// سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل SOMOS؛ پازل‌های رنگی

بازی SOMOS یک چالش جذابی رنگی است که با المان‌های مینیمالیست ارائه شده است و جذابیتش را تا مدت‌ها از دست نمی‌دهد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل SOMOS علاقه مندان به پازل‌های خلاقانه و ذهنی را وارد دنیایی می‌کند که از عناصر مینیمالیستی پر شده است و نوآوری لازم برای خلق لحظات خوب و البته اکشن را دارد. استودیو Alexis Lessard بازی خودش را در سبک اکشن عرضه کرده و سیستم جدید و بسیار جالب توجهی را برای گیمرهای پلتفرم موبایل تدارک دیده است.

با ورود به دنیای بازی اندروید SOMOS و مشاهده عناصر مینیمالیستی و هنری، با یک اثر معمایی روبرو می‌شوید و باید فکر و ذهن خود را به کار بیندازید. اما SOMOS چیزی فراتر از این موارد است و با داشتن المان‌های اکشن و فوق‌العاده سریع، تبدیل به یکی از بهترین بازی های اندروید شده است. در ابتدا بهتر است که از جلوه‌های بصری و گرافیک بازی صحبت کنیم. محیط این اثر به دو نیمه رنگی تقسیم شده است و رفته رفته رنگ‌های مختلف به این دو صفحه پاشیده می‌شوند. دایره‌های مختلف تشکیل دهنده سیستم اصلی بازی هستند و دیگر اشکال هم حکم چالش‌هایی را دارند که باید ذهن شما را به هم بریزند. این بازی روی همین جلوه‌های بصری استوار شده است و باید حواس‌تان به همه چیز باشد. انیمیشن‌ها فوق العاده جذاب هستند و ریتم بازی را سریع‌تر می‌کنند. پس از گرافیک بازی به سیستم گیم‌پلی می‌رسیم که بسیار جذاب طراحی شده است. هر بار که دایره اصلی و بزرگ در یک طرف صفحه قرار دارد، شما باید المان‌های مختلف صفحه روبرویی را از بین ببرید و همزمان هم مراقب باشید که وضعیت دایره بزرگ در صفحه مقابل در حالت ایمن باشد. این دایره در قالب چالش‌‌های مختلف قرار می‌گیرد و به طور مثال نباید بگذارید که دایره‌های کوچک شونده آن را ببلعد یا اینکه تیغه‌های بران به آن برسد. با توجه به چنین روندی جایگاه این دایره بزرگ مدام عوض می‌شود و شما هم باید هر بار المان‌های صفحه روبرویی را نابود کنید و به امتیاز تعیین شده برسید. این مراحل به صورت ماموریت‌هایی هستند و با رسیدن به یک امتیار مشخص می‌توانید در بازی پیشرفت کنید. این روند تا انتها ادامه پیدا می‌کند و چالش‌‌ها و پازل‌های جدید هم به بازی اضافه می‌شوند.

SOMOS

در کنار این چالش‌ها خواهید دید که صفحه بازی آیفون SOMOS از سیاه و سفید به رنگ‌های دیگر نیز تغییر پیدا می‌کند و از حالت یکنواختی خارج می‌شود. اما نکته اصلی مربوط به چالش‌های جذاب بازی است که هرکدام قوانین را تغییر می‌دهند و شما باید به کل آماده یک تقابل جدید باشید. این چالش‌ها چنان خلاقانه هستند که به هیچ وجه خسته‌ کننده نمی‌شوند و شما تا انتها می‌توانید سرگرم شوید. درواقع بازی در هر مرحله یک تجربه تازه از بازی به شما می‌دهد و همه آن‌ها منحصربه‌فرد محسوب می‌شوند. با تکمیل هرکدام از این چالش‌ها می‌توانید به پلات‌های رنگی دیگر بروید و ویژگی‌های جدیدی از بازی را کشف کنید. بازی از دو حالت Endless و Relaxation تشکیل شده است که در حالت اول می‌توانید تا جایی که نیرو دارید امتیاز کسب کنید و در حالت دوم هم مرحله به مرحله جلو خواهید رفت.

تلیفق سبک اکشن و پازل را بار دیگر در بازی SOMOS شاهد هستیم و تجربه خاص و تکرارنشدنی محسوب می‌شود

ریتم بازی در برخی جاها بسیار تند می‌شوند و باید مدام دایره بزرگ را بین دو صفحه حرکت دهید. برخی اوقات پیش می‌آید که به خاطر عدم نابودی دایره بزرگ باید بیخیال کسب امتیاز در صفحه دیگر باشید و صرفا دایره را به این سمت و آن سمت ببرید. این روند به خاطر این است که شما با هر بار ضربه زدن روی صفحه، انگار دستور می‌دهید که دایره بزرگ حرکت کند و این روند در هر حالتی روی خواهد داد؛ پس بهتر است حواس‌تان باشد که دایره در چه وضعیتی قرار دارد. در حالت کلی بازی از اشکال ساده دوبعدی تشکیل شده است که نوعی چالش ذهنی فراهم می‌کند. همواره تلفیق سبک اکشن و معمایی جذابیت‌های خاص خودش را داشته است و بازی SOMOS هم بار دیگر این روند را تکرار می‌کند.

SOMOS

پالت‌های رنگی بیش‌تر به همراه چالش‌های جدید در ادامه به بازی اضافه می‌شوند

در ابتدا باید دقت بیش‌تری به نحوه چینش دایره‌ها و دیگر اشکال بازی SOMOS داشته باشید و سعی کنید که الگوها را تشخیص دهید. این روند بدین خاطر است که روح اصلی بازی را متوجه شوید و هنگام مواجهه با چالش‌های اصلی در مراحل بعدی کار آسان‌تری پیش‌رو داشته باشید. نابودی هرکدام از این اشکال با کشیدن روی صفحه نمایش صورت می‌گیرد و باید مرتب و به‌ همان ترتیب که بازی تعیین می‌کند، این کار را انجام دهید.

بازی SOMOS اثر خلاقانه و جذابی است که باید در آن سرعت عمل داشته باشید و مهم‌تر از آن بتوانید حواس خود را در هر دو طرف صفحه بازی نگه دارید. در ابتدا شما با ریتم کار آشنا می‌شوید و خواهید دید که پایه و اساس بازی بسیار ساده اما همزمان دارای چالش‌های بسیار پیچیده‌ای است. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون SOMOS


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده