// سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل One Deck Dungeon

بازی One Deck Dungeon یک نقش آفرینی نسبتا پیچیده با یک گیم‌پلی گسترده و چالش برانگیز است که می‌تواند به سرگرمی طولانی مدتی برای‌تان تبدیل شود.

بازی‌های نقش آفرینی، به‌ویژه آن‌هایی که بازیکن را با المان‌ها و قابلیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌کنند، معمولا به سبب پیچیدگی‌های خود در گیم‌پلی شاید برای هر دسته‌ای از گیمرها جذاب نباشند، اما با این حال نمی‌توان منکر گیم‌پلی چالش‌برانگیز و گسترده چنین آثاری شد؛ بازی‌هایی که اگر بخواهید در آن‌ها با دردسر کمتری به موفقیت برسید، باید کاملا حساب‌شده و دقیق پیش‌ بروید و حواستان به نتیجه کارهای خود نیز باشد. بازی اندروید و آیفون One Deck Dungeon نیز جزو همین گروه است. با اینکه شاید در ابتدا المان‌های متعدد بازی و سردرآوردن از تاثیر و نحوه کارکرد آن‌ها کمی حوصله‌سربر به نظر برسد، اما اگر بتوانید مکانیزم‌های مختلف گیم‌پلی را به‌خوبی یاد بگیرید، مطمئن باشید که سرگرمی طولانی مدتی در انتظارتان خواهد بود.

One Deck Dungeon

هر قهرمان در یکی از بخش‌ها قدرت و مهارت بیشتری دارد و در بخشی دیگر دارای ضعف‌هایی است که باعث می‌شود روبه‌رو شدن با چالش‌های جدی در بازی اجتناب‌ناپذیر باشد

با اینکه در اکثر بازی‌های نقش آفرینی با یک پیش زمینه داستانی وارد جهان بازی می‌شویم، اما در بازی One Deck Dungeon داستان خاص و مشخصی برای تعریف کردن وجود ندارد. شما در اولین گام باید از میان قهرمان‌های بازی که سبک‌های مبارزه‌ای مختلفی دارند، یکی را انتخاب کنید و سپس ماجراجویی خود را در دنیاهای چندگانه بازی آغاز کنید. تفاوت عمده‌ای که میان هیروهای مختلف وجود دارد، در تبحر آن‌ها در هر کدام از قابلیت‌های موجود در بازی است. این قابلیت‌ها در مبارزه با دشمنان یا عبور از تله‌های خطرناک به کار شما می‌آیند و طبیعی است که هر قهرمانی در یکی از بخش‌ها قدرتمند و در بخش دیگر ضعیف ظاهر بشود. در حقیقت وقتی در بازی شما دری را باز می‌کنید و با یک دشمن روبه‌رو می‌شوید، قابلیت‌های موردنیاز برای شکست دادن حریف برای شما نمایان می‌شود و بازیکن با توجه به ویژگی‌هایی که قهرمانش در اختیار دارد، می‌تواند تصمیم بگیرد که با دشمن مبارزه کند، یا اینکه فرار کند و به سراغ غار دیگری برود.

مبارزه با دشمنان اما قرار نیست حول مهارت شما در شمشیرزنی یا کنترل خوب‌تان روی شخصیت اصلی بچرخد؛ بلکه تا حد زیادی این شانس است که می‌تواند سبب شکست یا پیروزی شما در برابر چالش‌های پیش روی‌تان باشد. در واقع پیش از مبارزه، شما یک جفت یا سه عدد تاس (بسته به مهارت‌های قهرمان خود) می‌اندازید و سپس می‌توانید یکی از اعداد به‌دست آمده را به قابلیت‌های موردنیاز برای شکست دادن دشمن خود تبدیل کنید. طبیعی است که هر قدر تاس باارزش‌تری را تبدیل کنید، قدرت‌تان هم در برابر دشمن بیشتر خواهد بود. حال اگر تاس‌های جدیدی که به عنوان قابلیت مبارزه به‌دست آورده‌اید، بتواند ارزشی بالاتر یا برابر با سطح دشمن شما داشته باشد، بدون اینکه هیچ آسیبی به‌تان برسد، برنده نبرد می‌شوید و آیتم‌هایی جدیدی را به عنوان جایزه به‌دست می‌آورید. با این حال اگر دشمن موردنظر بسیار قوی‌تر از شما باشد، پیروزی یا شکست شما بستگی به میزان آسیبی خواهد داشت که از سوی رقیب خود دریافت خواهید کرد.

One Deck Dungeon

همانند بازی‌های استراتژیک نوبتی، هر کاری که انجام دهید در یک نوبت از زمان انجام خواهد گرفت

نکته جالب بازی این است که شما همیشه با یک دشمن برای مبارزه روبه‌رو نمی‌شوید؛ گاهی اوقات برای دست‌یافتن به آیتم‌ها جدید و امتیازات بیشتر، شما باید از تله‌هایی عبور کنید که معمولا بازی در چنین شرایطی دو راه پیش روی شما می‌گذارد؛ یکی اینکه سعی کنید با صبر و حوصله و صرف زمان بیشتر، تله را خنثی کنید که این روش معمولا به استفاده از قابلیت‌های کمتری نیاز دارد، اما روش دیگر استفاده از مهارت، سرعت و پرش از روی موانع یا درهم شکستن آن‌ها است که گرچه زمان کمتری می‌طلبد، اما در عوض نیاز به استفاده از تاس‌های باارزش‌تری دارد.

نکته مهم دیگری که در گیم‌پلی بازی اثرگذار است، زمانی است که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این ویژگی مشابه چیزی است که در بازی‌های استراتژیک نوبتی شاهد آن هستیم. شما برای هر مبارزه و باز کردن هر دری یک نوبت استفاده می‌کنید و تعداد این نوبت‌ها محدود است؛ بدین معنا که پس از پایان نوبت‌های‌تان باید دوباره به اول مسیر برگردید. به همین دلیل روبه‌رو شدن با دشمنان قوی‌تر و مبارزه نکردن با آن‌ها نتیجه‌ای جز از دست دادن زمان نخواهد داشت و همین مسئله نیز خود به یکی از چالش‌های بازی تبدیل می‌شود.

One Deck Dungeon

همانند بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی امکان ارتقا شخصیت و همچنین خرید آیتم‌هایی برای افزایش سلامتی یا برخی قدرت‌های ویژه، در بازی آیفون و اندروید One Deck Dungeon نیز به چشم می‌خورد. از لحاظ گرافیکی نیز بازی با استفاده از رنگ‌های متنوع و طراحی‌های جالب دشمنان و تله‌های مختلف، محیط رضایت‌بخشی را برای بازیکن فراهم می‌کند. برای دانلود این بازی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون One Deck Dungeon


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده