// چهار شنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Summoner's Greed - Idle TD

اگر به دنبال یک بازی استراتژیک کم دردسر هستید که صبر و حوصله زیادی هم نیاز نداشته باشد، بازی موبایل Summoner's Greed - Idle TD یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است.

اگر اهل بازی های استراتژیک باشید، احتمالا خیلی خوب می‌دانید که چنین بازی‌هایی به صبر و حوصله زیادی نیاز دارند و اگر بخواهید لذت واقعی یک پیروزی دلچسب را بچشید، باید کلی زمینه‌چینی کنید و همه چیز را مهیا سازید که مبادا در یک چشم به هم زدن تمام زحماتتان از بین برود. به همین خاطر است که شاید چنین بازی‌هایی به اندازه سبک‌های دیگر طرفدار نداشته باشند و واقعا هم هر کسی وقت آن را ندارد که ساعت‌ها پای یک اثر استراتژیک بنشیند و مقدمات یک نبرد سهمگین را آماده کند. با این حال، سازندگان هم بیکار ننشسته‌اند و برای اینکه همچنان علاقه گیمرها به چنین بازی‌هایی حفظ شود، سعی کرده‌اند تا با ایجاد تغییراتی در گیم پلی، تجربه جذابی را به هر قشری از بازیکنان ارائه دهند. بازی اندروید و آیفون Summoner’s Greed یکی از استراتژیک‌های کم دردسر و نه‌چندان حرفه‌ای پلتفرم موبایل است که با گرافیک جالب و گیم‌پلی متفاوت خود، می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند.

Summoners Greed
Summoners Greed
Summoners Greed
با توجه به اینکه هر قهرمان ویژگی منحصربه‌فردی دارد، نحوه چینش آن‌ها برای اینکه به عملکرد یکدیگر کمک کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد

مهم‌ترین ویژگی Summoner’s Greed که به مرور زمان متوجه آن خواهید شد، سادگی مکانیزم‌های گیم‌پلی است که خیلی سریع شما را با خودش مانوس می‌کند. در واقع، بازی نمی‌خواهد با گرفتار کردن شما در میان انبوهی از گزینه‌ها و دکمه‌ها و آیتم‌های مختلف، عبور از مراحل را بیخودی سخت‌تر کند و صبر و حوصله شما را محک بزند. البته این بدین معنا هم نیست که بازی خالی از تنوع است و سریع تکراری می‌شود؛ اتفاقا چه از لحاظ نیروهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد و چه دشمنانی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، تنوع کاملا منطقی و به‌جایی وجود دارد. اما بگذارید اول کمی در مورد چگونگی گیم‌پلی توضیح بدهم و سپس دیگر جزئیات آن را بیشتر زیر ذره‌بین ببریم. در بازی آیفون و اندروید Summoner’s Greed شما باید از یک گنجینه محافظت کنید و برای این کار باید هیروهای خود را در مکان‌هایی که روی نقشه مشخص شده‌اند قرار دهید تا مهاجمانی که قصد دست‌یابی به گنجینه را دارند با ضربات نیروهای شما یکی پس از دیگری نابود شوند. چینش قهرمان‌ها روی سکوهای نقشه، مهم‌ترین کاری است که قبل از شروع بازی باید با دقت زیادی انجام دهید؛ چرا که اشتباه در این چینش می‌تواند در مراحل سخت‌تر حسابی کار دستتان بدهد.

یکی از ایده‌های جذاب بازی، در طراحی روند مراحل است که ترکیبی از حالت رکوردزنی و اپیزودیک محسوب می‌شود. در هر مرحله، شما با دسته‌ای از نیروهای مهاجم روبه‌رو می‌شوید که با نابودی آن‌ها به یک مرحله بالاتر می‌رسید و این بار با دشمنان بیشتر و احتمالا متفاوتی روبه‌رو خواهید شد، اما بازی با پشت سر گذاشتن هر مرحله ذخیره نمی‌شود و همچنین وقفه‌ای هم میان این مراحل وجود ندارد. هر ۱۰ مرحله یک‌بار، شما با یک قهرمان از جبهه دشمن هم باید مبارزه کنید که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و از بین بردنشان به این راحتی‌ها نیست، اما اگر بتوانید این مرحله را هم پشت سر بگذارید، بازی ذخیره خواهد شد. در واقع شما در طول تجربه بازی، ضمن اینکه دائما در حال ثبت رکورد جدیدی هستید، به مراحل جدیدی هم منتقل می‌شوید و دیگر نیازی نیست که همواره همه چیز از ابتدا شروع شود. همانند اکثر بازی‌های استراتژیک و نقش آفرینی، امکان ارتقا قهرمان‌ها و جمع‌آوری سکه برای خرید برخی آیتم‌های تهاجمی جدید در Summoner’s Greed هم فراهم شده است و از طرفی هم اچیومنت‌های پرتعداد و جذاب بازی هم با اعطای الماس‌های ارزشمند به شما، مسیرتان را برای دریافت قهرمان‌های جدید هموارتر می‌کنند. از دیگر ایده‌های جالب سازندگان در بازی این است که نیروهای دشمن هیچ آسیبی به قهرمان‌های شما وارد نمی‌کنند و به همین دلیل در طول گیم‌پلی نیازی نیست که به فکر سلامتی نیروهای خود یا حفظ جان آن‌ها باشید، اما در مقابل باید از طریق برخی آیتم‌های ویژه مثل توپ‌های آتشین که در اختیار شما قرار می‌گیرند، نقشه را مدیریت و از فرار کردن نیروهای دشمن و رسیدن آن‌ها به گنجینه جلوگیری کنید.

Summoners Greed
Summoners Greed
Summoners Greed

از آخرین نکات مثبت بازی که می‌توان به آن اشاره کرد، گرافیک رنگارنگ، زنده و پویای آن است که به راحتی شما را مجذوب خود می‌کند و اجازه می‌دهد ساعت‌ها بدون هیچ خستگی خاصی از تجربه بازی لذت ببرید. همچنین راه و روش‌هایی که هر یک از قهرمان‌ها برای نابودی دشمنان استفاده می‌کنند، یکی از ویژگی‌های خاص بازی است که دوباره اهمیت چینش درست این نیروها را یادآور می‌شود. برای دانلود بازی موبایل Summoner’s Greed می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Summoner's Greed


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده