نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Monorama؛ بازی اعداد

Monorama‏، یک بازی جالب و کم حجم است که با الگو برداری از سودوکو و افزودن یک سری ویژگی‌های اضافه، موفق شده تا نوع جدیدی از بازی با اعداد را برای بازیکنانش ارائه کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

اگر از کسانی باشید که علی رغم گسترش رسانه‌های مجازی هنوز هم ترجیح می‌دهند اخبار مختلف را از طریق روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های نوشتاری دریافت کنند، حتما با جداول سودوکو موجود در روزنامه‌ها و مجله‌ها نیز آشنا هستید. سودوکو مخفف یک عبارت ژاپنی به معنای «اعداد باید تنها باشند» است. جدول متداول سودوکو، یک جدول ۹x۹ است که از کنار هم قرار گرفتن ۹ جدول کوچک‌تر تشکیل می‌شود. قانون بازی به این شکل است که بازیکن می‌بایست خانه‌های خالی موجود در جدول را به گونه‌ای پر کند که اعداد ۱ تا ۹ بدون تکرار در هر جدول کوچک و نیز در هر سطر و ستون، قرار بگیرند. گیم پلی بازی اندروید و آیفون Monorama که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت، اگر چه مشخصاً سودوکو نیست اما شباهت‌های فروانی به سودوکو دارد.

بر خلاف سودوکو در بازی Monorama خبری از یک جدول مربعی شکل نیست اما قانون بازی درست مثل قانون سودوکو است؛ در هر مرحله با یک صفحه‌ی شطرنجی روبه‌رو می‌شوید که می‌بایست خانه‌های خالی آن را با جاگذرای اعداد مناسب در آن‌ها پر کنید. نحوه‌ی قرارگیری این اعداد باید به گونه‌ای باشد که در هر سطر و ستون، اعداد تکراری قرار نگرفته باشند. تا اینجا ممکن است فکر کنید که بازی تفاوتی با سودوکو نداشته باشد اما در حقیقت این‌گونه نیست. چیزی که این بازی را از سودوکو متمایز می‌کند، نحوه پر کردن خانه‌های خالی به کمک خانه‌های از پیش پر شده است؛ در هر مرحله تعدادی از خانه‌ها با یک سری اعداد به صورت پیش فرض پر شده‌اند. برای قرار دادن اعداد در خانه‌های خالی، بازیکن می‌بایست انگشت خود را روی یکی از خانه‌های پر شده قرار دهد و سپس این انگشت را در طول مسیری که می‌خواهد خانه‌های آن را پر کند، بکشد. در صورت انجام این کار، اعداد به ترتیب از بزرگ به کوچک در خانه‌های آن مسیر، قرار می‌گیرند. چنین محدودیتی در جدوال سودوکو وجود ندارد. به طور مثال اگر بخواهید فرضاً عدد ۲ را در یکی از خانه‌های جدول سودوکو قرار دهید، تنها کافی است تا این عدد را در آن خانه بنویسید اما در بازی Monorama برای قرار دادن عدد ۲ در یک خانه، حتماً می‌بایست در یکی از چهار خانه همسایه، عدد ۳ وجود داشته باشد تا شما به کمک کشیدن انگشت‌تان روی عدد ۳، عدد ۲ را در خانه‌ی مد نظرتان تولید کنید در واقع می‌توان گفت که هر عدد در بازی Monorama تنها به کمک عدد بزرگ‌تر از خودش تولید می‌شود در حالی که در جداول سودوکو، این گونه نیست.

قانون بازی درست مثل قانون سودوکو است

اگر از کسانی باشید که پیش از این تجربه‌ی حل کردن جدوال سودوکو را داشته‌اند، در هنگام شروع بازی Monorama، خیلی زود به گیم پلی بازی عادت خواهید کرد اما اگر تاکنون به سراغ جدوال سودوکو نرفته‌اید، ممکن است در ابتدا حل کردن پازل‌های Monorama کمی برای‌تان دشوار باشد اما رفته رفته با گذراندن چند مرحله‌ی ابتدایی، قلق کار دست‌تان خواهد آمد و به تدریج مهارت‌تان در حل کردن پازل‌های بازی، افزایش پیدا می‌کند.

Monorama، یک بازی پازل مبتنی بر اعداد است که شباهت‌های فراوانی به سودوکو دارد. اگر به دنبال یک بازی فکری برای به چالش کشیدن ذهن خود می‌گردید، Monorama می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای‌تان باشد. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده که برای دریافت آن تنها کافی است تا از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان وارد شوید و آن را به رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Monorama


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده