نویسنده: پیمان مرادی
// پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی Column؛ یک بازی کژوال مناسب برای گذراندن وقت

Column، یک بازی کژوال ساده و کم حجم است که علاوه بر سرگرم کردن، دقت و سرعت عمل بازیکن را هم به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

 بازی‌های کژوال تک لمسی، از جمله بازی‌های مناسب برای افرادی هستند که در طول روز اوقات فراغت کمی دارند و صرفاً به دنبال بازی‌هایی هستند که هر از چند گاهی، در حد چند دقیقه آن‌ها را سرگرم کنند. بدون شک وقتی صحبت از بازی‌های پازل و کژوال برای پلتفرم موبایل می‌شود، همگی به یاد بازی‌های موفق استودیوی کچاپ (Ketchapp) می‌افتیم. استودیو کچاپ در این چند سال اخیر آن قدر بازی خوب و اعتیادآور ساخته است که حتی کسانی که به بازی کردن با گوشی موبایل خود عادت ندارند هم نام این استودیو یا دست‌کم نام برخی از بازی‌های آن را شنیده‌اند. موفقیت بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو، باعث شده تا سایر بازی‌سازان پلتفرم موبایل هم به ساختن بازی‌های کژوال مشابه بازی‌های کچاپ روی بیاورند. بازی آیفون و آیپد Column یکی از همین بازی‌ها است که به لحاظ اعتیادآور بودن، درست مثل بازی‌های استودیو کچاپ عمل می‌کند.

Column یک بازی تک لمسی رکوردی است که گیم پلی آن بر مبنای به چالش کشیدن دقت و سرعت عمل بازیکن طراحی شده است. شما در این بازی صاحب یک سازه نیمه کاره به شکل یک ستون هستید که می‌بایست با لمس به موقع صفحه نمایش گوشی، پله به پله طول آن را افزایش دهید و در نهایت آن را تکمیل کنید. بازی دارای ۱۲ مرحله است که در هر مرحله، ستونی که می‌بایست آن را تکمیل کنید در پایین صفحه نمایش قرار می‌گیرد و از بالا، یک صفحه مربعی شکل به فاصله زمانی هر چند ثانیه یک بار، به سمت پایین سقوط می‌کند. شما به عنوان بازیکن باید در همان لحظه‌ای که صفحه در حال گذر از سطح مقطع ستون است، صفحه گوشی را لمس کنید تا این صفحه روی ستون نصب شود و به این شکل، ارتفاع ستون افزایش یابد. در هر مرحله پس از آن که تمامی صفحات را با موفقیت به ستون خود اضافه کردید، در انتها یک هرم را نیز به عنوان حسن ختام ساختمان‌تان، به روی آن نصب می‌کنید تا بدین ترتیب آن مرحله را پایان دهید و به سراغ مرحله‌ی بعد بروید.

گیم پلی بازی کاملا مبتنی بر سرعت عمل است

علاوه بر حالتی که در بالا گفته شد، گیم پلی بازی دارای دو حالت دیگر هم است؛ حالت دوم گیم پلی بازی درست مثل حالت اول است با این تفاوت که به جای تکمیل ساختمان، بازی حالت رکوردی به خود می‌گیرد یعنی با هر بار نصب صفحه روی ستون، یک امتیاز به امتیازات‌تان افزوده می‌شود و این روند ادامه میابد تا جایی که اشتباه کنید و در لحظه مناسب موفق به لمس صفحه نمایش نشوید که در این صورت بازی را خواهید باخت و فرصت بهبود رکوردتان را از دست می‌دهید. اما حالت سوم گیم پلی هم به شکل رکوردی است، منتهی این بار حرکت صفحه از بالا به سمت پایین نخواهد بود بلکه صفحه به صورت افقی در دو جهت چپ و راست در حرکت است و این بار می‌بایست در لحظه‌ای صفحه گوشی را لمس کنید، که صفحه‌ی مربعی شکل درست در بالای سطح مقطع ستون قرار دارد که در این صورت این صفحه به طور خودکار به ساختمان ستون‌تان افزوده می‌شود و بدین شکل رکوردتان بهبود پیدا می‌کند. همانطور که گفته شد گیم پلی بازی کاملا مبتنی بر سرعت عمل است؛ در هر سه حالت بازی، می‌بایست طبق یک زمانبندی دقیق، درست در لحظه‌ی مناسب، صفحه گوشی را لمس کنید. ممکن است در ابتدای امر انجام این کار کمی برای‌تان سخت باشد اما رفته رفته به سرعت حرکت صفحه‌ها در بازی عادت می‌کنید و به قول معروف قلق بازی دست‌تان خواهد آمد.

Column یک بازی کژوال تک لمسی است که به واسطه‌ی گیم پلی اعتیادآوری که دارد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال بازی‌های رکوردی کم حجم می‌گردند تا به وسیله‌ی آن‌ها اوقات فراغت خود را پر کنند. این بازی فعلاً تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده که برای دریافت آن می‌توانید از طریق لینک زیر به اپ استور وارد شوید و آن را به رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی آیفون و آیپد Column


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده