نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Bloons TD 6

Bloons TD 6، ششمین نسخه از مجموعه بازی‌های دفاع از قلعه Bloons TD است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

اولین نسخه از سری بازی‌های Bloons TD یک بازی تحت مرورگر بود که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. پس از استقبال بازیکنان از این بازی، استودیو Ninja Kiwi تصمیم گرفت تا نسخه‌های بعدی این مجموعه را برای پلتفرم موبایل نیز منتشر کند. بازی اندروید و آیفون Bloons TD 6 ششمین نسخه از این سری است که طرفداران پروپاقرص این مجموعه را ناامید نمی‌کند اما برای کسانی که انتظار نوآوری دیگری را از این مجموعه داشتند، چیزی برای ارایه ندارد.

Bloons TD 6

اکثر بازی‌های دفاع از برجی که تاکنون برای پلتفرم موبایل منتشر شده‌اند، تقریباً گیم پلی مشابهی نسبت به یکدیگر دارند؛ معمولاً در این گونه بازی‌ها، بازیکن وظیفه دارد تا با نصب برج‌های دفاعی از هجوم دشمنان مختلف به یک شهر یا یک قلعه یا چیزی شبیه به آن، جلوگیری کند. مجموعه بازی‌های Bloons TD نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما چیزی که این مجموعه را از سایر بازی‌های دفاع از برج موبایل متمایز می‌کند؛ ساده بودن خط داستانی آن است. در مجموعه‌ی Bloons TD خبری از اورک‌ها و الف‌ها یا موجودات فضایی عجیب و غریب به همراه یک خط داستانی پیچیده نیست. دشمنانی که در بازی‌های Bloons TD در مقابل‌تان قرار می‌گیرند در واقع بادکنک‌های رنگارنگی هستند که بازیکن می‌بایست به کمک میمون‌های کمانداری که در اختیارش قرار گرفته‌اند، از پیشروی‌شان در محیط نبرد جلوگیری کند.

هر کدام از نبردهای بازی در یک نقشه‌ی منحصر به فرد شکل می‌گیرد. در هر کدام از نقشه‌های بازی یک مسیر وجود دارد که گذرگاه عبور بادکنک‌ها را نشان می‌دهد. بازیکن وظیفه دارد تا به کمک برج‌های دفاعی‌ای که به مرور و با پیشرفت در بازی، یک به یک آزاد می‌کند، از پیشروی بادکنک‌ها در این مسیر جلوگیری کند. با ترکاندن هر یک از این بادکنک‌ها یک سکه دریافت خواهید کرد. از این سکه‌ها می‌توانید برای خریداری و نصب برج‌های دفاعی در هر نبرد استفاده کنید. برج‌های دفاعی بازی در واقع میمون‌های اسلحه به دستی هستند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند؛ به طور مثال اولین و ارزان‌ترین میمونی که در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد، یک میمون دارت‌باز است که محدوده‌ی شلیک‌هایش کوچک است اما در عوض از سرعت تیراندازی قابل قبولی برخوردار است در حالی که میمون دیگری نیز در بازی وجود دارد که از یک بومرنگ به عنوان سلاح استفاده کند که محدوه‌ی بزرگتری از میدان نبرد را برای هدف گیری، پوشش می‌دهد. سایر میمون‌ها و ساختمان‌های بازی نیز هر یک ویژگی و قابلیت مخصوص به خود را دارا هستند. میمون‌های بازی در سه کلاس Primary، Military و Magic طبقه‌بندی شده‌اند. میمون‌های دسته‌ی Magic نسبت به دو دسته‌ی دیگر گران‌تر هستند اما در عوض توانایی تخریب بیشتری دارند. میمون‌های دسته‌ی Primary قدرت تخریب کمی دارند اما ارزان هستند و در مراحل ابتدایی بازی آزاد می‌شوند. میمون‌های دسته‌ی Military نیز از نظر قدرت تخریب به نوعی مابین دو دسته‌ی قبلی قرار می‌گیرند. هر کدام از این میمون‌ها یا ساختمان‌های دفاعی را نیز می‌توانید در طول نبرد ارتقا دهید تا قدرت تخریب‌شان افزایش یابد. علاوه بر میمون‌ها و ساختمان‌های دفاعی معمولی بازی، در هر مرحله بازیکن اجازه دارد تا از یک قهرمان یا Hero نیز استفاده کند. قهرمان‌ها در مقایسه با میمون‌های معمولی، قدرت تخریب بسیار بیشتری دارند. Bloons TD 6 دارای چهار قهرمان است که همه‌ی آن‌ها به تدریج و با افزایش سطح بازیکن، آزاد خواهند شد.

میمون‌های بازی در سه کلاس Primary، Military و Magic طبقه‌بندی شده‌اند

برای شرکت در هر نبرد می‌بایست مقداری از اسکناس‌هایی که در اختیار دارید را به عنوان مبلغ ورودی به آن نبرد پرداخت کنید. در صورتی پیروزی در آن نبرد، اسکناس‌های خود را به همراه مقدار اضافه‌ای که به عنوان جایزه‌ی پیروزی به آن‌ها افزوده شده است، دریافت می‌کنید تا به همین ترتیب با افزایش اسکناس‌هایتان بتوانید در نبردهای بیشتری شرکت کنید. بادکنک‌های بازی نیز دارای رنگبندی مخصوصی هستند که هر کدام از این رنگ‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آن‌ها را نشان می‌دهند؛ به طور مثال بادکنک‌های قرمز رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها ضعیف‌تر و کندتر هستند در حالی که بادکنک‌های آبی رنگ نسبت به بادکنک‌های قرمز سرعت بیشتری دارند و در صورت ترکیدن، به جای آن‌ها دو بادکنک قرمز ظاهر خواهد شد. سایر بادکنک‌های بازی نیز به همین شکل ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا هستند. 

Bloons TD 6

Bloons TD 6 یک بازی استراتژیک در سبک دفاع از برج است که به کمک گیم پلی جذاب خود می‌تواند طرفداران این سبک از بازی‌ها را تا مدت‌ها به خود مشغول کند. اگر چه Bloons TD 6 گیم پلی مشابهی در مقایسه با نسخه‌های قبلی دارد و نوآوری جدیدی را در این زمینه ارائه نمی‌کند اما تجربه‌ی یک بازی جدید از مجموعه‌ی Bloons TD پس از چند سال، برای طرفداران سبک دفاع از قلعه، خالی از لطف نخواهد بود. این بازی با قیمت ۴.۹۹ برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و توانسته نمره‌ی بسیار خوبِ ۴.۵ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کند.

 

دانلود بازی اندروید و آیفون Bloons TD 6


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده