// دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۴

معرفی بازی موبایل Eden Obscura: تاب خوردن و بازهم تاب خوردن

بازی موبایل Eden Obscura اثری خاص و منحصربه‌فرد به حساب می‌آید که در نگاه اول مکانیزم ساده‌ای دارد اما موارد کشف نشده زیادی را در خود جای داده است. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در میان بازی‌های موبایل، بازی‌هایی موفق هستند که خاص باشند. خاص بودن صرفا بدین معنا نیست که المان‌های سبک‌های معروف را در خود جای داده باشند؛ به عبارتی بازی‌های شلوغ و پر محتوا همیشه جزو بازی‌های موفق به حساب نمی‌آیند. یک بازی ساده نیز می‌تواند خاص و موفق باشد. در معرفی بازی موبایل امشب به سراغ یک بازی بسیار خاص و صد البته موفق رفته‌ایم. بازی اندروید و آیفون Eden Obscura، ساخته استویو Q-Game Ltd، جزو همان بازی‌هایی است که در یک نگاه، فکر می‌کنید مورد خاصی را برای ارائه ندارد، اما رفته رفته متوجه می‌شوید که بازی Eden Obscura یک بازی ساده نیست و موارد مختلفی را در خود جای داده است که به راحتی می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

بازی فاقد داستان خاصی است و صرفا یک هدف برای شما در نظر گرفته شده است

با شروع بازی موبایل Eden Obscura، خود را در دنیایی فانتزی و نقاشی شکل پیدا می‌کنید. Eden Obscura فاقد بخش داستانی است اما هدف و شخصیت به نحوی در بازی طراحی شده است که شما را مدام و مدام به تجربه مجدد بازی مجبور می‌کند. به‌ عبارتی بازی اندروید و آیفون Eden Obscura جزو آن دسته از بازی‌هایی است که حس طمع شما را قلقلک می‌دهد و انگیزه‌ای را در بازیکن به وجود می‌آورد که پس از هر شکست و ناکامی مجبور می‌شود مجددا وارد مرحله مورد نظر شود. در دنیای Eden Obscura ابتدا در نقش شخصیتی به نام فونا قرار می‌گیرید که یک همراه به نام پانا دارد و با توجه به شیوه بازی کردن‌تان می‌توانید یکی از این دو شخصیت را برای مراحل بعدی انتخاب کنید. بخش تمرینی بازی اندروید و آیفون Eden Obscura بدین شکل است که یک شخصیت بسیار کوچک با ظاهری عجیب را در محیطی وسیع می‌بینید که از محیط آویزان می‌شود و تاب می‌خورد. در ادامه به شما گفته می‌شود که این تاب خوردن بی‌مورد نیست و باید آیتم‌های مختلفی را جمع‌آوری کنید. حال سازنده سوالی مهم در ذهن مخاطب به وجود می آورد و آن هم این است که این آیتم‌های جمع‌آوری به چه درد بازیکن می‌خورد؟ در واقع تمام فلسفه و هدف در همین آیتم‌ها قرار داده شده‌اند. بازیکن در جریان بازی Eden Obscura با استفاده از همین آیتم‌ها باید مخزنی را پر کند که Spectra نامیده می‌شود. حال اسپکترا منبعی برای زندگی و دنیا به حساب می‌آید و در هر مرحله شما یک هدف دارید و آن هم جمع‌‌‌آوری آیتم‌های مشخص شده است تا اسپکترا پر شود.

بازی موبایل Eden Obscura به نحوی طراحی شده است که از طریق دوربین موبایل، محیطی را که در آن هستید با دنیای بازی ادغام می‌کند

مشکل اینجا است که Spectra در دل محیط مخفی شده است و شما هستید و یک محیط بسیار بزرگ که یک سری محدودیت پیش روی شما است و همین موارد سبب شده‌اند تا بازی موبایل Eden Obscura به اثری خاص و هیجان‌انگیز تبدیل شود. اولین مورد این است که هر مرحله یک زمان مخصوص به خودش را دارد و طی این مدت زمان باید تمامی آیتم‌ها را جمع کنید و با پیدا کردن اسپکترا آن را از آن خود کنید. محدودیت بعد این است که تاب خوردن شما صرفا روی شاخه‌های باغی (دنیای بازی در کل یک باغ روایت می‌شود) است که در آن حضور دارید؛ همچنین پس از این که خود را به هوا پرتاب کردید، مجددا به تعداد دفعات محدودی می‌توانید شخصیت بازی را به اطراف خود پرتاب کنید. به عبارتی باید بدانید از محیط چه می‌خواهید و به کدام سمت و به چه شکل می‌خواهید پرتاب شوید. همچنین در محیط‌های بازی حفره‌هایی هستند که به صورت هایلایت شده به شما می‌فهمانند که واردشان شوید و پس از وارد شدن به این حفره‌ها، شاخه‌های بیشتری در محیط به وجود می‌آید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در طول بازی اندروید و آیفون Eden Obscura یک سری مانع و دشمن نیز تعبیه شده‌اند که به سمت شما شلیک می‌کنند و باید حواس‌تان باشد که گرفتارشان نشوید؛ البته این نکته را بگویم که شما را نمی‌کشند اما مانع از رسیدن شما به محل مورد نظر خواهند شد و وقت‌تان را تلف می‌کنند.

بگذارید به مورد بسیار جالبی اشاره کنم. در ابتدا که Eden Obscura را اجرا کردم و ۶ بخش مختلف بازی را دیدم، با خود گفتم که این موارد همان چپترها هستند و هرکدام طراحی مخصوص به خودشان را دارند؛ اما با بازی کردن متوجه شدم که با توجه به محیطی که در آن هستید، ظاهر و دنیای بازی عوض می‌شود. در واقع بازی اندروید و آیفون Eden Obscura از دوربین گوشی شما استفاده می‌کند تا محیطی را که در آن هستید با محیط بازی ادغام کند. مورد بعدی که جذابیت بازی را بیش از پیش افزایش داده است، موسیقی Eden Obscura است. بازی موبایل Eden Obscura را می‌توانم یکی از بای‌های موبایلی بنامم که موسیقی‌اش شما را حسابی سر جایتان میخ‌کوب می‌کند.

در انتها اگر به دنبال یک بازی موبایل سرگرم‌کننده و چه بسا اعتیادآور می‌گردید که آن‌چنان زرق و برق نداشته باشد، می‌توانید به سراغ بازی Eden Obscura بروید. بد نیست به جوایز این بازی نیز اشاره شود. بازی Eden Obscura توانسته است در فستیوال Busan Indie Connect سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازی را به خود اختصاص دهد و در رویدادهای دیگر نظیر IGF توانسته است در شاخه‌های مختلفی نظیر بهترین بازی انتخابی از دید هیئت داوران نامزد شود.

 

دانلود بازی اندروید و آیفون Eden Obscura


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده