// دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape؛ حل معماهای عجیب در جهانی مرموز

بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape اثری معمایی است که بازیکنان در نقش یک کارآگاه قرار می‌گیرند و باید معماهای مرموز بازی را حل کنند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

بازی‌های موبایل فکری یکی از پایه‌های ثابت پلتفرم موبایل به حساب می‌آیند. معمولا استودیوهای بازیسازی سعی می‌کنند با ساخت بازی‌های موبایل پازل محور، معماهای تازه و جدیدی را در دسترس مخاطبان قرار بدهند و این وسط، یک داستان معمولی و کلیشه‌ای نیز قرار می‌دهند تا معماها برای مخاطب معنا داشته باشند. در این قسمت از معرفی بازی موبایل، به سراغ بازی یک بازی معمایی با شکل و شمایلی متفاوت و جدید رفته‌ایم. بازی اندروید Stranger Cases: A Mystery Escape، ساخته استودیو Snapbreak، اثری معمایی و پازل محور با روایت داستانی ساده است تا بازیکن وارد جهان بازی و حل کردن معماها شود. داستان بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape روایت‌گر داستان کارآگاهی است که پرونده‌های عجیب و غریبی را از موکل‌هایی مرموز قبول می‌کند. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که یک دانشمند به سراغ کارآگاه داستان می‌آید و از وی می‌خواهد تا پهپاد گمشده‌اش را پیدا کند! پس از کمی جست‌وجو پهپاد را در بلای یک ساختمان پیدا می‌کنید؛ اما برای سیدن به پشت بام و برداشتن پهپاد، باید سایر طبقات را پشت سر بگذارید که هرکدام داستان مخصوص به خودشان را دارند.

بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape

معماهای بازی پیچیده نیستند و چالش خاصی ندارند اما، همچنان حل کردن آن‌ها لذت بخش است

به عبارتی گیم‌پلی بازی از ۱۵ مرحله مجزا تشکیل شده است که این ۱۵ مرحله، ۱۵ طبقه ساختمان مورد نظر هستند و شما با حل کردن معمای هر طبقه، راه خود را برای رسیدن به پشت بام و برداشتن پهپاد هموارتر می‌کنید. البته در این میان به این نکته اشاره کنم که تنها هشت مرحله از ۱۵ مرحله بازی اندروید Stranger Cases: A Mystery Escape رایگان است و مابقی را باید خریداری کنید. مرحله‌ای اول حکم بخش تمرینی را دارد و سیستم بازی به خوبی نحوه حل کردن معماها را به بازیکن یاد می‌دهد. از آن جایی که با یک بازی معمایی طرف هستیم، باید در هر مرحله یک معما را حل کنید؛ به عبارتی هر مرحله یک معمای اصلی دارد که برای رسیدن به آن باید معماهای کوچک‌تری را حل کنید که به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند. معمولا در بازی‌های پازل محور نوع طراحی‌های معماها و نحوه حل کردن‌شان مورد مهمی است و تیم سازنده بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape معماهای این بازی را به شکلی طراحی کرده‌اند که بازیکنان دچار مشکل نشوند؛ از نظر درجه سختی معماهای بازی Stranger Cases: A Mystery Escape آن طور که باید و شاید بازیکنان را به چالش نمی‌کشد؛ اما با تمام این گفته‌ها جذابیت خاصی دارند و بازیکنان جذب حل کردن‌شان می‌شوند. از این نوع طراحی می‌توان به این نتیجه رسید که استودیو Snapbreak سعی دارد از طریق بازیم وبایل Stranger Cases: A Mystery Escape تمامی اقشار پلتفرم موبایل را به خود جذب کند و تازه وارد‌ها بتوانند تجربه‌ی خوبی را کسب کنند.

بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape

با این حال بازی یک سیستم راهنما و حل کردن معما هم دارد. در حالت عادی بازیکنان ۱۰ پوینت دارند که برای هر کمک گرفتن از سیستم راهنمای بازی، یک پوینت از دست می‌دهید؛ همچنین می‌توانید یک معما را به صورت کامل حل کنید (در این روش معماهای کوچک بازی قابل حل هستند) که در این حالت پنج پوینت از شما کم می‌شود. پس از تمام شدن پوینت‌هایتان اگر قصد دریافت پوینت داشتید، باید به سراغ ویدیوهای تبلیغاتی بازی بروید و با تماشا کردن‌شان، پوینت کسب کنید. یکی از مشکلات بازی موبایل Stranger Cases: A Mystery Escape، ویدیوهای تبلیغاتی هستند. پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله، به اجبار باید یک ویدیو تبلیغاتی را تماشا کنید. البته در این میان به این نکته اشاره کنم که پس از خرید بازی، بخش تبلیغات از بازی حذف می‌شوند. یکی از مواردی که باعث شده بازی اندروید Stranger Cases: A Mystery Escape به یک بازی خاص تبدیل شود، گرافیک و طراحی بازی است. در بخش گرافیک Stranger Cases: A Mystery Escape تماما از طراحی‌های دستی استفاده شده است؛ طراحی‌هایی که این روزها کمتر شاهد آن هستیم و حس و حال خوبی به بازی بخشیده است. در انتها اگر به دنبال یک بازی کارآگاهی پازل محور هستید، بازی اندروید Stranger Cases: A Mystery Escape می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد که از نظر زمانی چهار الی پنج ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.

دانلود بازی اندروید Stranger Cases: A Mystery Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده