نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Age of Giants

بازی موبایل Age of Giants، یک بازی جالب در سبک دفاع از برج (Tower Defense) است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بازی‌های دفاع از برج، از جمله بازی‌های پرطرفدار روی پلتفرم موبایل به شمار می‌روند. بازی‌هایی همچون Iron Marines و Plants vs Zombies از جمله بازی‌های محبوب این سبک هستند. محبوبیت این سبک باعث شده تا هر چند وقت یک‌بار شاهد عرضه‌ی یک بازی جدید در این ژانر باشیم. بازی اندروید و آیفون Age of Giants، یکی دیگر از هزاران بازی منتشر شده در سبک دفاع از برج است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

Age of Giants

داستان بازی در یک محیط کاملاً فانتزی جریان دارد؛ سال‌ها پیش، قلمروی انسان‌ها مورد تهاجم گروهی از اورک‌ها قرار می‌گیرد، بشر با کمک غول‌ها و اِلف‌ها موفق می‌شود تا حمله‌ی آن‌ها را با موفقیت دفع کند و صلح را به جهان بازگرداند. اما طولی نمی‌کشد که این موجودات پلید دوباره به خود اجازه‌ی حمله می‌دهند و حال این وظیفه‌ی شما است که با به‌کارگیری استراتژی مناسب، حمله‌ی آن‌ها را در هر مرحله دفع کنید.

با پایان هر مرحله، متناسب با تعداد ستاره‌هایی که کسب کرده‌اید، جوایزی را دریافت خواهید کرد.

Age of Giants، علاوه بر این که دارای یک بخش تک نفره است، به صورت چند ‌نفره و آنلاین هم قابل بازی کردن است. گیم پلی بازی به مانند داستان آن، کاملاً سر راست است؛ شما دارای کارت‌های مختلفی هستید که هر کدام از آن‌ها به یکی از دو دسته‌ی برج‌ها یا قهرمانان تعلق دارند. در هر مرحله از بازی وظیفه دارید تا به وسیله‌ی این کارت‌ها جلوی تهاجم اورک‌ها، گابلین‌ها و سایر موجودات شیطانی را بگیرید. میدان نبرد در هر مرحله دارای چندین محل مشخص شده برای نصب برج‌های دفاعی است تا شما کارت‌های‌تان را در آن جا نصب کنید. برای انجام این کار نیاز به ماده‌ای به نام Mana دارید که در ابتدای هر مرحله مقداری از آن را دریافت کرده و بسته به این که هر موج از دشمنان‌تان را چگونه دفع کنید، مقداری دیگر از این ماده را در پایان هر موج، دریافت می‌کنید. در واقع در هر مرحله، اورک‌ها تلاش می‌کنند تا با عبور از موانعی که شما بر سر راه آن‌ها قرار می‌دهید، خود را به قهرمانی که در پایان خط قرار گرفته برسانند و با کشتن او قلعه‌تان را فتح کنند. هر مرحله دارای سه ستاره است. در صورتی که موفق شوید بدون از دست دادن حتی یک جان از جان‌های قهرمان‌تان، مرحله را به پایان برسانید، هر سه ستاره را دریافت خواهید کرد. با پایان هر مرحله متناسب با تعداد ستاره‌هایی که کسب کرده‌اید، جوایزی را برای پیشرفت در بازی دریافت می‌کنید. این جوایز شامل کارت‌های مختلف بازی و الماس‌ها می‌شوند. در صورت دریافت دو کارت مشابه از یک برج، می‌توانید آن برج را ارتقا دهید. الماس‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای در بازی Age of Giants برخوردار هستند؛ برای مبارزه‌ی آنلاین با سایر بازیکنان بازی، به الماس نیاز دارید. با پرداخت ۱۰ الماس وارد رقابت با یک بازیکن دیگر خواهید شد. در این شرایط صفحه‌ی گوشی به دو قسمت تقسیم خواهد شد و شما در سمت چپ قرار خواهید گرفت. اورک‌ها به صورت همزمان به شما و رقیب‌تان حمله خواهند کرد و برنده کسی است که با اتخاذ استراتژی مناسب، مدت زمان بیشتری را در برابر حمله‌ی آن‌ها دوام بیاورد. با پیشرفت در بخش تک نفره‌ی بازی و کسب ستاره‌های بیشتر، قادر خواهید بود تا عرشه‌ی کارت‌های خود را گسترش دهید و تعداد کارت‌های بیشتری را با خود به نبرد ببرید. هر چه بیشتر بازی کنید، طبیعتاً بیشتر با ویژگی‌های مختلف هر از یک از کارت‌ها آشنا خواهید شد. همانطور که در ابتدا اشاره کردم، کارت‌های بازی به دو دسته‌ی برج‌ها و قهرمان‌ها تقسیم می‌شوند. به کمک دسته‌ی اول می‌توانید برج‌های دفاعی مختلف را بر سر راه اورک‌ها نصب کنید و به وسیله‌ی دسته‌ی دوم نیز قهرمانان گوناگون بازی را احضار خواهید کرد تا شما را در مقابله با دشمنان‌تان یاری دهند. قهرمان اصلی‌ای که در پایان خط قرار گرفته، در واقع یک غول یا Giant است که تعداد مشخصی جان دارد. با پایان یافتن جان‌های این غول، گیم‌اُور خواهید شد، بنابراین باید تلاش کنید تا قبل از مردن قهرمان اصلی‌تان، حملات دشمنان‌تان را دفع کنید.

Age of Giants

بازی موبایل Age of Giants، یک بازی استراتژیک در سبک دفاع از برج است که با دارا بودن بخش‌های تک ‌نفره و چند نفره می‌تواند تا مدت‌ها شما را به خود مشغول سازد. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است. اگر به دنبال یک بازی استراتژیک برای پر کردن اوقات فراغت خود هستید، Age of Giants می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای‌تان باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Age of Giants


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده