// سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل Lightseekers؛ جست و جو کنندکان روشنایی

بازی موبایل Lightseekers یک بازی کارتی تمام آنلاین است که نوآوری‌های خاص خودش را دارد و مخاطبان را سرگرم می‌کند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در چند سال اخیر بازی‌های کارتی رشد پیدا کرده‌اند و دلیل این افزایش بازی‌های کارتی نیز علاقه‌ی کاربران به این دسته از بازی‌ها و موفقیت آثاری نظیر Hearthstone است. از این رو سازنده‌های بازی‌های موبایل به سمت این سبک کشیده شده‌اند تا بازی‌های مختص به خودشان را عرضه کنند. بازی اندروید و آیفون Lightseekers، ساخته استودیو PlayFusion، یکی از همان بازی‌های موبایل است که می‌خواهد جای خود را در میان بازی‌های اسم و رسم دار این سبک پیدا کند. بازی موبایل Lightseekers شاید در حد و اندازه بازی‌هایی نظیر Hearthstone یا The Elder Scrolls: Legends نباشد؛ اما تجربه‌ای متفاوت و دلچسب را در دسترس مخاطب قرار می‌دهد. Lightseekers فاقد بخش داستانی است و در همان ابتدا شما را وارد گیم‌پلی می‌کند.

بازی موبایل Lightseekers

برای اینکه در مبارزات بتوانید پیروز میدان باشید، باید از استراتژی‌های متفاوتی استفاده کنید و با توجه به حرکت حریف، حرکت بعدی خود را انجام بدهید

با شروع بازی موبایل Lightseekers، بخش تمرینی را مشاهده می‌کنید؛ جایی که نحوه بازی کردن به شما آموزش داده می‌شود. در دنیای Lightseekers رهبران مختلفی قرار دارند که هرکدام کارت‌های مخصوص به خودشان را دارند. حال در جریان این بازی در ابتدا شما در نقش یکی از رهبران قرار می‌گیرید تا نحوه بازی کردن به شما آموزش داده شود. هر کارت یک المان مخصوص به خودش را دارد که در بالای کارت نمایش داده شده است. همچنین در بخش توضیحات به مخاطب گفته شده است که کارت مورد نظر چه تاثیری روی بازی می‌گذارد و چه نقشی دارد؛ به عبارتی اگر کارت‌های شما از دسته Buffها باشند، کارت‌هایی هستند که سیستم دفاعی یا تهاجمی شما را قوی‌تر می‌کنند. برای مثال بعضی از کارت‌ها میزان آسیبی را که به شما وارد می‌شود کاهش می‌دهد یا بعضی دیگر میزان آسیب رسانی کارت‌‌های دیگر به فرمانده حریف را بیشتر می‌کنند. در کنار کارت‌های تقویت کننده، کارت‌های تهاجمی و تدافعی قرار دارند که این نوع کارت‌ها همانطور که از اسم‌شان مشخص است، وظیفه بهبود نوار سلامت و آسیب رساندن به حریف را بر عهده دارند. البته در این میان به این مورد اشاره کنم که بعضی از کارت‌های بازی، ترکیبی از کارت‌های تهاجمی و تدافعی هستند؛ برای مثال کارت‌هایی را می‌بینید که در کنار آسیب رساندن به حریف، فرمانده‌تان را Heal می‌کنند.

سیستم Matchmaking بازی با توجه به لول بازیکنان تعبیه شده است و هرقدر سطح‌تان بالاتر برود، با بازیکنان قوی‌تری روبه‌رو می‌شوید

در کنار تمامی موارد گفته شده، دو دسته دیگر از کارت‌ها در بازی اندروید و آیفون Lightseekers قرار دارند که باعث تنوع و نوآوری در این بازی شده‌اند. اولین دسته از کارت‌های خاص در بازی Lightseekers، کارت‌های چند المانی هستند. حال نحوه استفاده و کارکرد کارت‌های چند المانی به چه شکل است؟ برای استفاده از این کارت‌ها باید کارت‌هایی با المان‌های مورد نظر را داشته باشید و در ادامه با ترکیب آن‌ها، جواز استفاده از کارت اصلی به بازیکن داده می‌شود. کارت‌های چند المانی نیز می‌توانند در دسته کارت‌های تدافعی، تهاجمی یا تقویت کننده قرار بگیرند. دومین دسته از کارت‌های خاص بازی اندروید و آیفون Lightseekers، کارت‌های چند کاره هستند. البته این کارت‌ها با کارت‌های ترکیبی تهاجمی و تدافعی متفاوت است. در کارت‌های ترکیبی تهاجمی و تدافعی، بازیکنان هم می‌توانستند از ویژگی آسیب رساندن استفاده کنند و هم اینکه قادر به استفاده از ویژگی تدافعی کارت مورد نظر بودند و نیازی نبود شرط‌های هر دو عملکرد را رعایت کنید؛ این در حالی است که کارت‌های چند کاره، یک سری پیش نیاز دارند. برای مثال یکی از کارت‌ها بدین شکل کار می‌کند که در حالت کلی مثبت چهار آسیب به حریف وارد می‌کند؛ حال اگر قبل از استفاده از این کارت خود را Heal کرده باشید، میزان آسیب از چهار به هشت تغییر پیدا می‌کند. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند که در هر نبرد خود از استراتژی و سیستم‌ بازی کردن متفاوتی استفاده کنید؛ زیرا بازی اندروید و آیفون Lightseekers یک بازی تمام آنلاین است و با بازیکن‌هایی رقابت می‌کنید که همانند خودتان از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

بازی موبایل Lightseekers

رفته رفته با انجام نبردهای بیشتر، می‌توانید خود را لول‌آپ کنید و با دریافت صندوق‌های بیشتر، کارت‌های جدیدتری را کسب می‌کنید. با اینکه گفته شد بازی موبایل Lightseekers یک بازی کاملا آنلاین است، اما این گفته بدین معنا نیست که Lightseekers فاقد بخش آفلاین باشد. در واقع بخش آفلاین این بازی با نام Practice به مخاطب معرفی می‌شود و شامل نبردهایی با تمام فرمانده‌های بازی است. رفته رفته چالش هر نبرد بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند و هوش مصنوعی همانند یک بازیکن واقعی با شما مبارزه خواهد کرد؛ از این رو هوش مصنوعی مقابل هر حرکت شما، یک ضد حرکت استفاده می‌کند و باید خودتان را برای هر حرکتی آماده کنید.

پیشنهاد می‌کنم قبل از ورود به مسابقات Casual و مسابقات Ranked بخش چندنفره بازی Lightseekers، تمامی مراحل Practice را پشت سر بگذارید. اولین دلیل برای این گفته، لول‌آپ شدن و دریافت کارت‌های بهتر و قوی‌تر است. دومین مورد که مورد مهمی به حساب می‌آید، این است که می‌توانید فرمانده‌های بازی و ست کارت‌های‌شان را آزاد کنید تا از آن‌ها در نبرد‌های آنلاین استفاده کنید. طبیعتا هرقدر جلوتر بروید، کارت‌های فرمانده‌ها قوی‌تر می‌شوند و می‌توانند کمک حالت شما در بخش آنلاین باشند. با تمام این تفاسیر اگر علاقه‌ای به استفاده از کارت‌های هر فرمانده نداشتید، می‌توانید میز کارت مخصوص به خودتان را بچینید، که در این بخش قادر به استفاده از کارت‌های تمامی فرمانده‌ها هستید و یک میز شخصی‌سازی شده به حساب می‌آید. در این میان باید به این مورد اشاره کنم که برای آزادسازی کارت‌های جدیدی که در طول بازی کسب می‌کنید (کارت‌هایی که جزو زیر مجموعه‌های هیچکدام از فرمانده‌های بازی نیستند)، باید آن‌ها را بسازید. ساخت و ساز در بازی نیازمند استفاده از یک آیتم خاص است که دو راه برای به دست آوردن آن وجود دارد؛ اولین راه متوسل شدن به پرداخت‌های درون برنامه‌ای و دومین راه، بازی کردن و لول‌آپ شدن است. در انتها بازی موبایل Lightseekers با اینکه شما را تا حدی در بخش استفاده از میز شخصی‌سازی شده محدود می‌کند؛ اما تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را در دسترس کاربران قرار می‌دهد؛ تجربه‌ای که به لطف سیستم Matchmaking مناسب بازی، شما را از رقابت کردن با سایرین خسته نمی‌کند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Lightseekers


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده