// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل CONCLUSE Full؛ پایان یک جستجوی سه ساله

بازی موبایل CONCLUSE Full حسن ختامی برای یک جستجوی سه ساله‌ است و تجربه‌ای جذاب از یک ترس عمیق را ارائه می‌کند. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل CONCLUSE Full درواقع پایانی بر یک جستجوی طولانی سه ساله است که در این نسخه به پایان می‌رسد و باید دید که شخصیت اصلی داستان به هدف خودش خواهد رسید یا خیر. این بازی اندروید از گرافیک با رزولوشن پایین بهره برده است و محیط بازی‌های ترسناک کنسول PS1 را یادآوری می‌کند. وجود آیتم‌های پرتعداد برای کشف و گیم‌پلی روان از ویژگی‌های این اثر است.

بازی CONCLUSE از همان ابتدا به ساده‌ترین شکل ممکن شروع می‌شود و ادامه‌ای بر یک جستجوی طولانی و سخت سه ساله است. شخصیت مایکل به دنبال همسرش کارولین می‌گردد و در آخرین لحظات فردی ناشناس با وی تماس می‌گیرد و ادعا می‌کند که همسرش را در شهری به نام Hell (جهنم) که در نزدیکی‌های نیویورک آمریکا قرار دارد، مشاهده کرده است. مایکل برای بررسی این ادعا راهی سفری می‌شود و ماجراجویی از همین جا آغاز می‌شود. بازی روایتی بسیار ساده دارد و دیالوگ‌های متنی و راهنمایی‌هایی را در پایین صفحه مشاهده می‌کنیم. اتمسفر و گرافیک بازی نشان دهنده بازی‌های نوستالژیک PS1 است و گیم‌پلی و نحوه حرکت کاراکتر هم دقیقا به همین صورت بازسازی شده است. بازیکنان این پلتفرم می‌توانند این اثر را با همان اتمسفر تجربه کنند و از ثانیه ثانیه بازی لذت ببرند. آن‌چیزی که بازی را به یکی از بهترین بازی های اندروید تبدیل می‌کند، ایجاد ترسی عمیق در دل بازیکنان و استفاده از جزئیات در زمینه صداگذاری‌ها است. ژانر ترس یکی از سخت‌ترین سبک‌های بازی‌ سازی است که سازندگان معمولا به موفقیت خاصی در آن نمی‌رسند. در عین حال CONCLUSE Full توانسته است که این سبک را بشناسد و به جای استفاده از جامپ اسکرهای توخالی به سراغ انداختن ترسی عمیق در خلال اتمسفر خودش رفته است. یقینا چنین کاری با توجه به گرافیک PS1 در آن زمان، بسیار مشهود بوده است و سازندگان راحت‌تر می‌توانستند روی این ترس کار کنند.

CONCLUSE Full

گرافیک بازی CONCLUSE Full از عناصر تک رنگ استفاده کرده است و با توجه به پایین بودن رزولوشن جلوه خوب و منحصربه‌فردی هم داشته است. بیش از ۶۰ پازل در بازی وجود دارد که شامل پیداکردن راه‌های خروج و مسیری است که باید آن را طی کنید. بازی تاکید بیش‌تری روی گیم‌پلی دارد و سعی کرده است که بازیکن را هرچه بیش‌تر با فضای خود درگیر کند. مشاهده افرادی که در یک کوپه قطار خوابشان برده است یا در یک پستوی تاریک جای مشخصی را نگاه می‌کنند، واقعا دلهره‌آور است. صداگذاری عالی و استفاده از نورپردازی خیلی کم هم توانسته است ترسی عالی را در دل مخاطبین بیندازد.

CONCLUSE Full یادآور گرافیک و گیم‌پلی نوستالژیک PS1 است و بازیکنان این پلتفرم می‌توانند ساعتی با آن همراه شوند

یکی از مهم‌ترین وظایف شما در بازی CONCLUSE Full این است که آیتم‌های مخفی بازی را کشف کنید و برای حل پازل‌ها ذخیره‌شان کنید. این آیتم‌ها می‌توانند در چند سرنخ کوچک و بزرگ خلاصه شوند و شامل عناصر دیگر هم باشند. به طور مثال برای بازکردن برخی از درها به چکش و دیگر اقلام نیاز خواهید داشت که پیدا کردن آن‌ها در فضای تاریک بازی واقعا مشکل است. کنترل‌های بازی به سادگی امکان تعامل با محیط را فراهم کرده‌اند و به‌راحتی می‌توانید از عناصر استفاده کنید. دویدن و پریدن از دیگر کارهایی است که می‌توانید در بازی انجام دهید. فصل آخر بازی کوتاه است و در مدت زمان کمی می‌توانید به سرنوشت کارولین پی ببرید.

CONCLUSE Full

بازی به جای استفاده از جامپ اسکرها سعی کرده است که ترس عمیق را در دل داستان خودش قرار دهد

کنترل بازی CONCLUSE Full در طول مسیر دچار تغییر و تحولاتی می‌شود و می‌توانید از چراغ قوه یا دیگر اقلامی که به‌دست می‌آورید، استفاده کنید. دیالوگ‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و سرنخ‌هایی را که پیدا می‌کنید بررسی کنید. با توجه به خط داستانی جذاب بازی، CONCLUSE Full اثری است که تنها به عناصر توخالی ترس متکی نیست و خود داستان می‌تواند به پیش‌زمینه‌ای جذاب بدل شود و ترس واقعی را در دل مخاطب جا بیندازد. کات‌سین‌های بازی به نسبت تجربه کلی گرافیک بالاتری دارند و داستان را چند قدم به جلو پیش می‌برند. در انتها باید متوجه شوید که همسرتان واقعا در این شهر قرار دارد یا اینکه صرفا یک توهم توخالی بوده است. در کل علاقه‌مندانی که می‌خواهند برای ساعتی هم که شده به دنیای پلی استیشن 1 بازگردند، می‌توانند این اثر را تجربه کنند.

بازی CONCLUSE Full می‌تواند برای دقایقی سرگرم کننده باشد و گیم‌پلی‌ای را ارائه کند که مشخصه بازی‌های قدیمی PS1 است. شهر Hell شامل مناطق جدیدی است که باید آن‌ها را کشف کنید و هرچیز مخفی‌ای را که ممکن است به همسر مایکل ربط داشته باشد پیدا کنید. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور برای سیستم عامل اندروید دریافت کنید.

دانلود بازی CONCLUSE Full


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده