// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Battleheart Legacy: میراث جنگجوی قلب‌ها

در بازی موبایل Battleheart Legacy شخصیت دلخواه خود را بسازید و او را به بهترین قهرمان دنیا تبدیل کنید. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

در دومین مقاله‌ برای معرفی ‌سری بازی‌های نقش‌ آفرینی موفق Battleheart به سراغ نسخه Legacy این سری رفته‌ایم که در اوج شباهت به نسخه‌‌ی اول، تفاوت‌های بسیار جدی و عمیقی هم بین این دو دیده می‌شود. Mika Mobile، سازنده سری Battleheart و Zombieville توانسته نقاط قوت نسخه‌ی اول را به خوبی بهبود ببخشد و ایراد‌های آن را هم تا حد زیادی رفع کند. این بازی که دو سال پس از نسخه‌ی اول و در سال ۲۰۱۳ برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید منتشر شده، از ارزش تکرار بالایی برخوردار است و طرفداران نسخه‌ی اصلی نیز از این نسخه استقبال خوبی کردند. نسخه‌ی Legacy توانسته موفقیت بازی قبل را در جلب رضایت بازیکنان تکرار کند و در گوگل‌پلی نمره‌ی عالی ۴.۵ ستاره از ۵ ستاره را کسب کند.

بازی BAttleheart Legacy

در بازی اندروید Battleheart Legacy، هر بازیکن می‌تواند شخصیت خود را بسازد و هر مسیری را که می‌خواهد در پیش بگیرد. انتخاب دیالوگ و نحوه‌ی برخورد کاراکتر بازی از ویژگی‌های تازه‌ی آن به شمار می‌رود و در نسخه‌ی اول وجود نداشت. این ویژگی تاثیر زیادی در تفاوت تجربه‌ی هر بازیکن از بازی و بالا بردن ارزش تکرار آن داشته است. نحوه‌ی برخورد با NPCهای بازی (شخصیت‌های غیرقابل بازی)  بسیار در روند بازی موثر است و ممکن است بازیکن به خاطر انتخاب یک دیالوگ، یک ماموریت جانبی اضافی به دست بیاورد یا ممکن است که راه جدیدتر و کم خطرتری برای انجام ماموریت کشف کند. دیگر تفاوت عمده نسخه‌ی Legacy با نسخه اصلی، تعداد کاراکتر‌های تحت کنترل است. در بازی‌ اصلی همان‌طور که در مقاله‌ی معرفی آن اشاره شد، بازیکن کنترل یک تیم ۴ نفره‌ با قدرت‌های مختلف را در اختیار دارد اما در نسخه‌ی Legacy این عدد به یک کاهش پیدا کرده است. اما این تغییر به معنای کاهش هیجان گیم‌پلی بازی نیست و امکان ساختن و پرورش شخصیت به طور کامل و وجود تنوع بسیار زیاد در این زمینه به خوبی کاهش تعداد کاراکتر‌ها را جبران کرده است.

Battleheart Legacy با حفظ نقاط قوت نسخه‌ی اول و رفع ایراد‌های آن پیشرفت بسیار خوبی داشته است

دوربین بازی هم از نمای بغل به نمایی تقریبا سه بعدی تغییر کرده که همسو با پیشرفت گرافیکی بازی است و در نبردهای سخت بسیار کارآمدتر از دوربین نسخه‌ی قبل است. تجربه‌ی نبرد‌های همزمان روی گوشی‌های هوشمند، از دیگر اتفاقات خاص این بازی است که هیجان آن را دوچندان کرده است. سیستم کنترل بازی کماکان از روش خلاقانه بازی قبل پیروی می‌کند و در بخش‌هایی مانند دویدن و فرار به بلوغ بیشتر هم رسیده و به راحتی ‌می‌توان میدان‌های شلوغ نبرد بازی را کنترل کرد.

بازی BAttleheart Legacy

همانطور که در تصاویر گیم‌پلی بازی مشخص است، گرافیک بازی پیشرفت زیادی کرده و کیفیت بافت‌ها بسیار بهتر از قبل به نظر می‌رسد. سری Battleheart با پیشرفت گرافیکی و تغییر زاویه خود توانست بیش از پیش در میان بازیکنان بدرخشد و نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. از لحاظ فنی انیمیشن‌های بازی بسیار روان و زیبا به تصویر کشیده شده‌اند و تیم سازنده توانسته افکت‌های دوبعدی بازی اصلی را به دنیای سه بعدی نسخه‌ی Legacy بیاورد. تنوع آیتم‌های  شخصی سازی کاراکتر تحت کنترل، محیط‌ها و نقشه نسبتا بزرگ بازی بسیار بالا است و بازیکنان می‌توانند به گشت و گذار در نقشه بازی بپردازند.

ماموریت‌های بازی هم بسیار خوب طراحی شده‌اند و هم در خود ماموریت‌ها و هم در نحوه انجام دادن ماموریت‌ها تنوع خوبی دیده می‌شود که این امر مانع از تکراری شدن بازی پس از گذشت زمان می‌شود. انتخاب‌ها در بازی Battleheart Legacy بسیار تاثیر‌گذار طراحی شده‌اند و این مسئله باعث شده تا تجربه‌ی هر بازیکن خاص خودش باشد و حتی پس از پایان بازی دوباره مسیر تازه‌ای را برای پیشرفت و ساخت کاراکتر تحت کنترل در پیش بگیرد. کلاس‌های مختلف شخصیت‌ها در نسخه‌ی اول جای خود را به یک آمار از قدرت‌های مختلف کاراکتر داده‌اند و هر بازیکن می‌تواند با تمرکز بر بخش‌های مختلف کاراکتر خاص خود را بسازد و بازی دست بازیکنان را در این زمینه کاملا باز گذاشته است.

بازی BAttleheart Legacy

دومین نسخه‌ی بازی Battleheart با نام Legacy جزو یکی از بهترین بازی‌ها در زمان عرضه خود و یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های نقش آفرینی در پلتفرم گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. BH: Legacy از آن دسته بازی‌هایی به شمار می‌رود که طرفداران بازی‌های نقش آفرینی باید آن را تجربه کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Battleheart Legacy


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده