// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷

معرفی بازی موبایل Causality

Causality یک بازی پازل و معمایی جدید است که در آن با جلو و عقب بردن زمان باید معمای هر مرحله را حل کرد. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

بیشتر بازی‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند زیاد دشوار نیستند و هدف بیشتر آنها گذراندن زمان و پر کردن وقت‌های خالی است. اما سازندگان بازی Causality در استودیوی Loju هدفشان درگیر کردن بازیکنان با معما‌های پیچیده در مورد تغییر زمان و اصلاح آن و به فکر فرو بردن بازیکنان است. این بازی اندروید که میانگین امتیاز ۴.۷ ستاره از ۵ را دریافت کرده پر از معماهای چالش انگیز و طراحی‌های زیبا و چشم نواز است. البته بازی رایگان نیست و در پلی‌استور و اپ‌استور با قیمت ۱.۹۹ دلار قابل دانلود است.

causality

هر مرحله در بازی Causality چند لحظه از سفر فضانوردان در سرزمین‌های بیگانه است. هدف هر مرحله رساندن یک یا چند فضانورد به سکوی خروجی آنهاست که هر سکو با رنگ لباس فضانوردان هم‌رنگ است. گیم‌پلی بازی بسیار روان است و بازی در اکثر دستگاه‌های میان‌رده و پایین رده با وجود جزییات خوب و گرافیک بالا به خوبی و راحتی اجرا می‌شود. کنترل‌های این بازی به کنترل زمان و  تعیین جهت حرکت فضانوردان مربوط می‌شود. با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش به سمت پایین زمان به جلو و با کشیدن به سمت بالا زمان به عقب باز ‌می‌گردد که امکان تغییر مسیر و یا جبران اشتباهات را به بازیکنان می‌دهد. با لمس کاشی‌های جهت دار نیز می‌توان مسیر حرکت هر فضانورد را در لحظه تغییر داد. در هر مرحله فقط چند ثانیه به بازیکنان فرصت داده می‌شود و آنها باید این زمان کوتاه را به خوبی مدیریت کنند.

causality

بازی آیفون Causality در کل شامل ۶۰ مرحله در ۴ دنیای مختلف می‌شود که به مرور و پس از گذارندن ۱۰ مرحله‌ی اول که برای آشنایی با مکانیسم‌ها و قوانین بازی هستند سختی‌ خود را به نمایش می‌گذارد و بازیکنان را به چالش می‌کشد. بازی دارای سیستم Achievements هم هست که در آن برای حل کردن معماها از روش‌های خاص ۱۳ پاداش در نظر گرفته شده است. وجود موانع مختلف در بازی مانند برخورد فضانوردان با هم یا موجودات بیگانه‌ی فضایی باعث هیجان انگیزتر شدن مراحل بازی شده است.  با پیشرفت در بازی پس‌زمینه هر مرحله نیز تغییر می‌کند و به نوعی خطرات آن مرحله را نشان می‌دهد. در اکثر بازی‌های سبک معمایی با گذراندن مراحل به مرور سختی آن بیشتر می‌شوند اما در بازی Causality اضافه شدن عناصر جدید در هر دنیا نوعی سختی خاص را به مراحل می‌افزاید و بازی را از یک‌نواختی نیز در می‌آورد.

امکان تغییر و دست بردن در زمان برای تغییر سرنوشت فضانوردان و اصلاح اشتباهات اتفاق خاص در بازی Causality است

بازی در کل از گرافیک و صداگذاری خوبی بهره می‌برد که لذت تجربه‌ی آن را بیشتر می‌کند. انیمیشن‌ حرکات فضانوردان و یا موانع خطرناک سر راه آنها بسیار روان و طبیعی ساخته شده‌اند. رنگ‌آمیزی پس‌زمینه‌ی هر مرحله با توجه به دنیای آن صورت گرفته که سفر در زمان را زیباتر از همیشه نشان می‌دهد. موسیقی‌های متن بازی نیز به خوبی این طراحی‌های خوب را کامل می‌کنند و صداهای الکترونیک و فضایی نیز به خوبی آن حس فضایی و دنیا‌های بیگانه را به خوبی منتقل می‌کنند.

causality

پس از گذراندن مراحل ابتدایی بازی و آشنایی کامل با آن چالش واقعی آغاز می‌شود. جایی که با اضافه شدن پورتال‌هایی برای سفر در زمان و زیادتر شدن تعداد فضانوردان دستکاری کردن زمان دیگر فقط برای اصلاح اشتباهات نیست و به ابزار اصلی حل معماها تبدیل می‌شود. دشواری بازی باعث لذت بخش‌تر شدن حل کردن هر معما شده است و بازی مانع پیشرفت بازیکنان نمی‌شود. با حل کردن ۱۰ معما از ۱۵ تای کل سایر مراحل و همچنین مرحله اول، دنیای بعد باز می‌شود گه اشتیاق بازیکنان را برای ادامه‌ی بازی حفظ می‌کند. قیمت ۱.۹۹ دلاری بازی نیز باعث شده تا بازی از هر گونه تبلیغات و خرید‌های درون برنامه‌ای خالی و راه حل هر معما تنها ذهن بازیکنان باشد. اگر به دنبال یک بازی معمایی چالش برانگیز و سخت برای آزمودن هوش دقت خود هستید حتما Causality را امتحان کنید.

دانلود بازی اندروید و ایفون Causality


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده