// دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی Valleys Between؛ پازل‌های آرامش‌بخش در دل طبیعت

Valleys Between یک بازی پازلی و معمایی متفاوت و جذاب است که با موضوع طبیعت و روند شکل‌گیری چرخه زندگی روی کره‌ی زمین است؛ یک بازی بی انتها که با تجربه‌های قبلی شما در این سبک بسیار متفاوت است.

در سال‌های اخیر بازی‌های بزرگ و AAA زیادی برای پلتفرم موبایل منتشر شده‌‌اند و توانسته‌اند این پلتفرم را به بخش بزرگ و مهمی در صنعت گیم تبدیل کنند. اما همواره پلتفرم موبایل مقصدی خوب برای بازی‌های خاص و مستقل بوده است و هر از چند گاهی انتشار عرضه بازی‌هایی با ایده‌های جدید و متفاوت برای این پلتفرم بوده‌ایم. تنها ساخته‌ی استودیوی Little Lost Fox، یعنی بازی Valleys Between یکی از همین بازی‌ها است که توانسته با دست گذاشتن روی موضوعی مهم و جدی، یک اثر متفاوت برای آيفون و آیپد لقب بگیرد. بازی Valleys Between که برای سیستم‌عامل iOS به طور انحصاری منتشر شده، در اپ‌استور برچسب قیمتی ۲.۹۹ دلاری دارد و حجم آن نیز حدود ۱۸۰ مگابایت است. رایگان نبودن بازی آیفون Valleys Between باعث شده است تا تجربه‌ی بازی توسط تبلیغات پیاپی خدشه‌دار نشود و از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز خبری نیست.

بازی VALLEYS BETWEEN
بازی VALLEYS BETWEEN
بازی VALLEYS BETWEEN

دسته بندی کردن دقیق بازی Valleys Between کار بسیار سختی است. با وجود اینکه این بازی در اپ‌استور در دسته‌ی بازی‌های استراتژی قرار گرفته است، نمی‌توان حضور پر رنگ عناصر از سبک معمایی و پازل را در بازی نادیده گرفت. همچنین Valleys Between یک بازی بی‌ انتها است و بازیکنان باید تا قبل از به اتمام رسیدن جان‌هایشان، سرزمین و دنیای خود را سال‌های زیادی زنده و زیبا نگه دارند و آن را گسترش دهند. گیم‌پلی بازی از ایده‌های جدیدی استفاده می‌کند و ممکن است برای بسیاری از بازیکنان ناآشنا و غریبه به نظر برسد. Valleys Between از آن دسته بازی‌هایی است که باید آن را سر فرصت و با حوصله و صبر فراوان تجربه کرد تا بتوان از آن لذت برد و نمی‌تواند برای پر کردن اوقات فراغت کوتاه و بازی کردن با عجله و سرعت بالا گزینه‌ی خوبی باشد. بازیکنان در این بازی آيفون یک صفحه‌ی پنج در پنج روبه‌روی خود می‌بینند و باید با دستورات لمسی مانند کشیدن انگشت به بالا و پایین به ساخت، گسترش و تکامل دنیای خود بپردازند. در این صفحه‌ ۲۵ شِش ضلعی جا می‌گیرند که می‌تواند محلی برای قرار گیری زمین، گیاهان، روستایی کوچک و دیگر مواردی که در بازی حضور دارند، باشند. بازیکنان باید برای ثبت رکورد بالا که در بازی با «تعداد سال» سنجیده می‌شود، دنیای خود را از گسترش دهند و با ترکیب آيتم‌هایی مانند درختان با هم، جنگل‌ها را بسازند و این دنیا را زنده نگه دارند.

بازی Valleys Between یک تجربه‌ی جدید از لحاظ گیم‌پلی به شمار می‌رود و طراحی‌های آن نیز بسیار زیبا و خاص هستند

همانطور که اشاره شد، بازی Valleys Between از گیم‌پلی سخت و جدیدی استفاده می‌کند و بازیکنان باید با صبر و حوصله‌ی کامل به مدیریت دنیای خود بپردازند. در مسیر گسترش دادن این دنیا، بازیکنان با خطرات مختلفی مانند آتش سوزی و آفت‌ها مواجه می‌شوند که کار آنها را سخت‌تر نیز می‌کند. بازی در عین سادگی از محتوای بسیار زیادی مانند حضور گیاهان و حیوانات مختلف بهره می‌برد و تجربه‌ی آن برای بازیکنان بسیار تازه و لذت‌بخش خواهد بود.

در بخش گرافیکی و تجربه‌ی بصری بازی Valleys Between، همانطور که در شات‌های بازی دیده‌ می‌شود، سازندگان سنگ تمام گذاشته‌اند و اثری زیبا و چشم نواز را به مخاطبین ارائه داده‌‌اند. این بازی یکی از بهترین گرافیک‌های هنری را در بین بازی‌های پلتفرم موبایل دارد و تجربه‌ی آن برای تمامی بازیکنان لذت‌بخش است. طراحی‌های زیبا در تمامی بخش‌ها حرف اول را می‌زنند و خبر از یک اثر خوش ساخت می‌دهند. با وجود توجه به کوچک‌ترین جزییات و ساختن یک دنیای کاملا زنده که در آن چرخه‌ی شب و روز، چرخش فصول و حتی رشد و پیری درختان در پس زمینه‌ی بازی رعایت شده است، بازی حجم مناسب و کمی دارد که نشان دهنده‌ی بهینه سازی خوب این اثر توسط سازندگان است. در بخش صداگذاری و موسیقی متن نیز یک تجربه‌ی بی‌‌نظیر در انتظار بازیکنان است و تجربه‌ی بازی با هدفون و شنیدن موسیقی‌های آرامش بخش در حال تماشای دنیای خود، اتفاقی ناب و درجه یک است.

بازی VALLEYS BETWEEN
بازی VALLEYS BETWEEN
بازی VALLEYS BETWEEN

بازی Valleys Between یک اثر متفاوت، زیبا و جدی است که با تاکید روی نقش مهم طبیعت و اشاره به نقش تخریب کننده‌ی انسان در محیط زیست حیوانات و گیاهان، در عین سرگرم کنندگی پیامی مهم را نیز برای مخاطبین خود به همراه دارد؛ پیامی که امروزه با آلودگی هوا و محیط زیست حیوانات و موجودات زنده‌ی دیگر از هر زمان دیگری مهم‌تر و جدی‌تر است.

دانلود بازی آیفون Valleys Between


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده