// یکشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۴

معرفی بازی F1 Mobile Racing؛ هیجان فرمول یک

F1 Mobile Racing یکی از بهترین‌ بازی‌های مسابقه‌ای و اتومبیلرانی با موضوع مسابقات فرمول یک است که به طور رسمی لایسنس شده است. با معرفی این بازی خوش ساخت در زومجی همراه باشید.

ساختن یک بازی موبایل که هم از لحاظ سرگرمی و هم از لحاظ جدی و چالش برانگیز بودن در سطح خوبی قرار داشته باشد، کار بسیار سختی است. با توجه به محدودیت‌های پلتفرم موبایل، بازی‌های AAA و بزرگی که برای این پلتفرم ساخته‌ می‌شوند نیاز به رعایت هر دو بخش سرگرمی و جدی بودن دارند. جدیدترین ساخته استودیوی Codemasters که سابقه خوبی در ساخت بازی‌های اتومبیل رانی و مسابقه‌ای دارد، تلاش بسیار زیادی در این زمینه می‌کند و تا حدود زیادی نیز در این زمینه موفق است. F1 Mobile Racing یک بازی مسابقه‌ای فرمول یک است که با کسب لایسنس رسمی این مسابقات توانسته گام بزرگی در زمینه اثبات کیفیت بالای خود بردارد. این بازی در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌ iOS عرضه شده است و طبق اعلام سایت رسمی اثر، بازی برای اندروید در حال توسعه است و به زودی منتشر خواهد شد. این بازی آیفون در اپ‌استور به طور رایگان قابل دانلود است و توانسته به امتیاز ۴.۳ ستاره از ۵ ستاره دست پیدا کند. این بازی برای آیفون و آیپد حدود ۸۴۰ مگابایت حجم دارد که با توجه به محتوای بازی و گرافیک بالای آن، حجم مناسبی به حساب می‌آید.

گرافیک F1 Mobile Racing بسیار خیره کننده و درجه یک است

در بازی F1 Mobile Racing گیم پلی شباهتی انکار نشدنی به بازی‌های قبلی این استودیو و سایر بازی‌های مسابقه‌ای دارد. کنترل‌های بازی بسیار خوب طراحی شده‌اند و به خوبی حس رانندگی و مسابقه دادن ماشین‌های فرمول یک را منتقل می‌کنند. سنگینی ماشین‌ها در پیچ‌ و خم‌های مسیرهای بازی به خوبی حس می‌شود و گیم‌پلی بازی با اینکه خالی از ایده‌های جدید است، کماکان درگیر کننده و بسیار جذاب است. مسیرهای بازی به دقت و با جزئیات بسیار بالایی طراحی شده‌اند و رعایت این جزئیات در بازی مدیون لایسنس کامل بازی توسط فرمول یک است. این لایسنس شامل ۱۰ تیم و ۲۰ راننده‌ی فعال فصل اخیر مسابقات فرمول یک مانند سباستین وتل و لوییس همیلتون که از قهرمانان و نام‌آشنایان این ورزش به حساب می‌آیند، می‌شود که تاثیری انکار نشدنی در جذابیت و هیجان بازی دارد. در بازی می‌توان کم کم از سطوح پایین‌تر فرمول یک شروع به بازی کرد و تا سطح قهرمانان و رانندگان درجه یک این ورزش پیشرفت کرد.

همچنین در بازی می‌توان از بین پیوستن به یکی از تیم‌های رسمی فرمول یک و ساختن و ارتقای ماشین فرمول یک خود انتخاب کرد و به انجام بازی پرداخت. علاوه بر بخش تک نفره، بخش آنلاین و مولتی پلیر بازی هم بسیار پررنگ است و مسابقات آنلاین آن و هیجان مسابقه دادن با بازیکنان مختلف از سراسر دنیا بسیار خاص و جذاب است. به نوعی بخش تک نفره بیشتر برای تمرین و ارتقای مهارت رانندگی یک ماشین فرمول یک است و تمرکز اصلی بازی، روی بخش آنلاین آن است.

F1 Mobile Racing

گرافیک بازی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به نوعی نقطه قوت اصلی بازی به شمار می‌رود. جزئيات تمامی بخش‌های بازی در بهترین سطح ممکن است و تمامی ماشین‌ها و مسیرهای آن بسیار باکیفیت و پر جزئيات هستند. در بخش شخصی سازی هم بازی بسیار متنوع عمل می‌کند و دست بازیکنان برای ساخت اتومبیل خاص خود باز است. صداگذاری بخش‌های مختلف مسابقات و منوها نیز بسیار دقیق و صحیح انجام شده و تجربه‌ی بازی با هدفون بسیار لذت‌بخش و خاص است.

در زمینه کنترل‌ها هم دو حالت استفاده از سنسور‌های حرکتی گوشی هوشمند و لمس دو سمت صفحه نمایشگر گوشی در اختیار بازیکنان قرار دارد. البته در ابتدای بازی و برای آشنایی بیشتر بازیکنان حالت کمکی نیز در نظر گرفته شده که به ترمز گرفتن سر پیچ‌ها و انتخاب مسیر درست برای بردن هر مسابقه خلاصه می‌شود.

F1 Mobile Racing

F1 Mobile Racing ایده‌های بزرگی را در سر می‌پروراند و تا حد زیادی هم به این ایده‌ها جامه عمل می‌پوشاند اما نمی‌توان منکر حضور ایرادهایی که به تجربه این بازی خوش ساخت و درجه یک آسیب می‌زنند، شد. حتی با داشتن ارتباط اینترنت پایدار ایراد‌هایی در سیستم ایجاد مسابقات (Match-Making) بازی دیده می‌شود که برای یک بازی آنلاین، نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود. البته این بازی هنوز در نسخه‌های اولیه به سر می‌برد و سازندگان می‌توانند با ارائه آپدیت‌هایی به رفع ایراد‌های بازی بپردازند.

دانلود بازی آیفون و آیپد F1 Mobile Racing


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده