نویسنده: پیمان مرادی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Friday the 13th: Killer Puzzle

بازی موبایل Friday the 13th: Killer Puzzle، یک بازی پازل سرگرم کننده است که با الهام از سری فیلم‌های ترسناک «جمعه سیزدهم» ساخته شده. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

سری فیلم‌های «جمعه سیزدهم» از جمله فیلم‌های ترسناک محبوب در دهه‌ی ۸۰ میلادی بوده‌اند. نخستین فیلم از این سری در سال ۱۹۸۰ در آمریکا روی پرده سینماها رفت و در باکس آفیس عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشت. از آن زمان تا کنون، ۱۱ فیلم سینمایی دیگر از این مجموعه ساخته شده است. محبوبیت این سری فیلم‌ها باعث شده تا شاهد انتشار تعداد زیادی رمان، کمیک بوک و بازی‌های ویدیویی با محوریت شخصیت‌های این سری باشیم. در این مطلب قصد داریم تا بازی اندروید و آیفون Friday the 13th: Killer Puzzle را معرفی کنیم که با الهام از این سری فیلم‌ها ساخته شده است.

Friday the 13th: Killer Puzzle

گیم پلی بازی Friday the 13th: Killer Puzzle، که به نوعی یک نسخه فرعی از بازی Slayaway Camp محسوب می‌شود از همان فرمول قبلی بهره می‌برد با این تفاوت که محیط گرافیکی بازی کمی تغییر کرده است و دیگر خبری از آن گرافیکِ شبیه به بازی ماینکرفت نیست. اگر از کسانی هستید که بازی Slayaway Camp را تجربه کرده‌اند، گیم پلی Friday the 13th: Killer Puzzle کاملاً برای‌تان آشنا خواهد بود. شما در این بازی در نقش جیسون ورهیز (شخصیت اصلی سری فیلم‌های جمعه سیزدهم) وارد داستان خواهید شد. در هر مرحله از بازی وظیفه دارید تا به عنوان قاتل خود را به قربانیان‌تان برسانید و آن‌ها را به سبک فیلم‌های اسلشر، با خشونت تمام به قتل برسانید. حرکت جیسون در یکی از چهار جهت اصلی به وسیله‌ی کشیدن انگشت در جهت مورد نظرتان صورت می‌گیرد. برای اینکه بتوانید جیسون را به قربانی‌هایش برسانید، می‌بایست نوعی پازل حرکتی را در هر مرحله حل کنید. سختی این پازل‌ها به دلیل نوع حرکت جیسون در محیط بازی است؛ فرضاً اگر بخواهید جیسون را به سمت راست ببرید می‌توانید این کار را با کشیدن انگشت‌تان در جهت یاد شده انجام دهید اما سختی ماجرا حرکت دادن جیسون نیست بلکه متوقف کردن او است. جیسون تا زمانی که به مانعی بر سر راهش برخورد نکند، از حرکت باز نمی‌ایستد. همین امر باعث شده تا رساندن جیسون به قربانی‌هایش کمی سخت شود. البته یکی دو مرحله‌ی اول که بیشتر جنبه‌ی آموزشی دارند، کاملاً ساده طراحی شده‌اند تا به نوعی بازیکن با آنچه که باید در هر مرحله انجام دهد، آشنا شود اما رفته رفته بر سختی مراحل افزوده می‌شود و با پیدا شدن سروکله‌ی پلیس‌ها، این سختی به اوج خود می‌رسد. برای این که توسط پلیس‌ها دستگیر نشوید، باید از برخورد رو در رو با آن‌ها پرهیز کنید. برای به قتل رساندن پلیس‌ها می‌توانید از کنار یا پشت سر آن‌ها به سمت‌شان حمله کنید تا آن‌ها را نیز به لیست بلندبالای قربانیان‌تان اضافه کنید.

سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا به وسیله‌ی بامزه کردن شخصیت‌های بازی، خشونت آن را کمی تلطیف کنند.

داستان بازی کاملاً مشابه داستان سری فیلم‌ها است. جیسون که در کودکی به خاطر چهره‌ی عجیب و غریبش توسط دیگر بچه‌ها مسخره می‌شده، به دلیل کوتاهی مدیران یک کمپ تابستانی به دریاچه‌ی نزدیک کمپ می‌افتد و غرق می‌شود. مادر جیسون بعدها تصمیم می‌گیرد که برای انتقام گرفتن، تمامی کسانی که به کمپ می‌آیند را به قتل برساند اما او هم سرانجام کشته می‌شود تا این بار خود جیسون از مرگ بازگردد و شروع به انتقام گرفتن از تمام کسانی کند که در قتل مادرش دست داشته‌اند. جالب است که سازندگان بازی با استفاده از این خط داستانی، مادر جیسون را هم وارد بازی کرده‌اند؛ مادر جیسون در هر مرحله از بازی، یک راهنمایی کلیدی برای حل کردن پازل آن مرحله را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند در بسیاری از موارد گره‌گشای کارتان باشد.

Friday the 13th: Killer Puzzle

یکی از ویژگی‌های مثبت بازی طراحی کارتونی و صداگذاری بامزه روی قربانی‌های جیسون است که باعث شده تا حال و هوای بازی کمی طنز باشد! البته که جیسون هنوز هم قربانی‌هایش را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رساند اما سازندگان بازی سعی کرده‌اند که این موضوع را به وسیله‌ی بامزه کردن شخصیت‌های بازی، کمی لطیف‌ کنند.

بازی Friday the 13th: Killer Puzzle، یک بازی فکری اعتیادآور است که به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است. این بازی همچنین از طریق استیم برای رایانه‌های شخصی ویندوزی نیز در دسترس قرار گرفته است. اگر به دنبال یک بازی پازل سرگرم کننده برای پر کردن اوقات فراغت‌تان هستید، تجربه‌ی Friday the 13th: Killer Puzzle، پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Friday the 13th: Killer Puzzle


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده