// چهار شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۴

معرفی بازی موبایل Planet Gold Rush: معدن چی همه فن حریف

در جریان بازی موبایل Planet Gold Rush، شما در نقش یک معدنچی هستید که باید تاسیسات مختص به خود را راه‌اندازی کند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در ساخت بازی موبایل یک نکته وجود دارد و آن هم این است که اگر می‌خواهید یک بازی شبیه به بازی‌های سایر سازنده‌ها بسازید، می‌بایست در آن نوآوری به خرج دهید؛ وگرنه بازی شما اصلا و ابدا موفق نخواهد شد. در بازی موبایل امشب به سراغ یک بازی در سبک ساخت و ساز رفته‌ایم که نو‌آوری‌های مخصوص به خودش را دارد. بازی اندروید و آیفون Planet Gold Rush، ساخته استودیو Truly Social Games، یک بازی شبیه ساز به حساب می‌آید؛ شبیه‌سازی که از المان‌های بازی‌های سبک ساخت و ساز استفاده کرده است. بازی Planet Gold Rush فاقد بخش داستانی خاصی است و همانند اکثر بازی‌های موبایل، گیم پلی مهم‌ترین نقش را در سرگرمی بازیکن ایفا می‌کند.

بازی موبایل Planet Gold Rush

پول مهم‌ترین فاکتور بازی Planet Gold Rush به حساب می‌آید که باید حسابی در خرج کردن آن وسواس به خرج دهید

در نگاه اول بازی اندروید و آیفون Planet Gold Rush شبیه به سایر بازی‌های موبایل در سبک شبیه‌سازی است؛ یک بازی با المان‌های ساخت و ساز که می‌توانید پایگاه خود را گسترش دهید و بخش‌های مختلفی را به آن اضافه کنید. با شروع بازی موبایل Planet Gold Rush خود را در یک محیط بسیار گسترده پیدا می‌کنید که یک معدنچی نحوه بازی کردن را به شما شرح می‌دهد. در ابتدا سوار ماشین خود می‌شوید و به یک تاسیسات وارد می‌شوید. در اینجا بازی به شما نحوه ساخت و ساز بخش‌های مختلف را یاد می‌دهد و می‌گوید که باید برای پیشرفت در کارهای‌تان، حواس‌تان به جمع‌آوری منابع و مدیریت‌شان باشد. حال سوال پیش می‌آید که نحوه مدیریت منابع به چه شکل است؟ مگر از طریق ساخت بخش‌های مختلف، منابع مورد نیاز جمع‌آوری نمی‌شوند؟ دقیقا نکته‌ای که باعث تفاوت بازی موبایل Planet Gold Rush با سایر بازی‌های هم سبک‌اش می‌شود، همین بخش جمع‌آوری منابع است. بخش‌هایی که می‌سازید در واقع برای تولید برق، پول و معدنچی و موارد این‌چنینی است و مواد اولیه و متریال‌ها، از طریق گشت و گذار در محیط به دست می‌آیند. زمانی که از تاسیسات‌تان خارج می‌شوید و پا به دنیای نقشه اصلی بازی می‌گذارید، از طریق ماشین‌تان باید وارد محیط‌های مختلف شوید و از طریق یک مینی گیم بامزه، مواد مورد نظر را جمع‌آوری کنید. سیستم مینی گیم‌های بازی هم بدین شکل است که باید کارگرها و معدنچی‌ها را به مناطق مورد نظر بفرستید تا آیتم‌ها را جمع‌آوری کنند و در این میان یک زمان‌بندی برای بازیکن در نظر گرفته شده است؛ به‌ عبارتی اگر در زمان مشخص‌شده نتوانید آیتم‌های بازی را جمع‌آوری کنید، بازنده خواهید بود و باید مجددا تلاش کنید.

بازی موبایل Planet Gold Rush

رفته رفته زمانی که در کار خود پیشرفت کردید و لول‌آپ شدید، محیط‌های بیشتری در دسترس شما قرار می‌گیرد که می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. یکی دیگر از مواردی که جذابیت بازی اندروید و آیفون Planet Gold Rush را افزایش داده است، چالش‌ها و رویدادهای بازی است. نکته جالب‌تر این است که رویدادهای بازی Planet Gold Rush را می‌توان بخش چندنفره بازی دانست. زمانی که بخش مربوط به رویدادها را توسعه دادید (برای اینکه بتوانید ساختمان‌ها و بخش‌های جدیدی بسازید، باید خود را ارتقا دهید)، می‌توانید وارد بخش مورد نظر شوید که هر رویداد در سطح مشخصی در دسترس شما قرار می‌گیرد. برای مثال در جریان اولین رویداد یا چالش بازی موبایل Planet Gold Rush شما باید از طریق شلنگ آب طلاهای داخل محفظه را بشورید. رفته رفته سرعت چرخش سنگ‌های طلا بیشتر می‌شود؛ به نحوی که باید دقت‌تان را بالا ببرید و هر قدر بزرگ‌تر شوند، شستن و خرد کردن‌شان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. یکی دیگر از چالش‌هایی که در این بخش برای بازیکنان به وجود می‌آید، این است که اگر سنگی از زیر دست شما و محفظه خارج شود، یک خطا به حساب می‌آید و هر بازیکن پس از انجام سه خطا، به نقطه‌ی پایان می‌رسد.

در غیر اینصورت اگر بتوانید کار خود را به درستی انجام دهید، می‌توانید تقریبا ۵۰ دقیقه به شست‌وشوی طلاها ادامه بدهید و حسابی پول جمع‌آوری کنید. صحبت از پول و سکه شد؛ باید بگویم که پول نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند و اگر می‌خواهید در کمترین زمان ساختمان‌ها را بسازید، باید مدام به سراغ رویدادها و چالش‌ها بروید و سعی کنید با جیب‌های پر خارج شوید. در انتها بازی اندروید و آیفون Planet Gold Rush با توجه به نو‌آوری‌ها و طراحی‌اش، می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Planet Gold Rush
پلی‌استور اپ‌استور


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده