نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل New Star Manager: مدیریت یک باشگاه فوتبال

New Star Manager، بازی جالبی است که امکان تجربه‌ی مدیریت یک باشگاه فوتبال را برای علاقه‌مندان این رشته ورزشی فراهم می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بدون شک می‌توان فوتبال را محبوب‌ترین رشته‌ی ورزشی در سراسر جهان دانست. از ابتدای ظهور بازی‌های ویدیویی، شبیه سازهای فوتبال همواره جایگاه ویژه‌ای در میان گیمرها داشته‌اند؛ FIFA و PES دو نمونه‌ی موفق از این شبیه سازها هستند که هر ساله با ارائه‌ی یک نسخه‌ی جدید، میلیون‌ها بازیکن را در سرتاسر دنیا پای کنسول‌های بازی خود نگه می‌دارند. اما هر چقدر که بازی‌های فوتبالی روی کنسول‌ها و پی سی موفق ظاهر شده‌اند، به همان اندازه روی پلتفرم موبایل ناموفق بوده‌اند. شاید اصلی‌ترین دلیل این موضوع را به‌توان کوچک بودن صفحه گوشی موبایل و عادت نداشتن بازیکنان به بازی کردن با صفحات لمسی دانست. همین موضوع باعث شده تا بازی سازان پلتفرم موبایل به جای ساخت شبیه ساز، بیشتر به ساختن بازی‌هایی با محوریت مربی‌گری یا مدیریت باشگاه روی بیاورند. بازی اندروید و آیفون New Star Manager نیز یکی از همین بازی‌ها است که از قضا می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های فوتبالی منتشر شده برای پلتفرم موبایل دانست.

New Star Manager

با آغاز بازی، کنترل کامل یک باشگاه فوتبال به نام New Star در اختیارتان قرار داده می‌شود؛ از چیدن ترکیب برای هر مسابقه گرفته تا استعدادیابی و فعالیت در نقل انتقالات، همگی تحت کنترل شما خواهند بود. به طور کلی می‌توان گیم پلی بازی را به دو بخش تقسیم کرد؛ تصمیماتی که در حین مسابقه می‌گیرید و فعالیت‌هایی که پیش از شروع هر مسابقه انجام می‌دهید. در حین مسابقه می‌بایست با زیر نظر گرفتن بازی، مثل یک مربی واقعی با توجه به شرایط مسابقه، تغییر تاکتیک بدهید یا این که بازیکنانی را که خسته شده‌اند با بازیکنان ذخیره تعویض کنید. زمانی که مالکیت توپ در دست حریف باشد شما کار خاصی را انجام نمی‌دهید اما در هنگامی که توپ در اختیار تیم شما باشد، بازی به شما این اختیار را می‌دهد تا مطابق میل خودتان حمله‌های‌تان را طرح ریزی کنید؛ برای انجام این کار می‌بایست از کنترل‌هایی که در بازی تعبیه شده‌اند استفاده کنید؛ به طور مثال برای پاس دادن تنها کافی است تا بازیکن مقصد را لمس کنید و برای شوت کردن نیز می‌توانید بازیکن صاحب توپ را لمس کرده و سپس به کمک فلش قرمز رنگی که در جلویش ظاهر می‌شود، جهت شوت را تعیین کنید اما اگر بخواهید صرفا حرکت با توپ انجام بدهید، می‌بایست انگشت خود را کمی بیشتر روی صفحه بکشید تا رنگ فلش از قرمز به سبز تغییر پیدا کند و پس از آن بازیکن همراه با توپ در جهت فلش شروع به حرکت کند.

New Star Manager

ساختمان‌های موجود در بازی هر کدام وظیفه‌ی خاصی را بر عهده دارند

اما گیم پلی این بازی موبایل در خارج از مستطیل سبز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. با پول‌هایی که به عنوان پاداش برد در هر مسابقه از طرف هیئت مدیره و اسپانسرها دریافت می‌کنید، می‌توانید تجهیزات و ساختمان‌های مختلفی را برای باشگاه خود تهیه کنید یا این که وارد بازار نقل و انتقالات شوید و بازیکن‌های مورد نظر خود را خریداری کنید. ساختمان‌های موجود در بازی هر کدام وظیفه‌ی خاصی را بر عهده دارند؛ به طور مثال ساختمان استعدادیابی وظیفه‌ی پیدا کردن بازیکن‌های ارزان اما با استعداد را بر عهده دارد و ساختمان درمانی وظیفه دارد تا بازیکن‌های مصدوم را هر چه سریعتر برای رسیدن به مسابقات آماده کند. برای هر کدام از این ساختمان‌ها نیز می‌توانید یک سرپرست یا مربی از بازار مربیان استخدام کنید تا کارایی آن‌ها را افزایش دهید. بازی دارای یک سیستم کارتی هم است؛ پس از پایان هر مسابقه می‌بایست از میان کارت‌های مخصوص به هر ساختمان، تنها یکی را انتخاب کنید. این کارت‌ها با توجه به این که از کدام ساختمان باشند، می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را به تیم‌تان اضافه کنند. به طور مثال به کمک کارت‌های باشگاه‌ بدن‌سازی می‌توانید قدرت یا سرعت بازیکنان دلخواه‌تان را افزایش دهید. البته هر چند وقت یک بار، هيئت مدیره اهدافی را برای باشگاه تعیین می‌کند که در صورت دستیابی به آن‌ها، کارت‌هایی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. به طور مثال یکی از کارت‌هایی که به طور متناوب از هیئت مدیره دریافت می‌کنید، کارت Team-Talk است که به شما امکان می‌دهد تا پیش از شروع مسابقه یا بین دو نیمه با بازیکنان‌تان صحبت کنید و با روحیه دادن به آن‌ها انرژی‌شان را برای ادامه مسابقه افزایش دهید. در مجموع می‌توان گفت که تعداد آیتم‌های خارج از مسابقه آنقدر زیاد هست تا بازیکن را درست مثل زمانی که در حال انجام یک مسابقه است، سرگرم نگه دارد.

New Star Manager

 بازی مدیریت فوتبال New Star Manager، بازی سرگرم کننده‌ای است که در آن بازیکنان می‌توانند کنترل کامل یک باشگاه فوتبال را به دست بگیرند و با اتخاذ تصمیم‌های مناسب آن را توسعه دهند. در پایان فصل هم درست مثل تیم‌های واقعی ورزش فوتبال، لذت قهرمانی را تجربه کنند. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است که برای دریافت آن می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان وارد شوید و آن را به رایگان دانلود و تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون New Star Manager


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده