نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل NarcoBall؛ یک بازی ساده اما اعتیادآور

NarcoBall، یک بازی کژوال با ایده‌ای بسیار ساده است که به طرز غیر قابل انتظاری، موفق می‌شود تا بازیکنانش را به خود معتاد کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی مار (Snake) گوشی‌های قدیمی نوکیا را می‌توان یکی از اولین بازی‌های ساخته شده برای پلتفرم موبایل دانست؛ این بازی از ایده‌ای ساده اما به شدت اعتیادآوری برخوردار بود که تقربیاً تمامی کسانی را که صاحب این گوشی‌ها بودند، برای ساعت‌ها وادار به بازی کردن می‌کرد. امروزه با توجه به پیشرفت سخت افزاری گوشی‌های هوشمند، کم‌تر شاهد انتشار بازی‌های کژوال کم حجم برای پلتفرم موبایل هستیم اما هنوز هم اگر هر از چند گاهی سری به اپ استور یا پلی استور بزنید، می‌توانید یکی دو مورد بازی کژوال خوب برای گذراندن اوقات فراغت کوتاه‌تان در طول روز پیدا کنید. بازی اندروید و آیفون NarcoBall، یکی از همین معدود بازی‌ها است که در عین سادگی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت‌تان باشد.

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردم، بازی NarcoBall دارای ایده‌ی بسیار ساده‌ای است؛ شما به عنوان بازیکن کنترل یک توپ را در اختیار دارید که می‌بایست از برخورد آن با موانع گوناگونی که در بازی وجود دارند، جلوگیری کنید. NarcoBall یک بازی تک لمسی است؛ به این معنی که گیم پلی آن تنها با لمس صفحه توسط یک انگشت هم قابل بازی است. با هر بار لمس کردن صفحه، توپ مسیرش را به صورت ساعتگرد عوض می‌کند؛ یعنی اگر حرکت توپ رو به جلو باشد، با لمس اول، توپ مسیرش را به سمت راست تغییر می‌دهد و در صورت لمس دوباره، توپ رو به عقب شروع به حرکت می‌کند. در نظر داشته باشید که حرکت دوربین همواره رو به جلو است پس اگر بیش از حد توپ را در جهت عقب در حرکت نگه دارید، توپ در اثر برخورد با کادر پایین صفحه، متلاشی می‌شود و بازی را خواهید باخت. این موضوع در مورد حاشیه بالا و همچنین دو جهت چپ و راست نیز صدق می‌کند. بنابراین همواره باید تلاش کنید علاوه بر پرهیز از برخورد با موانع، توپ را نیز همواره در کادر صفحه نمایش نگه دارید.

با هر بار لمس صفحه، توپ به صورت ساعتگرد تغییر مسیر خواهد داد.

اما موانعی که از آن‌ها حرف می‌زنیم، در واقع مکعب‌های رنگارنگی هستند که به صورت تصادفی در مسیر قرار گرفته‌اند. NarcoBall یک بازی رکوردی است؛ یعنی این بازی هم همانند بازی قدیمی مار (Snake)، پایان مشخصی ندارد و هدف بازیکن فقط می‌تواند ثبت رکوردهای بهتر در بازی باشد. در ابتدای امر که بازی را آغاز می‌کنید، تعداد موانعی که بر سر راه‌تان ظاهر خواهند شد، کم است اما به تدریج هر بیشتر در بازی دوام بیاورید یا به عبارتی رکوردتان بهتر شود، تعداد موانع موجود در مسیر نیز افزایش پیدا می‌کند تا جایی که بالاخره تسلیم شوید و بازی را ببازید. اما در مسیر، علاوه بر موانعی که گفته شد، یک سری سکه‌های طلایی رنگ نیز وجود دارند که در صورت جمع آوری‌شان، می‌توانید آن‌ها را به دو منظور خرج کنید؛ اول این که به هنگام برخورد با یک مانع و باخت بازی، می‌توانید با پرداخت ۱۰۰ سکه یا مشاهده‌ی یک تبلیغ، بازی را از همان جا که باخته بودید، ادامه دهید و رکوردتان را بهبود ببخشید. کاربرد دوم سکه‌ها نیز امکان خرید توپ‌های جدید به وسیله‌ی آن‌ها است تا بدین شکل، بازی را هر چند وقت یکبار از یکنواختی خارج کنید و کمی تنوع به محیط آن اضافه کنید.

NarcoBall یک بازی تفننی است که به کمک گیم پلی ساده اما اعتیادآور خود می‌تواند بازیکنانی را که به دنبال یک بازی ساده و کم حجم می‌گردند، سرگرم کند. این بازی که مدت زیادی هم از انتشار آن نمی‌گذرد، به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. برای دریافت NarcoBall می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان وارد شوید و آن را به رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون NarcoBall


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده