندازه و رنگ‌های مختلف و با استفاده دکمه‌های گوناگون زیباترین پتوی ممکن را بدوزند. هدف رسیدن به بهترین پتو است و هرکسی که بتواند دوخت و دوزش را کامل انجام دهد و بیشترین دکمه (پول رایج درون بازی) را جمع‌آوری کند پیروز بازی خواهد بود.

اما باید توجه داشت که استفاده از منابع و طرح‌ریزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید حواس‌تان به هزینه و زمانی‌که یک دوخت و دوز طول می‌کشد، باشد تا بتوانید در این‌ بازی به بهترین تبدیل شوید. در بازی Patchwork دو بازیکن با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ببینند کدام‌یک می‌توانند بهترین دوخت را از مجموعه‌ای از وصله‌ها انجام دهند. در طول بازی، بازیکنان وصله‌هایی را می‌خرند که باید درون یک صفحه شطرنجی ۹ در ۹ جای دهند. هر وصله یک شکل تتریس مانند دارد و برخی از آن‌ها هم دارای دکمه هستند. دکمه‌ها واحد پول بازی هستند و برای خرید قطعات مختلف برای دوخت‌و‌دوز به‌کار می‌روند. قطعات درکنار ارزش مالی‌ای که دارند، هرکدام مدت‌زمان مختلفی برای دوخت مصرف می‌کنند. زمانی‌که ژتون‌های زمان به مربع مرکزی برسند بازی به اتمام می‌رسد و نتایج نهایی محاسبه می‌گردد. بازیکنان برای هر بخش صفحه بازی که خالی مانده باشد،‌ دو امتیاز از دست می‌دهد و یک امتیاز برای هر بخشی که به‌دست آورده باشد، دریافت می‌کند. درنهایت هم بازیکن با بیشترین امتیاز برنده خواهد بود. این بازی با قیمت ۳.۹۹ دلار در فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور قرار گرفته است.

دانلود بازی Patchwork The Game

بازی Pandemic

۲۰- بازی Pandemic: The Board Game

در بازی Pandemic به‌عنوان عضو یک تیم مبارزه با بیماری، شما باید چهار بیماری مرگ‌بار را در خلیج نگه‌ دارید تا درمان آن‌ها را کشف کنید. به سراسر نقاط جهان سفر کنید، با آلودگی‌ها برخورد کنید و درمان‌ها را پیدا کنید. شما در این بازی برای پیروزی باید به‌عنوان یک تیم فعالیت کنید. زمان در حال گذشتن است و بیماری در حال گسترش است. Pandemic یک بازی خانوادگی چندنفره است و یادگیری قوانین آن بسیار ساده و سرگرم‌کننده است. در این بازی هر بازیکن یک نقش مشخص با توانایی‌های مختلف دارد.

در یک نوبت بازیکنان می‌توانند چهار عملیات مختلف برای درمان بیماری پ نجات جهان انجام دهند. آن‌ها می‌توانند مربع‌های بیماری را از روی صفحه بردارند، اگر نیاز شد به یک شهر پرواز کنند، با دیگر بازیکنان کارت‌ها را مبادله کنند و بسیاری از کارهای دیگر انجام دهند. در پایان نوبت هر بازیکن، یک شهر با مربع‌های بیماری آلوده می‌شود و بیماری واگیردار رشد می‌کند. شما باید از انتشار و گسترش بیماری قبل از آن‌که غیرقابل کنترل شود، جلوگیری کنید. در بازی هفت کارت وظیفه با توانایی‌های منحصربه‌فرد قرار گرفته است. از دو تا چهار نفر می‌توانند بازی را تجربه کنند.

اما اگر بخواهید نقش چند نفر را به‌عهده گیرید، می‌توانید آن را به‌صورت تک‌نفره هم تجربه کنید. برای برای بسیاری از بخش‌ها انیمیشن‌های مختلف اختصاص داده است. زمانی‌که یک کارت بیرون کشیده می‌شود، شهرها آلوده شده‌اند و این اتفاق با یک انیمیشن نشان داده می‌شود که چگونه آلودگی پخش می‌شود. موسیقی هم بخش بزرگی از بازی را شامل می‌شود. هر حرکتی در بازی یک صدای به‌خصوص دارد و آهنگ پس‌زمینه هم باتوجه‌به اتفاقی که در بازی می‌افتد تغییر می‌کند.

دانلود بازی Pandemic: The Board Game

بازی رومیزی Onirim

۱۹- بازی Onirim

Onirim یک بازی کارتی متفاوت از استودیو Playsoft Games است که Asmodee Digital وظیفه انتشار آن روی پلتفرم اندروید و آیفون را به‌عهده داشته است. در Onirim بازیکنان در نقش Dreamwalkerهایی قرار می‌گیرند که درون یک هزارتو گیرافتاده‌اند. هدف اصلی شما در این بازی یافتن هشت در مخصوص و خروج از هزارتو است. در بازی شما باید با پنج کارت بازی کنید. در مجموع سه نوع کارت مکان، در و رویا وجود دارد. هر کارت با رنگ‌ها و علامت‌های مختلفی مشخص شده است. برای مثال کارت مکان دارای چهار رنگ و سه علامت مختلف است. در مجموع دو روش برای یافتن درهای مورد نظر وجود دارد؛ سه کارت یک‌رنگ خود را سه‌بار بازی کنید یا یکی از قدرت‌مندترین کارت‌های کلیدی خود را بیرون بیاندازید.

کارت‌های هم‌رنگی که قرار است پشت سرهم بازی شوند، نباید دارای علامت یکسان باشند. در هر دو حالت، شما باید تصمیم بگیری که بهترین استفاده از هرکارت در دست شما چیست و مواظب کابوس‌ها باشید. آن کارت‌ها در میز بازی مخفی هستند و زمانی‌که بیرون بیایند کار را بسیار دشوار می‌کنند. توجه داشته باشید که در کل برای هر رنگ در بازی، دو در وجود دارد. بازیکنان با بازی کردن متداول کارت‌ و علامت‌های مناسب، درها را باز می‌کنند. بازیکنی که موفق شود هر چهار در را باز کند برنده بازی خواهد بود. بخش آموزشی بازی عملکرد بسیار خوبی در یادگیری بازیکنان دارد. شاید از نکات منفی بازی این باشد که برخلاف نسخه رومیزی آن که تجربه دونفره را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، نسخه دیجیتال را تنها می‌توان به‌صورت تک‌نفره تجربه کرد. Onirim را می‌توانید هم‌اکنون به‌صورت رایگان از فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی Onirim

بازی Neuroshima Hex

۱۸- بازی Neuroshima Hex

Neuroshima Hex یک بازی رومیزی پرسرعت و تاکتیکی است که در آن حداکثر چهار بازیکن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا نیروهای خود را به پیروزی برسانند. این بازی را استودیو Portal Games از روی یک مجموعه بازی رومیزی به‌همین نام برای پلتفرم موبایل توسعه داده است. در این بازی هر بازیکن کنترل یکی از چهار ارتشی را به‌عهده می‌گیرد که در یک دنیایی نابود شده از یک جنگ ۳۰ ساله در تلاش هستند تا نجات پیدا کنند. در Neuroshima Hex سه سطح هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید در بخش تک‌نفره خود را به‌چالش بکشید.

در گیم‌پلی بازی با ماشین‌های Moloch حمله کنید و ارتش را به ایجاد یک وحدت جهانی جدید هدایت کنید. در نقش Borgo قرار گیرید و نیروهای جهش‌یافتگان را که در سرزمین‌های خرابه آواره شده‌اند با یکدیگر متحد کنید. فرماندهی The Outpost را به‌‌عنوان آخرین امید بشر برای شکست دادن ماشین‌ها در یک جنگ کاملا نابرابر به‌عهده گیرید. سردستگی گروهی‌ به‌نام The Hegemony را به‌عهده گیرید. گروهی از تندروان که به سرنوشت دیگران اهمیتی نمی‌دهند و تنها برای خشونت و فضای دیوانه‌وار خود زندگی می‌کنند. این بازی را استودیو Portal Games روی فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور قرار داده است و هم‌اکنون می‌توانید آن را خریداری کنید.

دانلود بازی Neuroshima Hex

بازی Mysterium: A Psychic Clue Game - راز

۱۷- بازی Mysterium: A Psychic Clue Game

Mysterium یک بازی چندنفره استنتاجی از استودیو Asmodee Digital است که وقایع آن در دهه ۱۹۲۰ میلادی رخ می‌دهد. در این بازی یک روح، گروهی از فیزیک‌دانان را برای پرده‌برداری از را یک قتل راهنمایی می‌کند و شما باید تنها با مدارک بصری، آلت قتاله و محل قتل را پیدا کنید. در Mysterium شما می‌توانید روش بازی را خودتان انتخاب کنید. در Mysterium کنترل روحی را به‌عهده بگیرید که به دیگران سرنخ می‌دهد یا به‌عنوان یکی از فیزیک‌دانان بازی کنید. طراحی بصری بازی با الهام از نسخه رومیزی Mysterium بسیار تحسین‌برانگیز انجام گرفته است.

بخش داستانی بازی حکم بخش آموزشی را دارد. در این بخش ۹ پرونده جنایی مختلف برای بازیکنان در نظر گرفته شده است و بازیکانان در آن در نقش فیزیک‌دان قرار می‌گیرند. بازی علاوه‌بر بخش تک‌نفره و داستانی، از قابلیت چندنفره هم بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌تواند تا هفت نفر به‌صورت آنلاین و به‌صورت کراس‌پلتفرم با یکدیگر بازی کنند. در مجموع Mysterium حاوی چهار حالت مختلف برای تجربه کردن است. بازی از قابلیت Pass & Play پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توانید آن را روی یک دستگاه به‌صورت چندنفره تجربه کنید. این بازی را هم‌اکنون می‌توانید با قیمت ۳.۴۹ از فروشگاه پلی‌استور و با قیمت ۳.۹۹ دلار از فروشگاه اپ‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Mysterium: A Psychic Clue Game

بازی رومیزی MONOPOLY GO! - مونوپولی

۱۶- MONOPOLY GO!

اگر از علاقه‌مندان بازی روپولی باشید، بدون شک نام بازی Monopoly را به‌گوش شنیده‌اید. حال شما می‌توانید نسخه موبایل این بازی را تحت عنوان Monopoly GO روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنید. در جریان بازی شما کافی است روی دکمه GO کلیک کنید و تاس بیاندازید. در جریان بازی پول به‌دست بیاورید، با دوستان، اعضای خانواده و دیگر افراد دنیای بازی به تعامل بپردازید و از تجربه بازی لذت ببرید. شما می‌توانید در طول بازی متعلقات مختلف جمع‌آوری کنید، خانه و هتل بسازید، از کارت‌های Change استفاده کرده و درنهایت پول Monopoly به‌دست بیاورید.

سازندگان در بازی تورنمنت‌های مختلفی نیز قرار داده‌اند که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و درکنار آن به تجربه مینی‌گیم‌های Prize Drop و Cash Grab بپردازید. البته که سازندگان رویدادهای مختلفی نیز در بازی قرار داده‌اند که شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها جایزه‌های مختلف را برنده شوید.

دانلود بازی MONOPOLY GO!

بازی Legends of Andor‏ - افسانه‌های آندور

۱۵- بازی Legends of Andor

Legends of Andor اثری است که استودیو USM آن را براساس بازی رومیزی به‌همین نام ساخته است. این بازی شما را به سرزمین امپراطوری فانتزی مملو از موجودات جادویی و قهرمانانی شجاع‌دل می‌برد. در قالب یک مبارز، جادوگر، دورف یا یک تیرانداز قرار گیرید و از قلعه پادشاهی دفاع کنید. از آزمون‌های دشوار عبور کنید، دشمنان مشخص را شکست دهید و از سرزمین پادشاهی در مقابل اسرار تاریک محافظت کنید. در نبرد‌ها، تعداد محدودی حرکت در اختیار خواهید داشت و به همین دلیل هم باید سعی کنید از نوبت‌هایتان به نحو احسن بهره ببرید.

بازی همچنین بخش آموزشی کاملی هم دارد تا افرادی که از قبل هیچ آشنایی با سری بازی رومیزی Andor ندارند هم بتوانند از تجربه آن لذت ببرند. به‌عنوان آخرین نکته، Legends of Andor – The King’s Secret یک تجربه تک‌نفره آفلاین است و همین باعث می‌شود تا در هر زمان و مکانی بتوان آن را تجربه کرد. این بازی را می‌توانید با قیمت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه اپ‌استور و با قیمت ۵.۹۹ دلار از فروشگاه پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Legends of Andor

مکان‌های بازی رومیزی Istanbul

۱۴- بازی Istanbul: Digital Edition

Istanbul: Digital Edition یکی بازی رومیزی سبک آلمانی است که نسخه اصلی آن ابتدا در سال ۲۰۱۴ توسط Pegasus Spiele منتشر شد و در همان سال توانست جایزه Kennerspiel des Jahres را از آن خود کند. در بازی رومیزی استانبول شما رهبری گروهی از بازرگانان را به‌همراه چهار دستیار خود به عهده می‌گیرید که در در جریان آن باید در ۱۶ محل مختلف بازار به داد و ستد بپردازید. به‌نحوی‌که در هر کدام از این مکان‌ها، شما می‌توانید به انجام فعالیتی مشخص بپردازید.

البته که چالش پیش‌روی شما مواردی همچون جابه‌جایی تاجران و دستیاران‌تان در این مکان‌ها است. چرا که شما می‌توانید دستیاران خود را در مکان‌های مختلف صفحه بازی قرار دهید تا آن‌ها کارها را انجام دهند و شما روی مسائل بزرگ‌تر تمرکز کنید. اگر شما بخواهید که از دستیار خود بعدا استفاده کنید، تاجر شما باید به آن مکان بازگردد تا او را بردارد. بنابراین باید نحوه استفاده از دستیاران خود را به‌نحوی مدیریت کنید که برای به‌کارگیری آن‌ها به مشکل برنخورید. بازی دقیقا مطابق با قوانین نسخه اصلی رومیزی بازی استانبول ساخته شده است و شما می‌توانید آن را با هوش مصنوعی یا دوستان خود تجربه کنید. سازندگان با قرار دادن حالت‌های مختلف و درجات سختی گوناگون، تلاش کرده‌اند تا ارزش تکرار بازی را به مراتب بالا ببرند.

دانلود بازی Istanbul: Digital Edition

بازی رومیزی Isle of Skye - جزیره اسکای

۱۳- Isle of Skye

بازی Isle of Skyle یکی دیگر از اقتباس‌های بازی رومیزی این فهرست است که بازیکنان می‌توانند با تجربه آن درکنار دوستان خود اوقات سرگرم‌کننده‌ای را سپری کنند. در جریان بازی پنج قبیله با یکدیگر برای فروانروایی بر جزیره Skye رقابت می‌کنند و شخصی بیشتر از سایر بتواند قملرو و مرزهای تجاری خود را توسعه دهد، پادشاه آن خواهد بود.

بازی یک اثر مدیریت منابع کامل است و در طول رقابت خود می‌توانید قلمرو خود را نیز توسعه دهید. برای انجام این کار می‌توانید با اضافه کردن تپه‌های سرسبز، سواحل زیبا و رشته‌ کوه‌های مختلف، منطقه‌ای وسیع در جزیره ایجاد کند. شما می‌توانید دام پرورش دهید، قلعه‌ها و کشتی‌ها بسازید، قلمرو خود را کاشی به کاشی گسترش داده و برای این کاشی‌ها قیمت‌گذاری کنید. درواقع تعیین قیمت کاشی‌ها،‌ انجام صحیح فرایند خرید و فروش و موارد این چنینی راز موفقیت در بازی هستند. شما می‌توانید بازی را به‌صورت انفرادی یا حداکثر پنج‌نفره تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

دانلود بازی Isle of Skye

بازی Galaxy Trucker - راننده کهکشان

۱۲- بازی Galaxy Trucker

Galaxy Trucker یک بازی جذاب است که استودیو Czech Games Edition آن را از روی یک بازی رومیزی به‌همین نام ساخته است. در این بازی کشتی فضایی بسازید، از شهاب‌سنگ‌ها جا خالی دهید و با آدم بدها مبارزه کنید تا در انتها به مشهورترین Trucker کهکشان تبدیل شوید. در این بازی خانوادگی می‌توانید سفینه فضایی خود را با استفاده از کاشی‌های مختلف بسازید و به‌صورت آنلاین با دیگر افراد به رقابت بپردازید. هدف اصلی در بازی، ساخت کشتی‌های فضایی با کم‌ترین استفاده از لوله‌ است. Galaxy Trucker درواقع دو بازی در یک مجموعه است؛ در بخش اول، بازیکنان یک کشتی فضایی را از آشغال‌های فضایی می‌سازند، سپس باید آن را به بهترین شکل ممکن آماده سازند تا دربرابر خطراتی که در پرواز‌های آتی انجام می‌دهند، مصون باشد.

بخش دوم بازی، خود پرواز کردن است. جایی‌که تمامی اتفاقات ترسناک باعث نابودی حتی بهترین کشتی‌های طراحی‌شده می‌شود. بخش کشتی‌سازی بازی را به دو شکل هم‌زمان و نوبتی می‌توان تجربه کرد. بخش هم‌زمان بازی درست همانند نسخه رومیزی بازی است. مجموعه‌ای از یادداشت‌ها روی میز قرار دارد و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که آن را به کشتی خود اضافه کنید یا نه. درصورتی‌که به کاشی بیرون آمده نیاز ندارید، می‌توانید آن را کنار دیگر کاشی‌های عمومی قرار دهید یا می‌توانید آن را به کشتی خود اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید که این اضافه کردن دائمی‌خواهد بود. وقتی‌که شما در حال رونمایی و استفاده از کاشی‌ها هستید، حریف شما هم دقیقا در حال انجام همین کار است.

بخش نوبتی بازی به‌صورت انحصاری برای نسخه دیجیتالی این بازی طراحی شده است. در این بخش هر بازیکن با استفاده از امتیازهای اکشنی که در اختیار دارد نوبت خود را بازی می‌کند تا بتواند کاشی‌ها را رونمایی و انتخاب کند. شما هر نوبت را با ۹ اکشن پوینت آغاز می‌کنید که باید از آن‌ها برای بیرون کشیدن یک کاشی جدید یا قرار دادن آیتم‌ها روی کشتی استفاده کنید. راننده کهکشان را می‌توانید با قیمت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه‌ اپ‌استور و پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Galaxy Trucker

بازی Friday - by Friedemann Friese - فرایدی

۱۱- بازی Friday - by Friedemann Friese

بازی بعدی این فهرست Friday - by Friedemann Friese نام دارد که استودیو BrettspielWelt وظیفه ساخت آن را به‌عهده داشته است. در بازی Friday شما باید به رابینسون که به ساحل رسیده است، کمک کنید تا در مقابل خطرات بسیار به‌مبارزه بپردازد. در آغاز رابینسون مهارت‌های چندانی ندارد و رفته‌رفته با هر نبرد می‌توانید توانایی‌های او را بهبود بخشید. این نکته را فراموش نکنید که شکست‌ها به او کمک می‌کند تا عادت‌های بد خود را کنار بگذارد.

از آن‌جایی‌که زندگی در جنگل بسیار انرژی‌بر است، بنابراین رابینسون علاوه‌بر کسب تجربه در زمان زندگی در جزیره، سنش بالا هم می‌رود. در این بازی، رفتارهای رابینسون با مجموعه‌ای از کارت‌ها تعیین می‌شود. شما باید این مجموعه کارت را بهبود بخشید تا در انتهای بازی به رابینسون این شانس را دهید تا در مقابل دزدان دریایی شانس زنده‌ماندن داشته باشد. این بازی تخته ای را با قیمت ۳.۹۹ دلار در فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Friday - by Friedemann Friese

بازی Forbidden Island - فوربیدن آیلند

۱۰- بازی Forbidden Island

بازی Forbidden Island یک بازی همکاری استراتژی و شجاعت است که در آن شما و تا سه نفر دیگر را وارد ماجراجویی‌‌ای می‌کند که در آن باید چهار گنج پنهان در یک جزیره در حال غرق را پیدا کنید. استودیو Button Mash Games این بازی ماجراجویی هیجان‌انگیز را براساس یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های رومیزی تاریخ ساخته است. در داستان بازی آمده است که در براساس افسانه‌ها، Archeanها به این توانایی دست پیدا کرده بودند که ازطریق چهار گنج به‌نام‌های The Ocean's Chalice ،The Statues of the Wind ،The Crystal of Fire و The Earth Stone المان‌های اصلی زمان شامل آتش، باد، آب و خاک را تحت کنترل خود در آورند.

اما به‌خاطر خطرناک بودن اینکه این نیرو به‌دست دشمنان بیافتند، Archeanها آن گنج‌ها را در Forbidden Island مخفی کردند. بازی فوربیدن آیلند با قیمت ۴.۹۹ دلار و با حجم ۱۴۱ مگابایت در فروشگاه اپ‌استور در دسترس است.

دانلود بازی Forbidden Island

بازی Exploding Kittens - گربه های انفجاری

۹- بازی Exploding Kittens

Exploding Kittens یک بازی چندنفره کارتی برای کسانی است که به گربه، انفجار و اشعه‌های لیزری علاقه دارند! این بازی را در حالت چند نفره می‌توان به‌صورت دو الی پنج نفره تجربه کرد. بازی بسیار استراتژیک است و بازیکنان در یک‌تجربه‌ای همانند رولت روسی، بازیکنان باید آنقدر کارت بیرون بکشند تا یک کارت Exploding Kitten به‌دست یک نفر بیافتد. رسیدن این کارت به هر شخص او را تا چند قدمی مرگ پیش می‌برد، مگر آن‌که او یک کارت خنثی‌کننده (Defuse) داشته باشد که می‌تواند با مواردی همانند لیزر، مالیدن شکم و ساندویچ خود را نجات دهد.

روند بازی بدین شکل است که در میز بازی چندین کارت قرار می‌گیرد هر بازیکن با تعدادی مشخص کارت، بازی را آغاز می‌کنند. حال بازیکنان باید آنقدر بازی کنند تا کارت‌های وسط میز و کارت‌های موجود در دست خود به اتمام برسد. بازیکنی که موفق شود قبل از منفجر شدن کارت‌های خود را اتمام برساند برنده بازی خواهد بود. علاوه‌بر کارت گربه انفجاری (Exploding Kitten) که باعث نابودی شما در بازی می‌شود، کارت‌های دیگری هم وجود دارد که هرکدام وظیفه مشخصی دارند. برای مثال با کارت See the Future می‌توانید سه کارت بعدی که در میز قرار دارد را مشاهده کنید یا با کارت Shuffle ترتیب کارت‌ها را به‌هم بریزید تا مشخص نشود چه کارتی قرار است بیرون کشیده شود. در صفحه بازی علاوه‌بر کارت‌های مذکور، در سمت چپ یک درجه نیز وجود دارد که میزان احتمال بیرون کشیده شدن یک کارت انفجاری را نشان می‌دهد. بازی از گرافیک کارتونی بسیار بانمک و صداگذاری بسیار لذت‌بخشی برخوردار است و بدون شک می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به‌عنوان یک بازی کارتی چندنفره برای‌تان رقم بزند. گربه های انفجاری در مقایسه با دیگر بازی‌های رومیزی قیمت پایین‌تری دارد و شما می‌توانید آن را تنها با قیمت ۱.۹۹ دلار از فروشگاه‌ اپ‌استور و پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Exploding Kittens

بازی Evolution: The Video Game - تکامل

۸- بازی Evolution: The Video Game

Evolution: The Video Game نسخه‌ی دیجیتال و شبیه‌ساز بازی کارتی و رومیزی Evolution است که توسط استودیوی North Star Games به سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS راه پیدا کرده است. بازیکنان در این بازی باید با استفاده از کارت‌های مختلف، نیازهای اولیه گونه‌های مختلف جانوری را برآورده کنند و نسل آن‌ها را گسترش دهند. در بازی سه نوع کارت غذا، حیوانات وحشی و مهارت گنجانده شده است و بازیکنان می‌توانند با استفاده از انتخاب هوشمندانه آن‌ها، روند بازی را به‌نفع خود پیش ببرند.

هر دست بازی حدودا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. تنوع کارت‌ها بسیار زیاد است و بازیکنان می‌توانند برای گسترش و افزایش قدرت گونه‌های جانوری تحت اختیار خود، از غذا استفاده کنند یا برعکس با استفاده کارت حیوانات وحشی و شکارچی، به گونه‌های دیگر بازیکنان ضربه بزنند. بازی Evolution: The Video Game از گرافیک قابل قبولی برخوردار است و سازندگان دقت زیادی در طراحی جزئیات برد و کارت‌ها به‌خرج داد‌ه‌اند. بازی تکامل یک بازی رومیزی کارتی چهارنفره است که هم به‌صورت آفلاین (و رایگان) و با پرداخت هزینه‌ای ۹.۹۹ دلاری به‌صورت آنلاین در اختیار بازیکنان قرار گرفته است.

دانلود بازی Evolution: The Video Game

بازی Eight-Minute Empire - امپراطوری هشت دقیقه ای

۷- بازی Eight-Minute Empire

Eight-Minute Empire یک بازی رومیزی استراتژیک از استودیو Acram Digital است که در آن بازیکنان باید یک امپراطوری مخصوص خود را ایجاد کنند. همان‌طور که از نام بازی پیدا است، شما باید در این بازی در مدت زمان حدودا هشت دقیقه، یک امپراطوری را تشکیل دهید. در بازی Eight-Minute Empire دو الی پنج بازیکن می‌توانند با استفاده از ۶ کارتی که در صفحه وجود دارد، نوبت خود را بازی کنند. این کارت‌ها منابع مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند و همچنین هر کدام قابلیتی در خود جای داده‌اند که بازیکنان باید بلافاصله پس از رو شدن کارت از آن‌ استفاده کند.

درست است که این قابلیت‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند تا بخش‌های مختلف نقشه را تسخیر کنند، اما این منابع هستند که در انتهای بازی از ارزش واقعی برخوردار هستند. بنابراین بازیکنان باید بین این دو تعادل برقرار کنند. بازیکنان در سرتاسر نقشه پخش می‌شوند تا امتیاز جمع‌آوری کنند و فردی که در انتها بیشترین منطقه را تسخیر کرده باشد، پیروز بازی است. طراحی بازی بسیار چشم‌نواز انجام شده است و موسیقی متن بازی هم از نکات مثبت آن به‌شمار می‌رود. بازی امپراطوری هشت دقیقه‌ای با قیمت ۴.۹۹ دلار در فروشگاه‌های پلی‌استور و اپ‌استور در دسترس است.

دانلود بازی Eight-Minute Empire

بازی Castles of Mad King Ludwig - قلعه های شاه لودویگ دیوانه

۶- بازی Castles of Mad King Ludwig

Castles of Mad King Ludwig یک بازی رومیزی ساخت قلعه است که توسط استودیو Bezier Games براساس یک بازی رومیزی به‌همین نام ساخته شده است. در بازی یک بخش کمپین قرار داده شده است که می‌توان بازی را به‌صورت مرحله‌ای تجربه کرد. مراحل مربوط‌به Training Tower، قوانین بازی را به بازیکنان آموزش می‌دهد. در بازی ۷۵ کاشی اتاق مختلف قرار داده شده است و شما می‌توانید در آن به ۱۵ قلعه واقعی سفر کنید. مدت زمان تجربه بازی بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است. در مجموع در بازی دو استراتژی مختلف برای بازی کردن وجود دارد: کسب امتیاز، استاد ساخت و ساز شدن (Master Builder). برای کسب امتیاز، چند راه در بازی وجود دارد و تصمیم شما مبنی براینکه چگونه به‌دنبال این امتیاز‌ها بروید برنده یا بازنده بودن‌تان را مشخص می‌کند.

چند کارت ویژه در بازی گنجانده شده است که در شرایط خاص به شما امتیاز می‌دهد، این کارت‌ها تا انتهای بازی از دیگر بازیکنان مخفی می‌مانند. استراتژی اصلی بعدی این است که چگونه بخش Master Builder را بازی کنید. چالش اصلی این نقش این است که Master Builder سکه‌هایی را که بازیکنان برای کاشی‌ها پرداخت می‌کنند، دریافت می‌کند. بازی دارای بخش آنلاین نیست و برای هوش مصنوعی سطوح مختلفی درنظر گرفته نشده است. اما بااین‌حال بخش چندنفره Pass and Play بازی به‌خوبی از آب در آمده است و شما می‌توانید آن را از دو تا چهار نفره تجربه کنید. اگر به بازی‌های ساخت قلعه و کارتی علاقه‌ دارید، بازی قلعه های شاه لودویگ دیوانه را می‌توانید با قیمت ۶.۹۹ دلار از فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Castles of Mad King Ludwig

بازی Carcassonne - کارکاسونه

۵- بازی Carcassonne

Carcassonne یک بازی رومیزی موبایل است که براساس یک بازی رومیزی معروف به‌همین نام ساخته شده است. اساس بازی چیدن کاشی‌ها و ساخت دنیای قرون وسطایی خودتان است. شما باید در این بازی شهرها، جاده‌ها، عبادت‌گاه‌ها و زمین‌های مختلف را بگذارید تا سزمین خود را گسترش داده و سپس دنبال‌کنندگان، شوالیه‌ها، دزدان و کشاورزان را در آن زمین‌ها قرار دهید. هر کاراکتر شما منطقه‌ مختص خود را کنترل می‌کند و امتیاز به‌دست می‌آورد.

اما باید مواظب باشید، چرا که برای رسیدن به بیشترین امتیاز، به بهترین استراتژی و تاکتیک نیاز دارید. باید کاشی‌ها و آدمک‌های خود را هوشمندانه در صفحه بازی بچینید تا نگذارید حریف‌تان بازی را ببرد. بازی را می‌توان تا تعداد چهارنفره بازی کرد. همچنین علاوه‌برآن‌که می‌توانید آن را با دوستان خود تجربه کنید، هوش مصنوعی بازی هم می‌تواند به‌نوبه خود چالش‌برانگیز باشد. نسخه رسمی این بازی را استودیو Asmodee Digital را با قیمت ۴.۹۹ دلار روی فروشگاه پلی‌استور قرار داده است. نسخه iOS کارکاسونه را می‌توانید آن را با قیمت ۹.۹۹ دلار از فروشگاه پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Carcassonne

بازی رومیزی Armello - بازی آرملو

۴- Armello

Armello یکی از جذاب‌ترین بازی‌های رومیزی ساخته شده است که حالا کاربران پلتفرم موبایل هم می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند. در جریان داستان بازی، شما به‌عنوان یکی از اعضای قبیله آرملو، وظیفه دارید تا با دنبال کردن اهداف خود برای رسیدن به صندلی پادشاهی تلاش کنید. البته که در طول بازی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که در این راستا باید در دنیای آن به گشت‌وگذار پرداخته و با استخدام نیروهای مختلف به نبرد هیولاها و جادوگران نیز بروید. از جمله نکات قابل‌توجه سیستم گیم‌پلی بازی وجود سیستم چرخه شبانه‌روزی است که باعث ظهور المان‌های محیطی جدید و متنوعی در دنیای آرملو می‌شود.

گیم‌پلی بازی از بخش نقش‌آفرینی نیز بهره می‌برد که در جریان آن تصمیم‌های شما می‌تواند اثرات مهمی در جریان داستان و روند بازی بگذارد. بازی موبایل Armello اثر پیچیده و حرفه‌ای است که سازندگان به‌خوبی توانسته‌اند سری آرملو را روی این پلتفرم شبیه‌سازی کنند. وجود دنیاهای پرداخته شده و بسیار پر زرق و برق، باعث می‌شود که بازیکن هیچ‌گاه از تجربه آن خسته نشود و وارد ماجراجویی‌های هیجان انگیز بازی شود.

دانلود بازی Armello

بازی رومیزی Antihero - ضد قهرمان

۳- Antihero

در این بازی استراتژی نوبتی بازیکنان وظیفه‌ی هدایت گروهی شرور را در شهری قدیمی بر عهده دارند و باید با اخاذی، سرقت یا قتل، به استخدام گروهی خلافکار در بیایند. بازی Antihero دارای دو بخش تکنفره و چندنفره است. بخش تکنفره داستانی، شامل کلنجار رفتن بازیکنان با هوش مصنوعی می‌شود و بخش آنلاین اما با ارائه حالت بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) شرایط لازم برای تجربه بازی با دوستان را فراهم کرده است.

یکی از نکات مهم بازی امکان رقابت با بازیکنان سایر پلتفرم‌ها از جمله رایانه‌های شخصی است. با خریداری و نصب بازی Antihero کنترل شهر را در دست بگیرید و از داشته‌هایتان دفاع کنید. بازی Antihero - Digital Board Game اکنون با قیمت ۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

دانلود بازی Antihero - Digital Board Game

بازی Agricola - اگریکولا

۲- بازی Agricola

بازی اصلی رومیزی Agricola برنده بهترین بازی رومیزی سال ۲۰۱۳ است که هم‌اکنون نسخه دیجیتالی آن هم در فروشگاه‌ اپ‌استور و نسخه دونفره آن در فروشگاه پلی‌استور قرار گرفته است. داستان بازی در قرن هفدهم میلادی اروپا روایت می‌شود که زندگی مردم در تنگنا قرار دارد و شما و همسرتان وظیفه دارید تا خانه و زمین کشاورزی‌تان را توسعه دهید و محصول کشاورزی تولید کنید.

اگریکولا یک بازی استراتژی خانوادگی است و یادگیری قوانین آن ساده و لذت‌بخش است. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با یکدیگر رقابت کنند تا ببینند چه کسی زودتر به زمین‌ کشاورزی بهتری دست پیدا می‌کند. گیم‌پلی بازی به‌صورت نوبتی است و در ۶ مرحله و ۱۴ دور بازی می‌شود. در هر دور، بازیکنان یک عضو خانواده بازی را در منطقه‌ای از شهر قرار می‌دهند تا منابع را جمع‌آوری کند و با کارهای مختلف روند تولید محصول را بهبود بخشد. در پایان ۱۴ دور، بازیکنی با بیشترین محصول تولید شده و با پیشرفته‌ترین زمین کشاورزی برنده بازی خواهد بود. در بازی چهار حالت مختلف قرار داده شده است و بازیکنان می‌توانند آن را از یک تا پنج نفره تجربه کنند. این بازی را می‌توانید با پرداخت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Agricola

بازی Seven Wonders

۱- بازی Seven Wonders

استودیو Repos Production بازی عجایب هفتگانه را براساس یک بازی رومیزی به همین نام برای پلتفرم موبایل منتشر کرده است. در این بازی شما باید مناطق مربوط‌به بخش‌های نظامی، علمی، تجاری و محل زندگی مردم را توسعه دهید. در بازی Seven Wonders استراتژی تعیین کنید و کارت‌های خود را برای توسعه نسل بشر و ساخت یکی از هفت عجایب جهان توسعه دهید.

قوانین بازی ساده هستند و بخش آموزشی هم به‌شما اجازه می‌دهد تا با منوها به‌راحتی ارتباط برقرار کنید و تجربه‌ای وصف‌ناپذیر را به‌دست آورید. قوانین بازی بدین صورت است که در بازی کارتی برای جمع‌کردن وجود ندارد و بازیکنان باید با سیستم درفتینگ از یکدیگر پیشی بگیرند. در این بازی استراتژی بازیکنان است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند، نه تعداد کارت‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند. گیم‌پلی بازی به‌صورت همزمان است و بازیکنان تا تعداد هفت نفره می‌توانند به‌مدت زمان ۵ الی ۸ دقیقه آن را تجربه کنند. بازی Seven Wonders با قیمت ۴.۹۹ در فروشگاه‌های اپ‌استور و پلی‌استور قابل خریداری است.

دانلود بازی 7 Wonders

پرسش‌های متداول

بهترین بازی رومیزی کارتی کدام ها هستند؟

روی موبایل بازی‌های کارتی از جمله بازی وینگسپن،‌ تکامل و قلعه های بورگاندی در دسترس هستند که تجربه هرکدام آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

بازی رومیزی Evolution به فارسی ترجمه شده است؟

نسخه موبایل بازی رومیزی تکامل به فارسی ترجمه نشده است. اما نسخه فیزیکی بازی اکنون به زبان فارسی در بازار فروخته می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده