نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Cat Stacks؛ برج‌سازی با گربه‌های بامزه

در بازی Cat Stacks، گربه‌ها را روی همدیگر می‌چینید و یک برج بزرگ را می‌سازید! با زومجی و معرفی بازی Cat Stacks همراه باشید.

در این قسمت از معرفی بازی موبایل، روی بازی اندروید و آیفون Cat Stacks، ساخته‌ی استودیو Full Fat دست گذاشته‌ایم و معرفی‌اش می‌کنیم. Cat Stacks یک بازی پازل-محور است که مکانیک‌ها و عمقی که در روندش وجود دارد مخاطبش را برای ساعت‌ها با خود همراه و سرگرم می‌کند. این بازی که معمای آن در حفظ تعادل و ساخت یک برج بلند با کنار هم قرار دادن یک‌سری گربه‌ی بامزه خلاصه می‌شود، روند پیچیده و محتوای بسیار زیادی را قرار نیست به بازیکنانش ارائه کند و حجم کمی هم که دارد این موضوع را تایید می‌کند. منوی بازی هم مثل کلیت آن، پیچیدگی خاصی ندارد و خیلی سریع می‌رود سر اصل مطلب و بازی را شروع می‌کند.

حالا برویم سراغ روند بازی. با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر بیان کردم تقریبا می‌دانید با چه اثری قرار است طرف شوید. بازی خیلی سریع توضیحات به‌شدت ساده‌ی لازم برای درک مکانیک‌های سیالش را ارائه می‌دهد و شما را در جهان خود رها می‌کند. از ابتدا تا پایان هر دست از بازی Cat Stacks، گربه‌هایی را باید از بالای تصویر انتخاب کنید و در پلتفرمی که در پایین صفحه قرار دارد بچینید. برای انتخاب کردن، کشیدن و قرار دادن گربه‌ها شما می‌توانید دو گربه با جثه‌های مختلف را انتخاب کنید. البته که همیشه هم قرار نیست گربه‌ها را کنار هم بچینید و بعضی وقت‌ها هم یک تن‌ماهی و کلاه و مواردی از این دست، سر و کله‌شان پیدا می‌‌شود!

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

درست است که روند بازی و استفاده از مکانیک‌هایش واقعا ساده هستند اما پیشرفت در آن به تمرکز بالایی نیاز دارد و آنقدرها هم ساده نیست! گربه‌هایی که روی هم می‌چینید طبیعتا جثه‌های یکسانی با یکدیگر ندارند و سطحی هم که این موجودات به‌شدت بامزه را رویش قرار می‌دهید زیاد بزرگ نیست.

بازی Cat Stacks با روند چالشی، اعتیادآور و صدالبته گرافیک و طراحی‌های هنری به‌شدت جالبش تا مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد

این محدودیت‌ها تجربه‌ی بازی و پیشرفت در آن را چالشی و سخت می‌کنند. طبیعتا با پیشرفت در بازی و بلندتر شدن ارتفاع برجی که می‌سازید، روند بازی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و با ارسال گربه‌هایی با اندام‌های خاص و متفاوت، شما را بیشتر به‌چالش خواهد کشید.

در کنار تمامی این موارد، یک موتور فیزیک شدیدا قوی را هم قرار بدهید تا میزان سختی روی هم قرار دادن چندین گربه، حفظ تعادل و ساخت یک برج بلند در Cat Stacks برایتان ملموس‌تر شود. با بد چیدن یک گربه و به پایین پرت شدنش شکست خواهید خورد و با هر شکست، یک رکورد ثبت خواهید کرد. رکوردهایی را که ثبت می‌کنید می‌توانید با دیگر بازیکنان و دوستان‌ خود مقایسه کنید و همین روند رکوردزنی و شکست‌ رکورد دیگر بازیکنان یکی از توجیه‌کنندگان روند اعتیادآور بازی است. راستی این را هم بگویم که هر چند ساعت یک‌بار، سازندگان بازی یک‌سری چالش جذاب را برای بازیکنان تعریف می‌کنند که این هم یک دلیل موجه دیگر برای جذابیت بازی است.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

طراحی گربه‌های Cat Stacks اما یکی از مشخصه‌های اصلی‌اش است. بازی در کل از گرافیک و جلوه‌های بصری قابل‌ قبولی بهره می‌برد که طراحی کاراکترها به‌خصوص گربه‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی‌اش است. گربه‌های این بازی به‌قدری بانمک و جذاب طراحی شده‌اند که دوست دارید ساعت‌ها به آن‌ها خیره شوید و کیف کنید! صداگذاری بازی هم در سطح خوبی قرار دارد و بدون ایراد است.

در کل، Cat Stacks اثری معمایی با هسته‌ی حفظ تعادل است که می‌تواند شکاف‌های کوچک زمانی بین کارهای‌ روزمره‌تان را پر کند. این بازی را می‌توانید روی پلتفرم‌های اندروید و iOS تجربه کنید. شما همچنین می‌توانید به صورت ماهیانه و هفتگی معرفی بهترین بازی های اندروید را در سایت زومجی مطالعه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Cat Stacks


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده