// سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Color Snake: چالش مار رنگی

بازی موبایل Color Snake یکی از سخت‌ترین بازی‌های استودیو کچاپ است که تمرکز و سرعت‌عمل بالایی را از بازیکنان طلب می‌کند. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Color Snake ساخته استویو کچاپ (Ketchapp) اثری است که باری دیگر در سبک آرکید رکوردزنی ارائه شده است و بازیکنان را به چالش دعوت می‌کند. تفاوتی که این بازی اندروید و آیفون با دیگر آثار این استودیو دارد، در شدت سختی بسیار بالای آن است و حتما باید مهارت خود را با تجربه مکرر این اثر بالا ببرید تا بتوانید به رکوردهای بهتر دست یابید.

استودیو کچاپ از همان ابتدای تاسیس خود، نشان داد که چقدر می‌تواند از ایده‌های ساده، بازی‌هایی شدیدا اعتیادآور طراحی کند و سرگرمی‌ دم‌دستی و ارزانی را برای بازیکنان پلتفرم موبایل فراهم آورد. این بازی‌ها عموما دارای گیم‌پلی ساده‌ای هستند و چالش چندان سختی هم محسوب نمی‌شوند. اما در بین همه آثاری که این استودیو معمولا با سبک و سیاق خاصی منتشر کرده است، آثاری هم هستند که شدیدا سخت و چالش‌برانگیز محسوب می‌شوند و بازیکن از همان ابتدا دچار مشکل می‌شود. Color Snake دقیقا یکی از همان آثار است که شاید در ابتدا سهل و آسان به نظر برسد، اما باطن بسیار سختی دارد و تمرکز و دقت بسیاری را طلب می‌کند. بازی حال و هوای کلاسیک بازی اسنیک معروف را دارد و باید کنترل یک مار را برعهده بگیرید. تفاوت این اثر با اسنیک معروف، در رنگارنگ بودن آن است و این موضوع تنها به خاطر ظاهر زیباتر نیست. وقتی که کنترل مار را برعهده می‌گیرید و به سمت بالا حرکت می‌کنید، موانع به صورت اشکال دوبعدی ساکن و متحرک، روبروی شما ظاهر می‌شوند و باید از آنها عبور کنید.

Color Snake
Color Snake
Color Snake

هر کدام از اشکال رنگ مخصوصی دارند و اگر این رنگ‌ها با رنگ بدن مار یکسان باشد، می‌توانید با آن برخورد کنید و امتیازش را کسب کنید. دقیقا این ریتم تا انتها ادامه می‌یابد و بازیکن، تنها مجاز به شکستن بلوک‌هایی است که رنگ یکسانی با خودش داشته باشد. این مار با برخورد به نوار باریکی که هر چند متر یک‌بار ظاهر می‌شود، تغییر رنگ پیدا می‌کند و حتما باید حواس‌تان به این موارد جمع باشد. این تغییر رنگ‌ها گاها با اشکال روبرویی فاصله بسیار اندکی دارد و سرعت عمل بسیار بالای بازیکنان را طلب می‌کند. شاید این ریتم در ابتدا برای‌تان آسان به نظر برسد، اما تنها با تجربه بازی است که چالش سخت آن را درک می‌کنید. کنترل مار بسیار روان و راحت است و عکس العمل‌های سریع، به خوبی در بازی قابل پیاده شدن هستند. باید تا می‌توانید از رنگ‌های دیگر اجتناب کنید و به اشکالی با رنگ مشابه و بزرگتر برخورد کنید. فاصله نزدیک اشکال به هم‌دیگر، باعث حساسیت در عبور از کنار آن‌ها می‌شود و بازیکن باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشد.

این‌بار قرار است اسنیک کلاسیک‌مان را با شکل و شمایل رنگارنگی مشاهده کنیم

بخش سفارشی سازی بازی به قوت خودش باقی است و با کسب سکه‌های بیش‌تر، می‌توانید به سفارشی سازی بازی خود بپردازید و از مارهای زیباتر و با نقش و نگار منحصربفرد استفاده کنید. سازندگان در طراحی موانع، از پویایی کامل استفاده کرده‌اند و سعی کرده‌اند که زیبایی بصری بازی در کنار سرعت گیم‌پلی، حفظ شود. اما در کنار حالت رکوردزنی، مراحل خاصی از بازی هم هستند که به صورت متناهی ارائه شده‌اند و دارای پایان مشخصی هستند. با به پایان بردن این قبیل از مراحل، سکه‌های بیش‌تری را کسب می‌کنید. این مراحل تنوع جالبی دارند و هر کدام درخواست‌کننده ماموریت خاصی از شما هستند. این اثر حکم زنگ تفریح بسیار مفرحی دارد که می‌توانید با یک دست آن را تجربه کنید و برای مدت کوتاهی، گذران وقت را احساس نکنید. بازی‌های کچاپ عموما چنین هستند و قرار نیست که ذهن شما را درگیر کنند. سرعت و تمرکز مهمترین عواملی هستند که به آن نیاز دارید و می‌توانید هر زمان رکوردهای بهتری را برای خود ثبت کنید. بوسترهای قدرت در طول مسیر وجود دارند و کمک می‌کنند که برای چند ثانیه کوتاه، موانع را در نوردید و محدودیت رنگی نداشته باشید.

Color Snake
Color Snake
Color Snake
گول ظاهر آسان بازی را نخورید، Color Snake یک گیم‌پلی سخت و چالش‌انگیز برای‌تان خواهد داشت

بدین ترتیب، Color Snake توانسته است که یک هیجان کلاسیک و البته مشکل را برای بازیکنان داشته باشد و ارائه‌کننده یکی از ارزشمندترین بازی‌های استودیو کچاپ باشد. اگر نگاه دقیق‌تری به بازی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که ایده بازی چقدر ساده و عمومی‌ است. این ایده ساده با کمی خلاقیت تلفیق شده است و نتیجه آن جذب میلیون‌ها بازیکن به سمت خودش بوده است. تمرکز فکری و به خاطر سپردن رنگ‌های استفاده شده در اشکال، باعث می‌شود که ذهن‌تان به کار بیفتد و در چند وجه متفاوت تمرکز خود را حفظ کنید.

بازی Color Snake نشان می‌دهد که ایده‌های ساده دلیلی بر دست کم گرفتن آن‌ها نیست و کچاپ با ارائه یک اثر با چالش‌های بسیار سخت، دوباره هنر خود را در استفاده درست از ایده‌های خلاقانه نشان داده است. ظواهر خبر از یک بازی تکراری با گیم‌پلی ساده می‌دهند؛ اما اصلا این‌طور نیست و وقتی به بطن ماجرا وارد می‌شوید، چالش‌های سخت این مار رنگارنگ شما را غرق خواهد کرد. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Color Snake


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده