// یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵

معرفی بازی موبایل Faraway 3: Arctic Escape

بازی موبایل Faraway 3: Arctic Escape اثر جذابی در سبک پازل است که به سبب داشتن تنوع در طراحی معماها و محیط زیبایش، خیلی‌ها را جذب می‌کند. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Faraway 3: Arctic Escape اثری جذاب و درگیر کننده است که Snapbreak خلاقیت زیادی در آن به کار برده است و با طراحی جالبی که در معماها داشته، توانسته است قشر زیادی از بازیکنان را به سمت خودش جذب کند. این بازی اندروید معمایی محیط‌های بسیار جالبی دارد و با گیم‌پلی خاص و درگیر کننده خودش، به‌راحتی می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم کند.

تجربه‌ای که بازی آیفون Faraway 3 می‌دهد فراتر از یک اثر معمایی ساده است. بازی پر از چالش‌های ذهنی جذاب است که باید با اکتشاف در محیط بازی به آن دست یابید و به حل معماهای گوناگون بپردازید. ریتم کلی، مشابه بازی‌های Escape Room Game است که باید تمام معماهای اتاق و معبدی را که در آن قرار گرفته‌اید حل کنید تا بتوانید مجوز عبور از آن را داشته باشید. چنین سبکی یک گیم پلی ساده حرکتی هم دارد که برای حرکت در محیط و یافتن پازل‌های مختلف استفاده می‌شود. پازل‌ها جذابیت خاصی دارند و اصلا حس خشکی و بی‌حرکتی به بازیکن نمی‌دهند. رفته رفته این پازل‌ها سخت‌تر می‌شوند و می‌توانند چالش‌های زیادی را از لحاظ فکری و ذهنی برای بازیکن ایجاد کنند. تنوع محیط‌ها نیز طوری است که حرکت در آن‌ها به هیچ عنوان خسته‌کننده نمی‌شود. هدف اصلی بازی ارائه یک چالش ذهنی جذاب و تست مهارت‌های حل معمای بازیکنان است. همین روند به ظاهر ساده، ساعت‌ها سرگرمی‌ و چالش شگفت‌انگیز را به بازیکنان هدیه می‌دهد.

Faraway 3 Arctic Escape
Faraway 3 Arctic Escape
Faraway 3 Arctic Escape

در طول راهی که شما می‌روید و از هر معبد عبور می‌کنید، یادداشت‌هایی وجود دارند که معمای دروازه خاص آن را توضیح می‌دهند و شما باید طبق این دستورالعمل رفتار کنید و به حل معماها بپردازید. البته شاید نیازی هم به این یادداشت‌ها نباشد؛ چرا که روند حل پازل‌ها بسیار سرراست است و می‌توانید خودتان متوجه همه قضایا شوید. جمع‌آوری اقلام مختلف که بر سر راهتان وجود دارند، یکی از بخش‌های اصلی حل پازل‌ها است و باید با ذخیره سازی آنها، در جاسازی و عبور از برخی موانع استفاده کنید. چنین روندی باعث می‌شود که شاهد یکی از بهترین بازی‌های این سبک باشیم که صرفا یک اثر معمایی ساکن نیست و حرکت در محیط و پیدا کردن اشیای مختلف، حس و حال وصف‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

گرافیک بازی اندروید و آیفون Faraway 3 Arctic Escape به‌صورت قابل قبولی طراحی شده است و حضور و حرکت در محیط نیز با گیم‌پلی ساده‌ای انجام می‌گیرد. جهان بازی به صورت سه بعدی طراحی شده است و طراحی معماها نیز به خوبی صورت گرفته است. از آن‌جایی که برخی معماها مشابه به هم‌دیگر هستند، می‌توانید از محیط بازی عکس بگیرید و در آینده نگاهی به آنها بیندازید و در حل معماهای پیچیده از آنها کمک بگیرید. ۱۸ معبد در بازی وجود دارد که هر کدام با پازل‌های خاصی قفل شده‌اند و باید برای عبور از آن‌ها بتوانید تعداد زیادی از معماهای تعیین‌شده را حل کنید. برخی از پازل‌ها وجود دارند که ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنید و سپس به دنبال راهی برای حل‌شان باشید.

کشف و یافتن پازل‌های جدید، تجربه‌ ساعت‌ها سرگرمی شگفت‌انگیز را ممکن کرده است

بازی در دل خود داستان ساده و مشخصی دارد که همه این حرکت‌ها و حضور در معبدهای مختلف را توجیه می‌کند. روایت بازی مربوط به شخصیتی است که پدر خودش را گم کرده است و حال سعی می‌کند که از تمام دروازه‌های بازی عبور کند و بتواند به هدفش که یافتن پدرش است دست پیدا کند. گذر از دروازه‌ها نیازمند برخورداری از فکر باز برای حل کردن پازل‌ها است و این روند رفته رفته سخت‌تر می‌شود. تجربه ساعت‌ها حل پازل در بازی هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود و تنوع آن‌قدر بالا و چالش برانگیز است که می‌تواند شما را ساعت‌ها پشت یک دروازه نگه دارد. مربوط بودن برخی از پازل‌ها به یکدیگر و لزوم استفاده از چندین ابزار خاص برای حل یک پازل، می‌تواند چالش‌های جالبی را برای بازیکنان ایجاد کند.

Faraway 3 Arctic Escape
Faraway 3 Arctic Escape
Faraway 3 Arctic Escape
مهم‌ترین فاکتور موفقیت بازی در معماهای آن نیست، بلکه در پویایی و زنده بودن این معماها است

مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت این اثر شده است، در ارائه پازل‌های جذابی است که صرفا جنبه معمایی ندارند و بازیکن را با چالش‌های حرکتی و حضور نیز روبه‌رو می‌کنند. چنین روندی بازیکن را هم با چالش فکری روبه‌رو می‌کند و هم حرکت و حضور بیش‌تر در محیط بازی را تداعی می‌کند که گیم‌پلی روان بازی نقش بزرگی را در این راستا ایفا می‌کند. همین امر باعث می‌شود که بازی جذابیت خودش را از دست ندهد و تجربه همه معبد‌‌های بازی، جذاب و چالش انگیز باشد.

بازی Faraway 3: Arctic Escape به راحتی یک اثر مهم و باکیفیت در سبک پازل محسوب می‌شود که با ارائه محیط‌های جذاب و گیم‌پلی درگیر کننده، به شدت سرگرم‌کننده است. تنوع بالایی را در همه دنیا‌های بازی شاهد هستیم که هم در طراحی معماها و هم در ریتم حرکتی بازی به‌خوبی دیده می‌شود. مهم‌ترین تفاوتی که باعث موفقیت این بازی شده است، فعال بودن بازیکنان و حرکت آن‌ها در محیط بازی است که برخلاف دیگر اثرهای ساکن این سبک، نکته بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Faraway 3: Arctic Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده