// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Light a Way

بازی Light a Way، اثری دیگر در سبک Idle‌ است که داستان دخترکی را برای نجات جهان ارواح روایت می‌کند.

هرچند کنسول‌ها، مرکزی برای تجربه بازی‌هایی پر معنا و مفهوم هستند، اما کافی است تا نگاهی را به بازی‌های منتشر شده در گوگل پلی یا iOS بیندازید تا با بازی‌هایی روبه‌رو شوید که با وجود سرگرم‌کننده بودند، چیز جدیدی را به بازیکن اضافه نمی‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانیم به بازی‌هایی به اصطلاح Idle Games یا incremental Games اشاره کنیم. در این دست محصولات بازیکن تنها باید با نگه داشتن انگشت روی نمایشگر یا ضربه زدن‌های پشت‌سر هم روی صفحه نمایش، کرکتر را کنترل کند و بازی را پیش ببرد. مدتی قبل در زومجی بازی Office Space را معرفی کردیم که به سرعت توانست نظر بسیاری از بازیکنان و سازندگان را جلب کند. در این بازی باید با شخصیت‌های آشنای فیلم Office Space، همراه می‌شدید تا با هر بار ضربه زدن روی گوشی خود، پول‌های بیشتری را به دست بیاورید و به گسترش و استخدام نیروهای جدید بپردازید. بازی در مفهوم به هیچ عنوان قابل مقایسه با بسیاری از ساخته‌ها نبود،‌ با این حال، با همین گیم‌پلی ساده توانست مسیر را برای انتشار بازی‌های مشابه باز کند. بازی‌هایی که تنها پول مجازی را برای بازیکن به ارمغان می‌آورند و در انتها خروجی خاصی ندارند. در این معرفی می‌خواهیم بازی اندروید و آیفون Light a Way را معرفی کنیم که یک بازی Idle دیگر با ویژگی‌های جذاب است.

بازی Light a Way
بازی Light a Way
بازی Light a Way
با جمع‌آوری نور می‌توانید نیروهای جدیدی را برای پشتیبانی به خدمت بگیرید

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که تاریکی، آفتاب را به خاموشی می‌کشاند و جهان را در خاموشی فرو می‌برد. اما ارواح و نیروهای روشنایی، هنوز امیدی به زندگی دارند و به دنبال نگهبان خود هستند تا به آنها برای زندگی دوباره و بازگرداندن نور کمک کند. در این بازی باید به دخترکی بامزه کمک کنید تا به کمک ارتش روشنایی، یک به یک دشمنان را از بین ببرد و مسیر امیدی را برای بازگشت نور باز کند. با توجه به Idle بودن بازی باید توجه داشته باشید که Light a Way تنها محصولی برای گذران وقت است و نباید به آن به دید یک بازی پرمحتوای موبایل و با هدفی مشخص نگاه کرد. در جریان بازی مهم‌ترین وظیفه شما ضربه زدن روی نمایشگر برای از بین بردن تاریکی است. با از بین بردن هر یک از دشمنان نور باقی‌مانده یا به اصطلاح دزدیده شده را آزاد می‌کنید. نورهای آزاد شده نقش پول رایج بازی را دارند و با استفاده از آنها می‌توانید نیروهای جدیدی از ارواح را به خدمت بگیرید و ویژگی‌های Lumis، دخترک شجاع داستان را ارتقاء دهید. این ویژگی‌ها صرفا به اعداد خلاصه نمی‌شود و با هر بار ارتقاء خصوصیات Lumis، نیروی جدیدی از ارواح به کمک شما می‌آید. از طرفی ارتقاء سطح ارواح یا شخصیت اصلی به مرور آیتم‌های جدیدی را مانند عصای جادویی آزاد می‌کند و Lumis می‌تواند آسان‌تر با دشمنان و حتی باس‌ها روبه‌رو شود.

بازی به ویژه در زمینه محتوا و نوع نیروهای روشنایی تنوع زیادی دارد. با افزایش سطح و به دست آوردن نور بیشتر در جریان مبارزه، امکان تکامل بخشیدن به نیروها را پیدا می‌کنید. هر یک از نیروها به صورت خودکار در مدت زمان مشخصی به سمت دشمن حمله‌‌ور می‌شوند که زمان حمله آنها به مرور زمان و افزایش سطح، کمتر می‌شود. بازی همینطور از سطح ۷۰۰ به بعد ویژگی‌های جدیدی را در اختیار شما می‌گذارد که از جمله آنها می‌توانیم به سلاح‌های جدید اشاره کنید. ۲۴۰ مهارت متفاوت و امکان شخصی‌سازی شخصیت نیز از دیگر ویژگی‌های Light a Way هستند. ساخته‌ی Appxplore در جایگاه خود گرافیک و طراحی‌های دوست‌داشتنی دارد. نور و مهارت‌های Lumis زرق و برق بسیاری دارند و توسعه‌‌دهنده در ارائه یک تجربه بصری موفق بوده است. هرچند گیم‌پلی ساده یا در یک کلام بی هدف را شاهدیم، اما ویژگی‌های بصری و صداگذاری و موسیقی رضایت بخش بازی باعث شده است تا در جریان بازی احساس خستگی نکنید.

بازی Light a Way
بازی Light a Way
بازی Light a Way

همانطور که اشاره شد برخی بازی‌ها تنها برای گذران وقت ساخته‌ شده‌اند و بازی Light a Way یکی از همین دست محصولات با محتوای جذاب محسوب می‌شود. در این بازی وظیفه اصلی شما ضربه‌های متوالی روی نمایشگر است تا با استفاده از نور‌های جمع‌آوری شده، ویژگی‌های جدیدی را برای رویارویی با دشمنانی قدرتمند‌تر آزاد کنید. با توجه به نیم‌ میلیون پیش ثبت‌نام برای تجربه Light a Way و استقبالی که اکنون بازیکنان از این محصول Idle Games داشته‌اند، باید گفت با ساخته‌ای جذاب در این سبک مواجه هستیم.

دانلود بازی اندروید و آیفون Light a Way


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده