// شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی The Birdcage 2؛ رهایی موجودات سحرآمیز

The Birdcage 2 نسخه‌ی دوم بازی معمایی و موفق Birdcage است که چندی پیش برای پلتفرم موبایل عرضه شد و بازیکنان را به چالش کشید. با معرفی این بازی رمزآلود در زومجی همراه باشید.

بازی‌های معمایی همواره در بین گیمر‌ها و طرفداران دنیای گیم از جایگاه خاصی برخوردار بوده‌اند و معمولا شاهد حضور المان‌هایی از این سبک در سایر سبک‌ها نیز بوده‌ایم. یکی از جذاب‌ترین وجه‌های این سبک از بازی‌ها، تنوع بی نهایت آنها و حضور آثار متفاوتی در این دسته بندی است. از بازی‌های ترسناک و فرار از محیط‌های خاص گرفته تا تجربه‌های شاد و سرگرم کننده در بین بازی‌های معمایی دیده می‌شوند و امروز در زومجی به سراغ معرفی یک بازی متفاوت دیگر از این سبک رفته‌ایم. The Birdcage 2، یک بازی معمایی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که توسط Kaarel Kirsipuu ساخته شده‌ است که البته این بازی برای دستگاه‌های اندرویدی در تست بتا قرار دارد. این بازی به طور رایگان با حجمی حدود ۲۵۰ مگابایت از طریق اپ‌استور و گوگل‌پلی قابل دانلود است اما در بازی تمامی پازل‌‌ها و معما‌ها رایگان نیستند و بازیکنان باید برای دسترسی به برخی پکیج‌ها، مبلغی را پرداخت کنند.

The Birdcage 2
The Birdcage 2
The Birdcage 2

بازی اندروید و آیفون The Birdcage 2، یک دنباله برای بازی The Birdcage محسوب می‌شود که چندی پیش در زومجی به معرفی آن پرداختیم و گیم‌پلی آن به طور کلی به آن شباهت بسیاری دارد. از آنجایی که فاصله زمانی بین دو بازی زیاد نبوده است، سازندگان بازی در بخش گیم‌پلی تغییرات آنچنانی صورت نداده‌اند. البته این موضوع به معنای تکراری بودن بازی نیست، زیرا نسخه‌ی اول از گیم‌پلی و کنترل‌های خوب و روانی بهره می‌برد. در نسخه‌ی دوم بازی شاهد معماهای جدیدتر و کمی سخت‌تر هستیم که هر کدام از مراحل برای آزاد کردن موجود سحرآمیز گرفتار در قفس بازیکنان را به خود مشغول می‌کند. The Birdcage 2 با دو تغییر بسیار جذاب عرضه شده است که یکی از آنها مخصوص آیفون‌های سری X است که از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کنند. در این بخش که Face-Tracking AR نامیده شده است، بازیکنان باید بدون لمس صفحه و با استفاده از حرکات سر و صورت به حل معما‌های بازی بپردازند. دیگر تغییر این بازی، حضور یک چوب جادویی در بازی است که می‌تواند به بازیکنان برای حل معماهای دنیای بازی کمک زیادی کند.

The Birdcage 2 مانند نسخه‌ی اول خود یک بازی زیبا با معماهای جذاب و دشوار است که با داشتن ویژگی‌های جدید، تجربه‌ی متفاوتی به شمار می‌رود

داستان بازی آیفون و اندروید The Birdcage 2، قصه‌ی یک دختر ساحر جوان را روایت می‌کند که به تازگی از مدرسه‌ی جادو فارغ التحصیل شده است و به دنبال یک جادوگر توانا و افسانه‌ای به نام Alzar می‌گردد تا با کمک او بتواند به سطح‌های بالاتری از دنیای جادوگری برسد. بازیکنان می‌توانند با حل کردن معما‌های مکانیکی هر مرحله داستان جذاب این ساحر را دنبال کنند و در جریان اتفاقات سفر سخت او قرار بگیرند. همچنین در بازی بخش‌های مخفی جذابی وجود دارند که بازیکنان باید برای یافتن آنها در مراحل مختلف با دقت بیشتری به بخش‌های مختلف قفس‌ها نگاه کنند و برای دسترسی به این بخش‌‌ها دست یابی به کلید و باز کردن در قفس کافی نیست. بخش‌هایی از طومار‌های گم شده و الماس‌های مخفی شده در مراحل از آیتم‌هایی هستند که جدا از معمای اصلی بازی در قفس‌ها دیده می‌شوند که البته پیدا کردن آنها به مراتب از بازی کردن در قفس سخت تر است.

The Birdcage 2
The Birdcage 2
The Birdcage 2

The Birdcage 2 از لحاظ بصری و گرافیکی همانند نسخه‌ی اول است و پیشرفت آنچنانی در این بخش نیز دیده نمی‌شود. البته در این نسخه شاهد حضور انیمیشن‌ها و حیوانات جدیدی هستیم که با نسخه‌ی یک کاملا متفاوت است. همچنین برای حل معما‌های بازی، مکانیزم‌های جدیدی طراحی شده که در نسخه‌ی اول حضور نداشتند و بازیکنان پس از تجربه‌ی چند مرحله‌ی ابتدایی به خوبی با آنها آشنا می‌شوند. همانند نسخه‌ی یک، سازندگان در The Birdcage 2 هم از یک موسیقی متن اورجینال و مخصوص بازی استفاده کرده‌اند که بسیار زیبا و گوش نواز است و برای حل معماهای بازی به بازیکنان آرامش خوبی را منتقل می‌کند.

The Birdcage 2 یک بازی معمایی آفلاین است که در بخش گرافیک و گیم‌پلی فرمول کامل و خوب نسخه‌ی یک را بار دیگر اجرا می‌‌کند و حضور معما‌های جدید و سخت‌تر، هیجان و جذابیت آن را بیش از پیش می‌کند.

دانلود بازی اندروید و آيفون The Birdcage 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده