نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Dead Rivals - Zombie MMO

Dead Rivals - Zombie MMO جدید‌ترین بازی کمپانی گیم لافت است که در این مطلب، آن را معرفی خواهیم کرد. 

گیملافت همواره به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که در زمینه ساخت بازی‌های موبایل بسیار با‌کیفیت فعالیت دارد و آثاری می‌سازد که شباهت زیادی به بازی‌های بزرگ و مشهور دارند. از جمله مجموعه‌های بسیار مشهور این کمپانی می‌توان به بازی ماشین سواری Asphalt یا مثلا بازی شوتر Modern Combat اشاره کرد. اما جدید‌ترین ساخته Gameloft، یک بازی در سبک MMO و با محوریت زامبی‌ها با نام Dead Rivals - Zombie MMO است که در این مطلب، این بازی اندروید و آیفون را معرفی خواهیم کرد. 

همان‌طور که از نام بازی Dead Rivals - Zombie MMO هم می‌توان حدس زد، با یک اثر MMO طرف هستیم؛ به این صورت که در این بازی، شما وارد یک دنیای بزرگ با حضور بازیکنان دیگر می‌شوید و این شانس را دارید که با این بازیکنان رابطه دوستانه برقرار کنید و باهم ماموریت‌هایی را انجام دهید یا اینکه حتی با آن‌ها وارد مبارزه شوید. در ابتدای بازی Dead Rivals - Zombie MMO، می‌توانید شخصیت خودتان را از بین سه گزینه موجود انتخاب کنید و البته این شانس را خواهید داشت که ظاهر شخصیت مدنظر‌تان را به سلیقه خودتان تغییر دهید. شخصیت‌های بازی هرکدام سبک و سیاق مبارزه‌ای خاص خود را دارند و مثلا یکی از آن‌ها توانایی مبارزه با سلاح گرم را دارد و دیگری، از سلاح سرد مثل چوب بیسبال یا موارد مشابه برای مبارزه با زامبی‌ها استفاده می‌کند. 

Dead Rivals - Zombie MMO

بازی تمام المان‌هایی را که از یک اثر MMO انتظار می‌رود دارد و تجربه‌ای سرگرم‌کننده در این سبک است

در اولین ماموریت بازی، پس از کشتن گروهی از زامبی‌ها جان یک دختربچه را نجات می‌دهید که این دختربچه، در ادامه نقش راهنمای شما را ایفا می‌کند و در طول بازی، نکاتی را به شما یادآور می‌شود. از طرف دیگر، در طول بازی می‌توانید ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید که مثلا از جمله آن‌ها می‌توان به دفاع از یک پایگاه در برابر حمله گروهی از زامبی‌ها یا رساندن سالم یک محموله به مقصد اشاره کرد. در مجموع، بازی از لحاظ ماموریت‌ها تنوع خوبی دارد و از آن مهم‌تر، نقشه‌هایی که در آن‌ها باید ماموریت‌ها را انجام دهید هم متنوع هستند و از لحاظ طراحی هم در سطح نسبتا خوبی قرار دارند. به مرور زمان با بازی کردن بازی، آیتم‌های زیادی را با کشتن زامبی‌ها و مخصوصا باس‌ها به دست می‌آورید و حتی گاهی صندوق‌هایی هم به شما تعلق می‌گیرند که البته برای باز کردن آن‌ها و بهره بردن از جوایزشان، باید کمی صبر کنید یا سراغ استفاده از واحد پول درون بازی بروید؛ پولی که می‌توان آن را با پول واقعی هم خریداری کرد و در واقع خرید‌های درون برنامه‌ای بازی به این مورد مربوط می‌شوند که با وجود تسریع روند پیشرفت شما در بازی، به شکلی هم نیستند که نتوان بدون آن‌ها بازی را ادامه داد. 

اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های بازی Dead Rivals - Zombie MMO این است که به مرور زمان شما قادر خواهید بود پایگاه امنی را که دارید ارتقا دهید و قسمت‌های مختلفی را برای آن بسازید؛ برای مثال، اولین ساختمانی که قابلیت ساخت آن را به دست می‌آورید Workshop است که در آن می‌توان سلاح جدید ساخت. از طرف دیگر، شخصیت شما هم به مرور زمان قوی‌تر می‌شود و قابلیت‌های جدیدی به دست می‌آورد که استفاده از آن‌ها کمک‌حال شما در بازی خواهد بود. در نهایت پس از آنکه شخصیت‌تان به حدی قوی شد که حس کردید توان مبارزه با سایر بازیکنان را دارید، می‌توانید وارد نبرد‌های PvP شوید و به جای زامبی‌هایی که ساده هم کشته می‌شوند، با گیمر‌های دیگر رو‌به‌رو شوید و طعم یک چالش درست و حسابی را در بازی بچشید. البته لزومی به مبارزه با همه بازیکنان نیست و حتی می‌توان با بازیکنان دیگر دوست شد و ماموریت‌هایی را در کنار یکدیگر انجام داد. 

Dead Rivals - Zombie MMO

وقتی صحبت از یک بازی گیملافت می‌شود، نباید خیلی نگران بحث گرافیکی در بازی باشیم و خب Dead Rivals - Zombie MMO هم از این قاعده مستثنی نیست. در این بازی شاهد گرافیک خوبی هستیم و طراحی محیط‌ها و کاراکتر‌ها به‌خوبی صورت گرفته است. با مراجعه به قسمت تنظیمات بازی، می‌توانید بسته به قدرت گوشی تنظیمات گرافیکی مختلفی را انتخاب کنید. البته گرافیک بالای بازی خیلی هم مورد شگفت‌انگیزی نیست؛ چون Dead Rivals - Zombie MMO حجمی در حدود یک گیگابایت دارد و باید هم گرافیک خوبی داشته باشد. در پایان بد نیست به این مورد هم اشاره کنیم که این بازی، از حالت کنترل خودکار هم پشتیبانی می‌کند و با زدن یک کلید، شخصیت‌تان به صورت اتوماتیک کار‌هایی را که برای انجام ماموریت لازم است، انجام می‌دهد، اما در این حالت بازی هنوز باگ‌هایی دارد و شاهد مثلا گیر کردن شخصیت به اجزای محیط و مسائل اینچنینی هستیم. 

در مجموع، Dead Rivals - Zombie MMO یک بازی موبایل با‌کیفیت دیگر از گیملافت است که به مرور زمان بهتر هم خواهد شد و اگر طرفدار بازی‌های سنگین و گرافیکی روی موبایل هستید، نباید از دانلود بازی Dead Rivals و تجربه آن غافل شوید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Dead Rivals - Zombie MMO


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده