// چهار شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Soul Chase؛ شاول نایت در ظاهری جدید

بازی موبایل Soul Chase یک بازی اکشن پلتفرمر پیکسلی است که سازنده برای جذاب نشان دادن آن از بازی Shovel Knight الهام گرفته است. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در معرفی بازی موبایل امروز، به‌سراغ یک بازی اکشن پلتفرمر با طراحی‌های پیکسلی و خاطره‌انگیز رفته‌ایم. بازی‌ای که سعی دارد با الهام‌گیری از بازی‌های موفق این سبک، تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز را در دسترس کاربران قرار بدهد. بازی اندروید Soul Chase، ساخته استودیو Harambert، یک بازی پلتفرمر دو بعدی است که سازنده از بازی Shovel Knight برای ساخت این بازی مستقل الهام گرفته است. داستان بازی موبایل Soul Chase روایتگر سرزمینی است که توسط غول‌ها و موجودات اهریمنی تسخیر شده و شما در نقش شوالیه‌ای قوی باید غول‌ها را از بین ببرید. در این راه قهرمان داستان هیچ سلاح یا قدرت خاصی ندارد و برای نابودی دشمنان و آزادسازی سرزمینش، تن به یک معامله می‌دهد. در جریان معامله‌ی قهرمان بازی با یک جادوگر، کاراکتر بازی ویژگی جنگیدن را کسب می‌کند، اما اگر بخوابد، روح خود را از دست می‌دهد.

بازی موبایل Soul Chase

تیم سازنده سعی کرده است با اعمال چالش‌های مختلف، شرایط بازی کردن را برای بازیکنان سخت و دلنشین کند

تیم سازنده با استفاده از این ایده، گیم‌پلی و مراحل بازی را طراحی کرده است. بازی موبایل Soul Chase فاقد بخش تمرینی است، اما در منوی اصلی قسمتی تعبیه شده است تا بازیکنان نحوه‌ی هدایت شوالیه بازی و ضربه‌زدن با او را یاد بگیرند. در سمت چپ صفحه نمایش دو دکمه برای هدایت شوالیه به چپ و راست تعبیه شده است و در سمت راست، دو دکمه‌ی دیگر قرار دارند که برای پریدن و ضربه‌زدن طراحی شده‌اند. از طرفی بازی اندروید Soul Chase دارای سه مرحله است که هر مرحله هفت سطح مختلف را به خود اختصاص داده است. در این میان یک سری چالش هم برای بازیکنان در نظر گرفته شده است تا بازیکنان به‌چالش کشیده شوند و بدانند که پشت سرگذاشتن سطح‌های بازی اصلا کار راحتی نیست. در بخش داستان بازی نوشته شد که اگر بخوابید، روح خود را از دست می‌دهید. در واقع زمانی که می‌خوابید، روح‌تان از بدن‌تان خارج می‌شود و باید به‌سرعت آن را پس بگیرید وگرنه Game Over می‌شوید. حال در هر مرحله این ویژگی با شکل و شمایل متفاوتی به تصویر کشیده می‌شود و بازیکنان باید روح خود را در حالی به‌دست بیاورند که در هر محیط غول‌ها و ارواح قصد نابودی شما را دارند. در ابتدا شاید فکر کنید که انجام این مورد کار ساده‌ای است، اما ساختار کلاسیک بازی سبب شده است که Soul Chase به یکی از بازی‌های اکشن پلتفرمر چالش‌برانگیز و در عین حال جذاب تبدیل شود.

بازیکنان در دهکده‌ی بازی و از طریق سکه‌هایی که به‌دست می‌آورند، می‌توانند شوالیه را بیش از پیش قوی‌تر کنند

چالش بعدی که بازیکنان باید به آن توجه داشته باشند، نوار سلامت محدود است که در ابتدا، سه قلب دارید که با ضربه خوردن، از بین می‌روند. در کنار این مورد، یک جان کلی (Lives) دارید که با هر بار مردن (پس از تمام شدن نوار سلامت محدودتان)، از تعدادش کم می‌شود. به‌عبارتی در هر سطح پس از سه بار ضربه‌ خوردن، کشته می‌شوید و به اول سطح مورد نظر بر می‌گردید. همچنین یکی از جان‌های کلی شما هم کم می‌شود. با تمام شدن تعداد جان‌های شوالیه، کلا Game Over می‌شوید و به نقطه‌ی اول بازی بر می‌گردید. سازنده از این موارد استفاده کرده است تا بازیکنان دقت خود را افزایش دهند، اما هرقدر که به انتهای جان خود نزدیک می‌شوید، استرس و اشتباهات شما هم افزایش پیدا می‌کند. البته در این میان اشاره کنم که اگر یکی از مراحل را پشت سر گذاشته باشید و در مرحله‌ی بعد جان شما صفر شود، پیشرفت کلی شما از بین نخواهد رفت و فقط به ابتدای مرحله‌ای که در آن بوده‌اید، باز می‌گردید.

بازی موبایل Soul Chase

در کنار تمامی این موارد استودیو Harambert یک دهکده را در بازی تعبیه کرده است که در آن بازیکنان می‌توانند سلاح‌های جدیدی را خریداری کنند یا نحوه‌ی ضربه‌زدن خود را بهبود ببخشند، زیرا در طول بازی پس از هر بار ضربه‌زدن، چند ثانیه باید صبر کنید تا بتوانید مجددا به دشمنان ضربه وارد کنید. حال اگر در طول نبردهای‌تان به درستی این کار را انجام ندهید، آسیب می‌بینید. همچنین بازیکنان می‌توانند نوار سلامت خود را هم افزایش دهند. در پایان هر مرحله هم یک باس‌فایت برای بازیکنان تدارک دیده شده است که طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارند. با تمام این تفاسیر بازی اندروید Soul Chase را می‌توان یک بازی اکشن پلتفرمر جذاب با داستانی قابل قبول دانست که به‌واسطه‌ی طراحی‌های پیکسلی و خاطره‌انگیزش، سعی دارد مخاطبان بازی‌های موبایل را سرگرم کند.

دانلود بازی اندروید Soul Chase: Retro Action Pixel Platformer


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده