نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Humbug؛ یک پازل سرگرم کننده

Humbug، یک بازی فکری جالب با گیم پلی‌ خلاقانه است که هوش و مهارت‌تان در حل پازل را به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

سبک پازل یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در میان بازیکنان پلتفرم موبایل است. بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌هایی که ممکن است در طول روز داشته باشند، ترجیح می‌دهند تا به سراغ بازی‌های آرکید فکری یا پازل بروند تا اوقات فراغت اندک خود در طول روز را با حل کردن معماهای سرگرم کننده اما کوتاه، پر کنند. بازی اندروید و آیفون Humbug که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم، یک بازی پازل با کیفیت است که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای چنین افرادی باشد.

محیط هر مرحله از بازی Humbug، از یک سری خانه‌های مربعی شکل تشکیل شده است که با چینش‌های مختلفی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. روی تعدادی از این مربع‌ها، ستاره‌های زرد رنگی قرار گرفته‌اند. شما به عنوان بازیکن وظیفه دارید تا در هر مرحله، حشراتی که کنترل‌شان در اختیارتان است را به خانه‌های حاوی ستاره برسانید. اگر چه که روی کاغذ و در نگاه اول ممکن است این کار آسان به نظر برسد اما در عمل به هیچ وجه این گونه نیست. علاوه بر چینش‌های متنوع خانه‌ها، موانعی که بر سر راه حشرات قرار می‌گیرند نیز درجه‌ی دشواری هر مرحله از بازی را افزایش می‌دهند. اما مهم‌ترین عاملی که باعث سخت شدن بازی شده، نحوه‌ی حرکت منحصر به فرد هر یک حشرات است.

با تکمیل هر مرحله ۳۰ عدد سکه به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد

برای حرکت دادن هر کدام از حشرات کافی است تا انگشت خود را روی آن نگه دارید و سپس در جهت مورد نظرتان، آن را روی صفحه نمایش گوشی بکشید. اما همانطور که اشاره شد، هر کدام از حشرات موجود در بازی به نحو متفاوتی روی خانه‌ها حرکت می‌کنند. به طور مثال کفشدوزک‌ها در یک نوبت حداکثر می‌توانند دو خانه حرکت کنند اما عنکبوت‌ها تا زمانی که مانعی بر سر راه‌شان نباشد به حرکت خود ادامه می‌دهند. ملخ‌ها نیز با این که در هر نوبت تنها یک خانه حرکت می‌کنند اما توانایی پرش از روی موانع مختلف را دارند. در هر مرحله از بازی، تعداد حرکت‌هایی که می‌توانید انجام بدهید، در بالای صفحه گوشی به شما نشان داده می‌شود. شما باید با در نظر گرفتن نحوه‌ی حرکت هر کدام از حشرات، جوری حرکات خود را در بازی انجام دهید تا در پایان، ضمن رساندن حشرات به ستاره‌ها، تعداد حرکات‌تان از رقمی که در ابتدای هر مرحله به شما نشان داده می‌شود، بیشتر نباشد. در صورت انجام این کار در پایان هر مرحله به عنوان جایزه، ۳۰ عدد سکه دریافت خواهید کرد. به کمک این سکه‌ها می‌توانید در مراحلی که به مشکل بر خورده‌اید با دادن ۲۵۰ سکه، راهنمایی‌هایی را جهت حل پازل آن مراحل دریافت کنید. همچنین اگر در صورت دریافت راهنمایی باز هم نتوانستید آن مرحله را پشت سر بگذارید، می‌توانید با پرداخت ۶۰۰ سکه، به مرحله بعد بروید و مرحله‌ای که از پس آن بر نیامده بودید را رها کنید. بازی Humbug دارای ۱۰۰ مرحله است که مراحل اولیه آن آسان هستند و بیشتر جنبه‌ی آموزشی دارند، اما رفته رفته با گذراندن مراحل مختلف، بر درجه‌ی سختی بازی نیز افزوده می‌شود. خوشبختانه این افزایش سختی به صورت تدریجی است تا بازیکنان نیز فرصت داشته باشند مهارت‌هایشان را در حل پازل‌های بازی افزایش دهند.

Humbug یک بازی فکری سرگرم کننده است که به واسطه‌ی گیم‌پلی خلاقانه‌اش می‌تواند چند روزی شما را به خود مشغول کند. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. اگر به دنبال یک بازی پازل جدید می‌گردید تا به وسیله‌ی آن توانایی‌های‌تان را در حل معما بسنجید، Humbug می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Humbug


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده