نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷

معرفی بازی موبایل Westworld

کمپانی برادران وارنر اخیرا یک بازی موبایل بر اساس سریال محبوب Westworld منتشر کرده است که در این مطلب، نگاهی به آن خواهیم داشت. 

سریال Westworld شبکه HBO یکی از سریال‌های محبوب این روز‌ها به شمار می‌رود که فصل دوم آن در حال پخش است و هر هفته می‌توانید نقد اپیزود جدید این سریال را در زومجی بخوانید. اما جدا از بحث سریال، اخیرا کمپانی برادران وارنر که در چند وقت اخیر تمایل زیادی به توسعه بازی‌های موبایل بر اساس مجموعه‌های بزرگ نشان داده است، یک بازی اندروید و آیفون با نام Westworld منتشر کرده است که در این مطلب، بیش‌تر با آن آشنا خواهیم شد. 

داستان بازی موبایل Westworld از این قرار است که شما به عنوان یک کارآموز، به شبیه‌ساز مدیریت پارک دسترسی پیدا کرده‌اید و حال، باید سعی کنید به بهترین شکل ممکن این پارک را مدیریت و رضایت مهمان‌ها را جلب کنید. در این راه ابزار‌های مختلفی در اختیار شما قرار دارند و اگر در نهایت بتوانید خودتان را به عنوان یک مدیر مناسب معرفی کنید، به لایه‌های دیگری از پارک دسترسی پیدا خواهید کرد و بیش‌تر وارد این تشکیلات خواهید شد. 

بازی اندروید و آیفون Westworld

با وجود شباهت‌های ظاهری به Fallout Shelter، بازی گیم‌پلی خاص خود را دارد

از حیث گیم‌پلی، Westworld شباهت زیادی به بازی Fallout Shelter دارد. این مساله حتی باعث شده تا کمپانی بتسدا، به دلیل استفاده وارنر از کد‌های فال‌اوت شلتر، از آن‌ها شکایت هم بکند! اما جدا از این مسائل، صفحه بازی تقریبا به دو قسمت تقسیم شده است. در قسمت بالا، شاهد خود پارک هستیم که در آن بنا‌های مختلفی مثل بانک، ساختمان مخصوص کلانتر و بنا‌های دیگر را می‌توان ساخت. در قسمت پایین صفحه هم شاهد زیرساخت‌های پارک هستیم که در واقع، این قسمت‌ها شبیه Fallout Shelter هستند. در این قسمت برای مثال اتاقی برای ساخت میزبان‌ها وجود دارد یا در اتاقی دیگر، می‌توانید میزبان‌هایی را که در جریان ماجراجویی‌ها آسیب دیده‌اند، تعمیر کنید.

همه بنا‌های قسمت بالای صفحه یا اتاق‌های قسمت زیرین، از ابتدا در دسترس نیستند و به مرور زمان با ساخت بنا‌های دیگر و صد البته به‌دست آوردن منابع موجود، قادر به ساخت آن‌ها خواهید بود. روند بازی بدین شکل است که شما بنا‌هایی را در خود پارک یا همان قسمت بالای صفحه می‌سازید و به مرور زمان، مهمان‌های مختلفی از طریق یک قطار به پارک شما سفر می‌کنند. حال وظیفه شما سرگرم کردن این مهمان‌ها است و برای این منظور، باید از میزبان‌هایی که می‌توانید در قسمت زیرین بسازید، استفاده کنید.

بازی اندروید و آیفون Westworld

تنوع بازی در زمینه میزبان‌ها و ساختمان‌ها در سطح خوبی است

برای مثال، شما یک بانک در پارک خودتان بنا می‌کنید و مهمان‌ها دوست دارند تا در این بانک یک سرقت مسلحانه را تجربه کنند و بدین شکل از گردش‌شان لذت ببرند. حال شما باید یکی از اندروید‌ها یا همان میزبان‌هایتان را به عنوان کارمند بانک قرار دهید تا در این سرقت مسلحانه نقش بازی کند و بدین ترتیب، رضایت مهمان جلب و برای شما هم درآمد حاصل شود. تنوع ساختمان‌ها، فعالیت‌ها و حتی میزبان‌ها در بازی بسیار بالا است و حتی می‌توانید قابلیت‌های میزبان‌ها را ارتقا دهید یا نمونه‌های پیشرفته‌تری را تولید کنید تا بیش از پیش رضایت مهمان‌ها را جلب کنید. 

بازی Westworld در مجموع، گیم‌پلی نسبتا سرگرم‌کننده‌ای دارد و با وجود شباهت‌های ظاهری به Fallout Shelter، حس و حالی متفاوت ارائه می‌دهد و گیم‌پلی منحصر‌به‌فرد خودش را دارد. همچنین بازی مثل اکثر آثار رایگان موبایل، از خرید‌های درون برنامه‌ای هم پشتیبانی می‌کند ولی خوشبختانه، این خرید‌ها خیلی تاثیر مستقیمی روی بازی ندارند و بیش‌تر برای افراد عجولی به‌درد می‌خورند که حوصله صبر کردن برای به پایان رسیدن ساخت بنا‌ها یا انجام تعاملات بین میزبان و مهمان‌ها را ندارند و می‌خواهند با خرج کردن الماس، زودتر این موارد را به پایان برسانند. 

بازی اندروید و آیفون Westworld

بازی Westworld همچنین از نظر گرافیکی هم در سطح خوبی برای یک بازی موبایل است؛ تنوع میزبان‌هایی که می‌توانید تولید کنید بالا است و شاهد تفاوت نسبتا خوبی بین ظاهر آن‌ها هستیم. علاوه بر این، محیط‌های بازی هم طراحی خوبی دارند و هر ساختمان یا بنای زیرزمینی، ظاهر مخصوص به خودش را دارد. به این‌ها موسیقی‌های نسبتا خوب بازی را هم اضافه کنید تا متوجه شویم که کمپانی برادران وارنر، به این جنبه از بازی خودش هم توجه خوبی داشته است. 

در مجموع اگر طرفدار سریال وست ورلد هستید یا می‌خواهید یک بازی موبایل مدیریتی و استراتژی خوب را تجربه کنید، دانلود بازی Westworld پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Westworld


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده