// دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Aero Smash

بازی موبایل Aero Smash با بهره‌گیری از روندی جالب و خلاقانه در گیم پلی خود، سرگرمی طولانی‌مدت و اعتیادآوری را ارائه می‌دهد که هرگز خسته‌کننده نمی‌شود.

معمولا اکثر استودیو‌های بازی‌سازی وقتی شروع به خلق اثر جدیدی می‌کنند، به این موضوع توجه دارند که برخی از قالب‌های اساسی در ساخت یک بازی را به طرز سخت‌گیرانه‌ای رعایت کنند و دقت داشته باشند که مبادا بازی آن‌ها این تابوها را زیرپا بگذارد و نتواند موفقیت موردانتظارشان را به‌دست آورد. منظورم ساختارهای از پیش تعیین‌شده‌ای است که در بسیاری از بازی‌ها دیده می‌شود و گاهی وقت‌ها لازم است از خودمان بپرسیم که اصلا چرا چنین روندی باید در همه آثار تکرار شود. برای مثال، در اکثر بازی‌هایی که امروزه تجربه می‌کنیم، برای اینکه با محیط‌های جدیدتری روبه‌رو شویم و با دشمنان متنوعی برخورد کنیم، چاره‌ای جز پیشرفت در بازی و طی کردن مراحل نداریم، اما چرا اصلا از همان اول نباید این تنوع بالا در اختیار بازیکن قرار بگیرد؟ یعنی بازی‌سازها نمی‌توانند به قدری گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای خلق کنند که دیگر برای وادار کردن بازیکن به بازی، نیازی به این حربه‌ها نداشته باشند؟ خب، تاحدودی می‌توانم بگویم بازی اندروید و آیفون Aero Smash توانسته است برخی از این ساختارهای قدیمی را بشکند و البته موفق هم ظاهر شده است؛ هرچند که هنوز در برخی موارد دیگر، همچنان راه بسیاری از آثار مشابه خودش را در پی می‌گیرد.

Aero Smash

بازی Aero Smash در نقشه‌های متنوع با دشمنان متفاوتی جریان دارد و همه این مپ‌ها از ابتدا در دسترس هستند

بازی Aero Smash یک اثر در سبک مبارزات هوایی است که با دیدن اولین عکس‌هایش، حداقل از منظر گرافیکی متوجه تفاوتش با سایر بازی‌های هم‌سبکش خواهید شد، اما این تفاوت فقط به بخش بصری بازی محدود نمی‌شود. گیم‌پلی بازی به این صورت دنبال می‌شود که شما با هواپیمایی که به طور خودکار به جلو می‌رود و کاملا اتوماتیک هم شلیک می‌کند، باید نیروهای دشمن را مورد هدف قرار دهید و پس از اینکه به اندازه کافی امتیاز جمع کردید، باید به مبارزه با هواپیمای غول‌پیکری که باس فایت اصلی محسوب می‌شود بپردازید و این سناریویی است که هر بار تکرار می‌شود و شاید در ظاهر بسیار خسته‌کننده به نظر برسد، اما اینکه هر بار در یک نقشه جدید و با دشمنان جدیدی مبارزه کنید، تنوع فوق‌العاده‌ای به بازی می‌دهد و شما را به شدت معتاد فضای رنگارنگ خودش می‌کند. در واقع هر بار که شما روی گزینه پلی کلیک کنید، بازی به‌صورت تصادفی نقشه جدیدی را برای شما انتخاب می‌کند که دشمنان متفاوتی هم دارد. خوبی نقشه‌های بازی این است که همه آن‌ها مرزهای مشخصی دارند که نمی‌توانید از آن خارج شوید و از طرفی هم هواپیماهای دشمن از هر طرف وارد این محوطه می‌شوند و هرچه بیشتر در بازی جلو می‌روید، امکان اینکه جان سالم به در ببرید سخت‌تر می‌شود.

گرافیک و موسیقی‌های بازی لذت تجربه آن را چند برابر می‌کند

در حقیقت نیروهای دشمن هیچگاه به سمت شما شلیک نمی‌کنند، ولی اگر بیش از دو سه بار با آن‌ها برخورد داشته باشید، کارتان تمام است و این وقتی سخت‌تر می‌شود که تنها کنترل شما روی هواپیمای خودتان، تعیین جهت آن است و قدرتی روی سرعت خود ندارید. با این حال برخی قدرت‌های ویژه مثل استفاده از نیروهای پشتیبان یا سلاح‌های مخصوص، باعث می‌شود که در مواقع حساس و بحرانی راهی برای نجات خودتان داشته باشید. با این حال، یکی از مهم‌ترین کارهایی که بایستی انجام دهید، جمع کردن سکه برای خرید هواپیماهای جدیدتر و پیشرفته‌تری است که هم از لحاظ سرعت و هم از نظر نوع شلیک گلوله تفاوت‌های جالبی با یکدیگر دارند. البته جدا از به رگبار بستن هواپیماهای مقابل، راه دیگری هم برای به‌دست آوردن سکه وجود دارد و آن هم رسیدن به مراحل ویژه‌ای است که معمولا پس از به‌دست آوردن میزان مشخصی امتیاز آزاد می‌شوند و شما وارد نقشه‌هایی ویژه پر از سکه می‌شوید که البته این وسط حضور دشمنان هم بیشتر از سایر مراحل است.

Aero Smash

با گذر از همه این‌ها، دوباره به همان تفاوت واضح بازی با آثار مشابهش که همان گرافیک مکعبی و رنگارنش است، باز می‌گردیم. از لحاظ بصری، بازی آیفون و اندروید Aero Smash واقعا زیبا و بامزه به نظر می‌رسد و تازه اگر موسیقی‌های متنوع آن را هم به بهشت رنگ‌های روشن و چشم‌نواز اضافه کنیم، نتیجه کار اثری می‌شود که تمام حواس شما را به صفحه چند اینچی گوشی تلفن همراه‌تان متمرکز خواهد کرد. طراحی هواپیما و محیط‌های کوهستانی و شهری نیز بسیار جالب و دیدنی از کار درآمده است. در مجموع، بازی موبایل Aero Smash تجربه جالبی است که خیلی شما را محدود نمی‌کند و بسیاری از چیزهایی را که بسیاری از آثار امروزی با هزار بار جان به لب کردن بازیکن در اختیارش قرار می‌دهند، خیلی راحت و سریع به شما ارائه می‌کند. برای دانلود این اثر می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Aero Smash


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده