// جمعه, ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Town of Tides

بازی موبایل Town of Tides روایتگر داستانی ساده از یک مرد تنها است که بدون جنگ و خونریزی، واقعا جذاب و دلنشین است. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

Town of Tides را باید اثری دانست که به ساده‌ترین شکل ممکن جذاب و هنری ظاهر شده است و نیازی به دیگر المان‌های کلیشه‌ای بازی‌های دیگر ندارد. استودیو Daigo در این اثر، داستان مردی را روایت می‌کند که از زندگی در شهر شلوغ خسته شده است و با نقل مکان به یک شهر ساحلی به نام Town of Tides، برای همیشه تغییر می‌کند. بازی اندروید و آیفون Town of Tides گرافیک پیکسلی جذابی دارد که پیش از این در بازی‌های دیگری هم دیده بودیم.

بازی موبایل Town of Tides در سبک استراتژیک ارائه شده است و صرفا باید شخصیت اصلی بازی را به مکان‌های مختلف انتقال دهید و داستان بازی را تجربه کنید. این سبک از گیم‌پلی بسیار ساده طراحی شده است و تنها از محیطی به محیط‌های دیگر می‌روید. خواندن کتاب، صحبت کردن با اشخاص مختلف و برداشتن وسایل از جمله کارهایی است که توسط گیم‌پلی بازی صورت می‌پذیرد و بازیکن تجربه جدیدی کسب می‌کند. نکته مهم بازی، داستان ساده و بی‌آلایش آن است و همین داستان ساده می‌تواند جذابیت‌ها و ماجراجویی‌های خاصی را برای بازیکن به ارمغان داشته باشد. شاید همه ما روزی با این حس روبرو شویم و دوست داشته باشیم که زمانی را در آرامش و دور از شهر سپری کنیم. تجربه‌ای که شخصیت اصلی بازی در این اثر کسب می‌کند، بسیار نمادین است و می‌تواند برای هر کسی اتفاق افتاده باشد.

Town of Tides
Town of Tides
Town of Tides
سادگی، هم در گیم‌پلی و هم در گرافیک پیکسلی بازی دیده می‌شود

بازی محیط گسترده‌ای دارد و بازیکن می‌تواند به کاوش در آن بپردازد. گرافیک پیکسلی Town of Tides، حال و هوای هنری به بازی داده است و بازیکن می‌تواند ارتباط ساده و بی‌آلایشی با ساخته استودیوی Daigo برقرار کند. داستان بازی در رابطه با مردی است که از زندگی در شهری شلوغ خسته شده است و حال قصد دارد که برای استراحت و دور شدن از این فضا، به شهری آرام در کنار ساحل نقل مکان کند. این منطقه دارای مردمانی است که زندگی را به شکل بهتری تجربه می‌کنند و لذت بیش‌تری از طبیعت و آرامش آن می‌برند. مرد روحش هم خبر ندارد که قرار است با این سفر چه تغییراتی در خودش ایجاد کند و زندگی‌اش را به کل دگرگون سازد. چنین روایتی می‌تواند زیبایی‌های خاص خودش را داشته باشد و سازندگان برای پیاده سازی چنین روایتی، نه نیازی به جنگ و خون‌ریزی داشتند و نه به پازل‌های عجیب و غریب و درگیر کننده. تنها بار موفقیت بازی روی همین داستان استوار شده است و بازیکن هر لحظه دوست دارید که ادامه داستان و سرنوشت مرد بازی را دنبال کند.

در طول داستان با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شوید و شما با گفتگو کردن با این شخصیت‌ها می‌توانید روحیات آن‌ها را متوجه شوید. این گفتگوها بسیار دقیق هستند و می‌توانند راهنمای شما برای ادامه دادن بازی باشند. شما باید در جریان بازی به مکان‌های مختلفی بروید و با صحبت کردن با شخصیت‌های مختلف، راه خود را برای ایجاد تغییر در خودتان پیدا کنید. درست است که جزئیات بازی در زمینه محیطی به خوبی دیده نمی‌شوند، اما همین طراحی پیکسلی و ساده، بار هنری بازی را به شدت بالا می‌برند. این سبک از روایت، آزمون خود را پس داده است و رفته رفته چنین اثرهایی نمود بیش‌تری پیدا می‌کنند.

Town of Tides
Town of Tides
Town of Tides

در کنار گرافیک پیکسلی زیبای بازی، سازندگان زندگی شخصی کارکتر اصلی بازی را نیز به تصویر کشیده‌اند، در جریان بازی شخصیت‌ اصلی عاشق می‌شود و به دنبال راهی می‌گردد تا علاقه خود به معشوقش را ابراز کند. پستی و بلندی‌های داستان بازی Town of Tides بخشی از ماجراجویی است که در این اثر باید تجربه کنید. بازی اطلاعات زیادی از شخصیت‌ اصلی را بازگو می‌کند و برای پیمودن راهی که هدف آن تغییرات شخصیت‌ اصلی بازی است، باید سختی‌های زیادی بکشید و با افراد زیادی صحبت کنید. کنار ساحل، جنگل‌های برفی و پله‌های پارک، از جمله مناطقی هستند که باید در آن‌ها حضور داشته باشید و در محیط بازی، به دنبال اشیایی باشید که بازی برایتان تعیین کرده است. روندی که بیش‌تر بازی روی آن پیاده‌سازی شده است، همین گفتگوهای ثابت هستند و بازیکن با خواندن آن‌ها می‌تواند همراهی بهتری با این اثر داشته باشد.

بازی Town of Tides اثری به واقع ارزشمند و ساده است. سادگی این بازی باعث نمی‌شود که لطمه‌ای به تجربه آن بخورد و هم‌چنان سازندگان می‌توانند بدون نیاز به المان‌های دیگر، داستان زیبایی را روایت کنند. انتخاب گرافیک پیسکلی برای این اثر، نهایت هنر این بازی است و آرامش جذاب و زیبایی را با دیالوگ‌های خودش ارائه می‌کند. انتظار داستان ماورایی از بازی را نداشته باشید؛ این اثر تنها روایت کننده داستان مردی است که در یک شهر ساحلی زندگی آرامی‌ دارد. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Town of Tides


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده