نویسنده: سجاد پاک آیین
// چهار شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی جنگ خان ها

بازی جنگ خان‌ها دوباره برگشته است تا بازیکنان به لطف نسخه موبایل آن اتفاقات جدید و تازه‌ای را در این بازی تجربه کنند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

مدتی بود که بازی‌های تحت مرورگر بازار داغی داشتند و از محبوبیت بالایی از سوی بازیکنان بهره می‌بردند؛ بازی‌هایی که روی مرورگرهای کامپیوتر‌‌ها قابل اجرا بودند و معمولا سبکی استراتژی داشتند. بازی محبوب تراوین و بازی ایرانی آسمان‌دژ دو مورد از بازی‌های معروف و موفق این سبک از بازی محسوب می‌شوند. در بازی‌های تحت وب، بازیکن وظیفه مدیریت مزرعه یا قلمرو یا حتی یک تیم ورزشی را برعهده می‌گیرد و باید با ارتقا ساختمان‌ها و آیتم‌های مختلف، قلمروی خود را گسترش دهد و با دیگر بازیکنان رقابت کند. بازی‌های تحت وب باعث شکوفایی و خلق بازی‌های موفقی چون Clash of Clans در پلتفرم‌های موبایل شد. حال، بازی جنگ خان ها یا Khan Wars یکی از بازی‌های قدیمی این سبک است که با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات جدیدی در بخش‌های مختلف، به مرورگرهای اینترنتی در ایران بازگشته است. در این مطلب، قصد داریم این بازی را معرفی کنیم و به ویژگی‌های مختلفی آن نگاهی بیندازیم. پس تا پایان این مطلب همراه زومجی باشید.

گرافیک بازی چشم‌نواز طراحی شده است

بازی خان وارز یک اثر در سبک استراتژی است که بازیکن فرمانروایی بر قلمرو حکومتی خود را برعهده می‌گیرد. بازیکن با پیشرفت و ارتقای بخش‌های مختلف قلمروی خود، سعی در ایجاد یک حکومت بزرگ با سیستم‌های دفاعی و نظامی می‌کند و به جنگ با دیگر بازیکنان حاضر در بازی می‌رود. در بازی تعداد زیادی نژاد از جمله پارس‌ها، مغول‌ها، ژاپنی‌ها، روس‌ها و چند نژاد دیگر وجود دارد که هر نژاد دارای قابلیت‌ها و ويژگی‌های منحصربه‌فردی است. بازیکن پس از انتخاب نژاد مورد نظر، وارد قلمروی حکومتی خود می‌شود و شروع به ساخت و ساز می‌کند. چینش درست نیروی ارتش قلمرو و مدیریت منابع در پیشبرد بازی بسیار مهم هستند و بازیکنان باید استراتژی مناسبی را در قلمروی خود پیاده‌سازی کنند. وجود اهداف روزانه باعث شده است بازی خان وارز حالتی پویا به خود بگیرد و بازیکن هدف مشخصی برای پیشبرد بازی خود داشته باشد. ساختما‌ن بازی به سه دسته کلی نظامی، زراعی و حکومتی تقسیم می‌شود که هرکدام را به‌صورت کامل معرفی می‌کنیم.

Khan Wars

نسخه موبایل بازی جنگ‌ خان‌ها اکنون منتشر شده است

بخش ساختمان‌های نظامی دارای سربازخانه، کماندارخانه، اصطبل‌، میدان مسابقات، آهنگری و کارگاه است. در این بخش بازیکن در ساختمان‌های سربازخانه و کماندارخانه نیروی نظامی خود را می‌سازد و آن‌ها را برای جنگ با دیگر قلمروهای حاضر در بازی آماده می‌کند. ساختمان‌های اصطبل، آهنگری و کارگاه نیز برای ارتقای قدرت سربازها و سلاح‌های نیروی نظامی قلمرو تعبیه شده است که با پیشرفت هرکدام، قدرت و قابلیت جدیدی به سربازها اضافه خواهد شد. در بخش مسابقات، بازیکن می‌تواند مسابقات محلی را در این بخش برگزار کند و پاداش‌هایی برای قلمروی خود دریافت کند. در بخش زراعی بازی جنگ خان‌ها زمین‌های زراعی، چوب‌بری، معدن طلا و معدن آهن وجود دارد. این ساختمان‌ها به‌عنوان مواد اولیه برای ارتقای سطح ساختمان‌ها و نیروهای نظامی قلمروی بازیکن استفاده می‌شود. هرچه سطح ساختمان‌ها بالاتر باشد، سرعت تولید ذخایر قلمرو بیشتر خواهد شد و بازیکن به‌راحتی می‌تواند قلمرو خود را گسترش بدهد. در این بخش ساختمان انبار نیز وجود دارد؛ این ساختمان مواد اولیه را در خود ذخیره می‌کند. با افزایش حجم انبار، میزان مواد بیشتری در این ساختمان ذخیره خواهد شد. در آخرین بخش یعنی بخش حکومتی بازی، ساختمان‌های دژ، کوشک و دیوار امنیتی قلمرو وجود دارد که به‌نوعی پنل مدیریتی بازیکن محسوب می‌شوند. بازیکن در ساختمان دژ تمام امورات قلمروی خود را مدیریت می‌کند و گزارش پیشرفت و حملات خود را بررسی می‌کند. در کوشک، بازیکن افراد برجسته و ويژه قلمروی خود را آموزش می‌دهد تا بتواند در جنگ‌ها و پیشرفت قلمروی خود از آن‌ها استفاده کند. و در آخر، ساختمان دیوار نیز برای امنیت کلی قلمروی بازیکن تعبیه شده است که هرچه میزان امنیت دیوار بالاتر باشد، قدرت تدافعی قلمرو دربرابر حملات دشمنان بیشتر خواهد شد.

Khan Wars

با ارتقای ساختمان‌ها و نیروهای ارتش، سرعت پیشرفت قلمرو افزایش پیدا خواهد کرد

بازی خان وارز از لحاظ بصری و گرافیکی یکی از نمونه‌های خوب بازی‌های تحت وب است. طراحی‌ها و محیط داخل این اثر زیبا و چشم‌نواز کار شده است و افکت‌های جذابی چون بارش باران باعث شده است تجربه بازی برای بازیکن لذت‌بخش باشد. در بازی جنگ خان‌ها نقشه‌ای وجود دارد که تمام قلمروهای دیگر بازیکنان قابل مشاهده هستند. در نقشه، بازیکن می‌تواند با ارسال نیروهای ارتش خود به قلمروهای اطراف منطقه، به آن‌ها حمله کند. در صورت پیروزی در جنگ، بازیکن پاداش‌های مختلفی دریافت خواهد کرد. همچنین، برای تعامل بهتر با دیگر بازیکنان، انجمنی تعبیه شده است که بازیکنان می‌توانند با پیوستن به انجمن‌ها، با یکدیگر به مبادله نیرو، مواد اولیه و دیگر آیتم‌ها بپردازند. در انجمن بازی نیز تالار گفتگویی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. لازم به ذکر است که جدول رتبه‌بندی در بازی وجود دارد که رتبه بازیکن را به‌صورت منطقه‌ای و جهانی تعیین می‌کند. بازیکن با پیشرفت در دو بعد نظامی و حکومتی، به مرور به رتبه‌های بالاتر خواهد رفت و زنگ خطری برای دیگر بازیکنان حاضر در این جدول خواهد شد.

Khan Wars

سازندگان با ایجاد ویژگی‌ها و آیتم‌های مختلف در بازی جنگ‌ خان‌ها تلاش کرده‌اند یک بازی جذاب و هیجان‌انگیز را برای بازیکنان فراهم کنند. آن‌ها درکنار نسخه تحت مرورگر بازی، اخیرا نسخه موبایل این بازی مهیج را نیز در دسترس علاقه‌مندان به سبک استراتژی قرار داده‌اند. این نسخه دارای تمامی ویژگی‌های نسخه مرورگر بازی است و در حقیقت برای راحتی بازیکنان در دسترس قرار گرفته است. همچنین، بازیکنان می‌توانند در فروشگاه بازی سکه و آیتم‌های مختلفی را با پول واقعی خریداری کنند و برای پیشرفت سریع قلمروی خود از آن‌ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که بازیکنان ایرانی می‌توانند از درگاه‌های پرداختی تعبیه شده در فروشگاه، با کارت‌های بانکی عضو شتاب، آیتم‌های خود را به‌سادگی خریداری کنند. این بازی دارای نشان اعتماد الکترونیکی است و بازیکنان با خیال راحت می‌توانند این بازی را تجربه کنند و از مزایای فروشگاه آن استفاده کنند.

بازی Khan Wars اثری مهیج و سرگرم‌کننده است که با ویژگی‌های جدید خود توانسته است لحظات لذت‌بخشی را برای بازیکنان فراهم کند. گرافیک بصری زیبا و آیتم‌های متنوع به همراه کوئست‌های جذاب همگی دست به دست هم داد‌ه‌اند تا با یک بازی خوش‌ساخت طرف باشیم. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژی و تحت مرورگر هستید، از لینک پایین می‌توانید وارد سایت بازی شوید.

علاوه بر این همانطور که در بالا اشاره شد، اخیرا نسخه موبایل بازی جنگ خان‌ها برای آسانی تجربه آن در زمانی که در منزل نیستید،‌ به کافه بازار اضافه شده است. شما می‌توانید با ورود به سایت کافه بازار اقدام به نصب این بازی استراتژی کنید:

دانلود بازی جنگ خان ها

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده