// جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵

معرفی بازی Crossgrams؛ کلماتی با حروف بهم ریخته

Crossgrams یک بازی در سبک جدول کلمات با گیم‌پلی و طراحی‌های ساده است که می‌تواند ذهن بازیکنان را برای ساختن کلمات به چالش بکشد. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

حل کردن جدول‌های اطلاعات عمومی و سودوکو یا مرتب کردن حروف بهم ریخته برای ساختن کلمات یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و به چالش کشیدن مغز است. در پلتفرم موبایل نیز بازی‌های زیادی بر اساس این جدول‌ها و پازل‌ها ساخته شده‌اند که با توجه به سادگی بیشتر آنها، گزینه‌های مناسبی برای تجربه روی گوشی‌های هوشمند به نظر می‌رسند. Crossgrams یک بازی پازلی است که با تلفیق کلمه‌سازی و جدول‌های کلمات متقاطع و استفاده از ایده‌ی سودوکو، یک تجربه‌ی کلمه بازی جدید را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. این بازی به طور رایگان برای سیستم‌ عامل iOS عرضه شده است و به طور روزانه پازل‌های جدیدی به آن افزوده می‌شوند. این بازی آيفون حدود ۵۰ مگابایت حجم دارد و مانند دیگر بازی‌های رایگان پلتفرم موبایل، خرید‌های درون برنامه‌ای برای دسترسی به پازل‌های سخت‌تر و خاص در بازی دیده می‌شود.

بازی Crossgrams
بازی Crossgrams
بازی Crossgrams

گیم‌پلی بازی آیفون Crossgrams از ایده‌ی ساده‌ای استفاده می‌کند اما در عمل و زمانی‌ که بازیکنان با پاز‌ل‌ها و تعداد کلمات بالا مواجه شوند، همین ایده ساده، باهوش‌ترین و آماده‌ترین ذهن‌ها را نیز به چالش می‌کشد. مانند هر بازی کلمات دیگری، بازیکنان در این بازی نیز با یک صفحه از حروف بهم ریخته مواجه هستند که باید با مرتب کردن آنها کلمات معنی‌دار و صحیح را بسازند. سازندگان بازی Crossgram با ایجاد یک تغییر کوچک در بازی، توانسته‌اند تجربه‌ی بسیار خاصی به بازیکنان ارائه دهند. بازیکنان در این بازی فقط می‌تواند حروفی که در یک ردیف قرار دارند را به صورت افقی جا به جا کنند تا در ستون و ردیف کلمات را بسازند. کلمات در بازی Crossgrams باید از بالا به پایین و از چپ به راست معنی دار باشند. این مسئله در ابتدا و زمانی که ۳ کلمه در صفحه دیده می‌شود، باعث آسان‌تر شدن بازی می‌شود و شاید به طور تصادفی بازیکنان بتوانند کلمات را بسازند؛ اما وقتی با یک جدول ۱۰ در ۱۰ از حروف بهم ریخته مواجه شوند دیگر عامل شانس از بین می‌رود و بازیکنان باید با استفاده از ذهن خود، پازل‌ را مرتب کنند.

پازل‌های Crossgrams از درجه سختی متعادلی بهره می‌برند و بازیکنان را به مرور با چالش‌های سخت‌تری  رو به رو می‌کنند

کنترل‌‌های بازی Crossgrams بسیار ساده است و بازیکنان می‌توانند با لمس صفحه و کشیدن انگشت در هر جهتی حروف را در هر ردیف جا به جا کنند. یکی از مکانیسم‌های جذابی که در بازی استفاده دیده‌ می‌شود، قابلیت پین کردن حروف است. زمانی که بازیکنان از صحیح بودن یک کلمه و نحوه قرار گیری حروف مطمئن باشند، می‌توانند با دو لمس پیاپی آن حروف را پین کنند و به ادامه‌ی حل جدول بپردازند. همانطور که اشاره شد در بازی پک‌های مختلفی از پازل‌ها و کلمات بهم ریخته در بازی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند با خرید‌های درون برنامه‌ای به آنها دسترسی داشته باشند. اما  چند پک رایگان پازل نیز در بازی وجود داردکه به صورت روزانه هم پازل‌های جدید به آنها اضافه می‌شود.

بازی Crossgrams
بازی Crossgrams
بازی Crossgrams

بازی Crossgrams از لحاظ گرافیکی بسیار ساده عمل کرده تا بازیکنان بتوانند تمام تمرکز خود را روی حروف بهم ریخته و مرتب کردن آنها بگذارند. اما انیمیشن‌های جا به جایی حروف و مرتب سازی آنها به خوبی و روان اجرا می‌شوند و در تجربه‌ی بازی خللی وارد نمی‌کنند. در خرید‌های درون برنامه‌ای بازی، می‌توان تم‌های رنگی مختلفی را برای خریداری کرد که لزوم خاصی برای این کار دیده نمی‌شودو طراحی اصلی بازی بسیار با کیفیت است.موسیقی‌های متن بازی نیز از یک تم پیانویی ساده استفاده می‌کند که باز هم برای تمرکز بازیکنان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اگر از طرفداران بازی‌های پازلی و کلمات بهم ریخته هستید و به دنبال یک تجربه جدید و متفاوت در بین بازی‌های این سبک هستید، Crossgrams یک بازی جدید و هیجان انگیز است که با پازل‌های خود ذهن‌تان را  به چالش خواهد کشید.

دانلود بازی  آيفون و آیپد Crossgrams


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده