نویسنده: پیمان مرادی
// دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Giants War

Giants War، یک بازی نقش آفرینی خوش ساخت است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

یکی از ژانرهایی که اخیراً بسیار مورد توجه بازیکنان موبایل قرار گرفته است، سبک نقش آفرینی است. کافی است سری به کامنت‌ها در پلی استور یا اپ استور بزنید تا اشتیاق بازیکنان برای تجربه‌ی بیشتر این گونه بازی‌ها را از نزدیک ببینید. اشتیاق زیاد بازیکنان موجب شده تا استودیوها بازی سازی نیز بیش از پیش به سبک نقش آفرینی بها دهند که نتیجه‌اش انتشار تعداد زیادی بازی در این ژانر برای پلتفرم موبایل شده است. بازی اندروید و آیفون Giants War یکی از جدیدترین بازی‌های منتشر شده در این سبک است که به واسطه‌ی گیم پلی گسترده و نسبتاً شلوغش می‌تواند شما را برای مدت زیادی به خود مشغول کند.

Giants War

گیم پلی Giants War، مشابه سایر بازی‌های نقش آفرینی بر مبنای سطح بازیکن طراحی شده است؛ به این معنی که بخش اعظمی از مبارزات بازی به صورت خودکار انجام می‌شوند و بازیکنان با طی کردن مراحل مختلف، صرفا سطح هیروها و نیروهای خود را بالا می‌برند و آنچنان در چگونگی انجام نبردها دخالت نمی‌کنند. این گونه بازی‌ها معمولاً دارای تعداد زیادی منو و آیتم هستند که به بازیکن اجازه می‌دهند تا روند افزایش سطح نیروها و کنترل منابع‌شان را مطابق با میل خود پیش ببرند.

به کمک کریستال‌ها می‌توانید تمامی فرایندهای زمانبر بازی را به صورت آنی انجام دهید

محیط بزرگ بازی را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد: پایگاه (Base) و نقشه‌ی جهان بازی (World Map). خود پایگاه به تنهایی نیز شامل ساختمان‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها کارایی مخصوص به خود را دارند؛ بعضی از آن‌ها منابع مورد نیازتان را تامین می‌کنند و برخی دیگر به شما امکان کنترل و افزایش مهارت‌های نیروها‌ی‌تان را می‌دهند. مهم‌ترین منبع پایگاه، کریستال‌ها هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید تمامی فرایندهای زمانبر بازی اعم از ارتقا‌ی ساختمان‌ها و هیروها مختلف را به صورت آنی انجام دهید. سه منبع دیگر پایگاه Lumber، Dark Ether و Rhinestones هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید در ساختمان Research Facility قابلیت‌های مختلف هیروهای‌تان را به صورت کلی ارتقا دهید. طبیعتاً برای این که بتوانید نرخ تولید هر یک از منابع پایگاه را افرایش دهید، می‌بایست قبل از هر چیز ساختمان مربوط به هر یک از آن‌ها را ارتقا دهید. برای انجام این کار نیز مجبور هستید تا ساختمان اصلی پایگاه‌تان یعنی Town Hall را مرتباً ارتقا دهید. نقشه‌ی جهان بازی نیز درست مثل پایگاه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. با ورود به این نقشه و انتخاب یکی از آن مناطق آن، می‌توانید بخش‌های مختلف آن منطقه را کاوش یا اصطلاحاً Explore کنید. برای کاوش کردن به سکه نیاز دارید که می‌توانید آن‌ها را از طریق تکمیل کردن کوئست‌هایی که درون بازی وجود دارند، بدست بیاورید.

Giants War

هر کدام از این مناطق دارای هیولاهای مختلفی هستند که پس از شکست دادن همه‌ی آن‌ها به مصاف یک غول (‌Giant) خواهید رفت که حکم باس آن منطقه را دارد. در صورت شکست دادن باس، آن منطقه را به طور کامل تصرف خواهید کرد و برای ادامه‌ی کاوش می‌بایست به سایر مناطق نقشه‌ی بازی بروید. با هر بار کاوش کردن، آیتم‌های متفاوتی پیدا خواهید کرد که به کمک آن‌ها می‌توانید قابلیت‌های مختلف هیروهای‌تان را ارتقا دهید. در کنار این آیتم‌ها، در هر بار کاوش کردن دشمنان مختلفی را نیز پیدا می‌کنید که در صورت شکست دادنشان آیتم‌های مورد نیازتان را به همراه ماده‌ای به نام Ether به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد. Ether مهم‌ترین منبع بازی است؛ به کمک Ether می‌توانید سطح هیروهای خود را ارتقا دهید. البته هیروهای‌تان با هر بار پیروزی در نبرد به صورت خودکار XP دریافت می‌کنند اما اگر بخواهید با سرعت بیشتری آن‌ها را ارتقا دهید، چاره‌ای جز استفاده کردن از Ether ندارید. به هنگام ارتقا دادن هیروها در کنار هر کدام از آن‌ها ۶ جای خالی می‌بینید که می‌بایست آن‌ها را به وسیله‌ی آیتم‌هایی که در پایان هر نبرد بدست می‌آورید، پر کنید. هر کدام از این آیتم‌ها ویژگی‌های مختلف هیروی‌تان را تقویت می‌کنند.

به کمک Ether می‌توانید سطح هیروهای خود را ارتقا دهید

مبارزات بازی به صورت خودکار انجام می‌شوند و بازیکن عملاً در چگونگی انجام آن‌ها دخالت چندانی ندارد. برای این که بتوانید شانس خود را برای پیروزی در هر مبارزه افزایش دهید، می‌بایست هیروها‌ی خود را مرتباً ارتقا داده و با آزاد کردن هیروهای قدرتمندتر، پیشروی خود را در مراحل مختلف بازی، سریع‌تر کنید. دخالت نداشتن در مبارزات بازی ممکن است برای گیمرهایی که به تاثیر مهارت خود بازیکن در بازی اهمیت می‌دهند، چندان خوشایند نباشد اما یقیناً سیستم ارتقای گسترده‌ی بازی که از منوها و آیتم‌های بسیاری تشکیل شده، تجربه‌ی Giants War را سرگرم کننده کرده است. محیط بصری بازی چشم نواز است و به طور کلی کیفیت فنی ساخت بازی در مقایسه با سایر بازی‌های منتشر شده در این سبک، قابل قبول است. البته بازی ضعف‌های غیر قابل انکاری نیز دارد؛ به طور مثال سیستم آموزشی بازی به شدت طولانی است و بیشتر از این که آموزشی باشد، برای بازیکن خسته کننده خواهد بود.

Giants War

Giants War یک بازی نقش آفرینی سرگرم کننده است که به کمک گیم پلی جذاب خود مطمئناً از پس بر آورده کردن انتظارات طرفداران این سبک از بازی‌ها بر می‌آید. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و توانسته نمره‌ی خوب ۴.۴ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کند. برای تجربه و دانلود این بازی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان بروید و Giants War را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Giants War


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده