نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴

معرفی بازی موبایل Math and Sorcery؛ ریاضی و جادوگری

Math and Sorcery، بازی جالبی است که سرعت عمل‌تان را در انجام اعمال چهارگانه‌ی ریاضی به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

یکی از علومی که از بچگی تقریباً همه‌مان با آن مشکل داریم، ریاضی است. اگر چه که ریاضیات علمی بسیار کاربردی است اما در عین حال سختی آن باعث می‌شود تا اکثرمان از زیر بار یادگیری‌اش شانه خالی کنیم. بازی اندروید و آیفون Math and Sorcery فرصت مناسبی را فراهم کرده تا برای یک بار هم که شده اعمال ریاضی را نه از روی اجبار بلکه برای سرگرم شدن انجام دهیم و از علم شیرین ریاضی لذت ببریم!

سازندگان بازی Math and Sorcery تصمیم گرفته‌اند تا به واسطه‌ی ترکیب علم ریاضی با یک دنیای فانتزی، بازی نقش آفرینی سرگرم کننده‌ای را بسازند که به طرز غیر قابل انتظاری موفق به معتاد کردن بازیکن به خود می‌شود. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصیتی شرور به نام Count Mathula، کتاب اسرارآمیزِ ریاضی و جادوگری را می‌دزدد تا به وسیله‌ی آن اهداف شوم خود را محقق کند. حال این وظیفه شما است تا به عنوان بازیکن وارد عمل شوید و با انواع و اقسام موجودات پلیدی که تحت فرمان او هستند، روبه‌رو شوید و آن‌ها را شکست دهید.

افزایش درجه‌ی سختی مراحل به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد

بازی از محیط‌های مختلفی تشکیل می‌شود که هر کدام از آن‌ها هم مراحل متعددی را در خود جای داده‌اند. گیم پلی بازی بر پایه چهار عمل اصلی ریاضی شکل گرفته است؛ در هر مرحله از بازی با تعدادی از دشمنان‌تان روبه‌رو خواهید شد و با آن‌ها وارد نبرد می‌شوید. سیستم نبردهای بازی به صورت نوبتی است؛ در ابتدا این شما هستید که با لمس کلید Attack به دشمنان‌تان حمله می‌کنید و سپس آن‌ها نیز متقابلاً به شما حمله خواهند کرد. پس از لمس کلید Attack منوی کوچکی در پایین صفحه باز خواهد شد که در آن یک سوال ریاضی متشکل از اعمال چهارگانه‌ی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم وجود دارد. در هر نوبتِ حمله، زمان کمی در حد چند ثانیه در اختیارتان قرار داده می‌شود تا طی آن به سوالات پاسخ دهید. هر چه تعداد سوال بیشتری را در طول این زمان حل کنید، حمله‌تان نیز قوی‌تر خواهد بود. در هر نوبت حمله می‌توانید با لمس چند دشمن به صورت یکجا به همه‌ی آن‌ها آسیب بزنید اما برای انجام این کار باید سوالات به مراتب سخت‌تری از حد معمول را حل کنید. با پیروزی در هر نبرد، آیتم‌های گوناگونی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید؛ مهم‌ترین آیتم در بازی، Scrolls یا کتیبه‌هایی هستند که برای شروع هر نبرد باید تعداد مشخصی از آن‌ها را به عنوان ورودی پرداخت کنید. با کمک معجون یا Potions نیز می‌توانید سلامتی خود را در هنگام نبرد بازیابی کنید. سایر آیتم‌های بازی در هنگام ارتقا دادن همراهانتان در نبرد به کمک‌تان می‌آیند؛ در هر نبرد می‌توانید حیواناتی را به عنوان همراه با خود به نبرد ببرید که هر کدام از آن‌ها به نوعی یکی از قابلیت‌های‌تان را تقویت می‌کنند. به طور مثال برخی از آن‌ها مقدار آسیب حمله‌های‌تان را افزایش می‌دهند و برخی دیگر مقدار سلامتی‌تان را زیاد می‌کنند. در مراحل ابتدایی بازی، سوالاتی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، اغلب ساده و پیش‌پا افتاده هستند اما رفته رفته بر درجه‌ی سختی سوالات نیز افزوده می‌شود؛ این افزایش سختی به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد تا بازیکن نیز مهارت‌های خود در پاسخ دادن به سوال‌ها را به مرور تقویت کند.

Math and Sorcery، یک بازی جالب و سرگرم کننده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید مهارت‌های خود را در انجام اعمال ریاضی محک بزنید. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. برای تجربه و دانلود این بازی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان بروید و Math and Sorcery را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Math and Sorcery


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده