// سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل پاپالند: فرار کله‌ها؛ نبرد گلوله‌ها و کله‌های کاغذی

بازی موبایل ایرانی پاپالند: فرار کله‌ها یکی از خلاقانه‌ترین و زیباترین گرافیک‌های‌ هنری را که تا به حال در یک بازی موبایل دیده‌اید، تقدیم مخاطبش می‌کند.

گاهی اوقات برخی ویژگی‌های یک بازی به قدری خاص و جدید است که به خوبی می‌تواند مخاطبش را جادو کند و تا پایان کار او را مجذوب خودش نگه‌ دارد. اگر چنین ویژگی‌هایی در گیم‌پلی بازی باشند، کمی زمان می‌برد تا گیمر بتواند با آن‌ها آشنا شود و کم کم از تاثیرش در روند بازی لذت ببرد، اما وقتی گرافیک و طراحی هنری بازی ایده جدید و خلاقانه‌ای در خودش داشته باشد، از همان لحظه اول برق چشمان‌تان را می‌گیرد و شما را برای تجربه هرچه زودتر و بیشتر بازی هیجان‌زده می‌کند. بازی اندروید پاپالند: فرار کله‌ها نیز جزو همین آثار است که از لحاظ کیفیت بصری نه تنها در میان بازی‌های ایرانی که حتی در میان بازی‌های خارجی هم نمونه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. البته در کنار این، گیم‌پلی بازی نیز به لطف تنوع و طراحی حساب شده‌اش، به خوبی می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

Papaland

تنوع بالای دشمنان و سلاح‌های متفاوتی که در اختیار دارند، به جذابیت و البته سختی بازی می‌افزاید

پاپالند جزو بازی‌های رکوردزنی محسوب می‌شود و مکانیزم‌های گیم‌پلی آن شاید چندان جدید نباشند، اما به خوبی توانسته‌اند در کنار هم منجر به ساخت یک بازی لذت‌بخش شوند. شما در بازی کنترل یک شخصیت بامزه و پرنده را در اختیار دارید که می‌توانید او را به سمت چپ یا راست صفحه‌ی محدود بازی پرواز دهید؛ مکانیزمی مشابه با بازی معروف Flappy Bird که البته کمی راحت‌تر از آن پیاده‌سازی شده است. همانند همه بازی‌های رکوردزنی، پاپالند هم روند پایان‌ناپذیری دارد که از سطح‌های گوناگونی تشکیل می‌شود و هر سطح نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود. در قسمت اول باید سعی کنید کاراکتر خود را روی کله‌هایی که در صفحه بازی ظاهر می‌شوند، به مدت چندثانیه نگه‌دارید تا بترکند و امتیازشان نصیب شما شود. البته این کار به این راحتی هم نیست، چرا که سربازهای سمج بازی مدام از پایین به سمت شما شلیک می‌کنند و در صورتی که بیشتر از سه گلوله به شما برخورد کند، باید دوباره از اول کار را شروع کنید. در قسمت دوم هر سطح از بازی، شما باید در مدت زمانی که مشخص می‌شود، به گلوله‌های سربازان جاخالی دهید و تا پایان زمان جان سالم به در ببرید تا وارد مرحله بعدی شوید و به همین ترتیب با تکرار این چرخه، رکورد خود را ارتقا دهید.

گرافیک هنری و طراحی فوق‌العاده کاراکترها، پاپالند را به یکی از زیباترین بازی‌های اندروید از لحاظ بصری تبدیل می‌کند

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت بازی، تنوع بالایی است که در میان دشمنان و نحوه آسیب زدن آن‌ها به شما وجود دارد. برای مثال اگر به اندازه کافی در بازی پیشروی کنید، با ابرهایی روبرو می‌شوید که با رعد و برق‌های خود می‌توانند شما را نابود کنند، یا هواپیماهایی وارد صفحه می‌شوند که موشک‌ها تعقیب‌کننده به سمت شما شلیک می‌کنند. از طرفی، سربازان هم رفته رفته سلاح‌های کشنده‌تری مثل اسنایپر در دست می‌گیرند که فرار کردن از دست‌شان را واقعا سخت می‌کند. از دیگر نکات مثبت بازی پاپالند شخصی‌سازی نسبتا خوب و گسترده روی شخصیت اصلی بازی است. علاوه بر اینکه شما قادر هستید به طور کلی کاراکترهای جدیدی را خریداری کنید، این امکان را هم دارید که با خرید آیتم‌های مختلف، مواردی مثل سلامتی یا سرعت حرکت شخصیت خود را افزایش دهید و برای مدت زمان بیشتری در برابر دشمنان سرسخت بازی دوام بیاورید. در کنار این‌ها، المان‌هایی هم در جریان بازی وجود دارند که با برخورد به آن‌ها تغییراتی مثل وزش باد در گیم‌پلی ایجاد می‌شود و چالش‌های شما برای کنترل شخصیت اصلی را بیشتر از قبل می‌کند.

Papaland

در نهایت، باید به مهم‌ترین نقطه قوت بازی هم اشاره کنیم که قطعا نمی‌تواند چیزی جز گرافیک هنری عالی و صداگذاری بامزه پاپالند باشد. بازی به طرز جذاب و چشم‌نوازی یک گرافیک کارتونی و نقاشی مانند را با بهترین کیفیت ممکن به تصویر می‌کشد که واقعا قابل تحسین است. از طرفی صداگذاری‌هایی که برای شلیک گلوله‌ها یا ترکیدن کله‌ها انجام گرفته است، به خوبی با فضای بازی و طراحی‌های بامزه سربازها و شخصیت اصلی همخوانی دارد و لذت بازی را دوچندان می‌کند. بازی Pa Pa Land: Head Escape در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازی کژوال شد و شما هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، این اثر را به صورت کاملا رایگان تجربه کنید.

دانلود بازی پاپالند: فرار کله‌ها

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده