// شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Moon Surfing

Moon Surfing یک بازی سرگرم‌کننده و ماجراجویی در سطح ماه است که گرافیک زیبا و جزییات واقع گرایانه تجربه خاصی از گردش در سطح ماه را برای بازیکنان رقم خواهد زد. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

سفر به فضا و سیارات و ستاره‌های ناشناخته همیشه از بزرگ‌ترین آرزو‌های بشر بوده است. شاید تا ۱۰۰ سال پیش حرف زدن از سفر به ماه و فضا و جمع آوری اطلاعات از آنها غیرممکن به نظر می‌رسید، اما امروزه شاهد پرتاب موشک‌ها با سرنشیان زنده به فضا هستیم و هر روزه فضانوردان اطلاعات بسیاری از سیارات و فضا به دست دانشمندان این عرصه می‌رسانند. در زمینه بازی‌های کامپیوتری نیز فضا و انجام اکتشافات در آن هم از سبک‌های پرطرفدار و هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. البته بازی‌هایی مانند No Man's Sky که در بلندپروازی زیاده روی کرده‌اند و به یک شکست تمام عیار تبدیل شده‌اند هم کم نیستند. بازی مستقل Moon Surfing ساخته‌ی کریستین اشنلمن یک بازی اندروید و آیفون است که با میانگین امتیاز ۴.۴ ستاره در استور‌های این دو سیستم‌عامل به طور رایگان قابل دانلود است که البته در میانه‌ی بازی با پرداخت ۲.۹۹ دلار می‌توان بازی کامل با تمامی امکانات را در اختیار گرفت و دیگر شاهد تبلیغات ویدیویی در میان بازی نبود.

Moon Surfing

بازی Moon Surfing تجربه‌ای واقع گرایانه از کاوش و اکتشاف در سطح ماه است

بازی Moon Surfing در زمینه گیم‌پلی ایده‌ی جدیدی ارائه نمی‌دهد و هدف هر مرحله‌ی آن در رسیدن از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B که در بازی محل‌هایی برای شارژ باتری Solar-Board هستند خلاصه می‌شود. البته طی کردن این مسافت همیشه به آسانی انجام نمی‌شود و به مرور و با پیشرفت در اکتشافات سطح ماه موانع و مسیر‌های سخت‌تری سر راه بازیکنان قرار می‌گیرد. برخلاف بیشتر بازی‌های رانر یا مشابه، خود Moon Surfing به واکنش‌های سریع یا هوش هیجانی خاصی نیاز ندارد و سطح ماه را خطرات مختلف پر نکرده است.

ماه در بازی آرام و خالی از هر موجود بیگانه به تصویر کشیده شده است و موانع سر راه فقط مسیرهای صعب العبور و پستی و بلندی‌های سطح ماه هستند. همانطور که اشاره شد ماموریت اصلی بازی کاوش کردن در سطح ماه است و باید با طی کردن مسیرهای مشخص شده با Solar-Board تحت کنترل بازیکنان به ادامه‌ی بازی پرداخت.

Moon Surfing

گرافیک بازی Moon Surfing بسیار واقع گرایانه به نظر می‌رسد و سازنده آن به خوبی توانسته فضاهای مختلف سطح ماه را برای مخاطب تداعی کند. البته ایستگاه‌هایی که برای شارژ دوباره Solar Board طراحی شده واقعی نیستند و سازنده خود این بخش‌ها را به ماه اضافه کرده، اما در کل بازی بیشتر یک تجربه‌ی اکتشافی از سطح ماه است تا یک بازی تخیلی و فانتزی. کنترل‌های بازی نیز بسیار ساده‌اند و باید برای کنترل وسیله کاوشگر خود انگشتان خود را به سمتی که می‌خواهید بکشید.

همانطور که در فضا صدایی وجود ندارد بازی هم به این اصل دقت کرده و صداگذاری آن بیشتر مربوط به پایان مراحل و منو و رابط کاربری بازی می‌شود. اما در بخش موسیقی‌های آن بازی خوب عمل کرده و به لذت گشت و گذار در ماه افزوده است.

Moon Surfing

به طور کلی بازی Moon Sufring یک تجربه‌ی خاص به حساب می‌آید و بازی در نوع خود ایده‌های جدیدی به سبک رانر و ورزشی اضافه کرده است. فضای جدید یعنی سطح وسیع ماه پتانسیل خوبی برای این دست از بازی‌ها به شمار می‌آید و بازی را به تجربه‌ای خاص بین بازی‌های مشابه‌ خود تبدیل کرده است. البته باید گفت که بازی خالی از اشکال نیست، اما با توجه به مستقل بودن سازنده آن نباید زیاد به بازی خرده گرفت. گیر کردن به دیوارهای بلند و از دست دادن زمان یا در نظر نگرفتن جاذبه بسیار کم ماه اشکالاتی است که به بازی وارد است و به هر حال برای کسانی که به بازی‌ها نگاه دقیقی دارند خوشایند نخواهد بود.

دانلود بازی اندروید و ایفون Moon Surfing


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده